• Hey hallo,

    geen idee of dit de goede subforum is.

    Ik ben te lui om mijn post van Tumblr te vertalen, so cue the copy+paste:

    So I just came up with this idea, but I don’t know if I should do it.

    Because of anxiety, it is hard for me to work in a store or something like that and I just thought about how I could earn some money this summer. My dream job is to write, write and write. So I was thinking about setting something up where people can like pay me to write a short story for them. And I wouldn’t just send the story by e-mail, but by post. Binded together, with a nice cover.

    So I guess I wanted to ask you guys if it is something you would pay for?


    Je kan het vergelijken met Project Short Story (klik) en als ik het doe, wordt dit gewoon een onderdeel van dat 'project'. Maarja, what do you guys think?

    xoxo


    Geen reclame, please.

    Hmm. Zodra mensen ergens voor moeten betalen is vaak al snel het animo weg, dus ik vrees voor je dat het niet heel erg zal werken, vooral omdat internet volstaat met gratis verhalen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Hmm. Zodra mensen ergens voor moeten betalen is vaak al snel het animo weg, dus ik vrees voor je dat het niet heel erg zal werken, vooral omdat internet volstaat met gratis verhalen.


    Daarom ook het idee om het te binden (met cover) en het via de post te sturen. Dat geeft toch een ander gevoel/idee/whatever I guess?


    Geen reclame, please.

    OakenshieId schreef:
    Hmm. Zodra mensen ergens voor moeten betalen is vaak al snel het animo weg, dus ik vrees voor je dat het niet heel erg zal werken, vooral omdat internet volstaat met gratis verhalen.


    + Hoeveel wil je ze laten betalen?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik denk dat het heel erg van de kwaliteit van je schrijfstijl afhangt, en dat tezamen met de prijs die je er voor wilt krijgen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    TARDlS schreef:
    (...)

    + Hoeveel wil je ze laten betalen?


    Ik zat te denken rond de 3 å 4 euro? (o.a. door verzendkosten dan en het inbinden)


    Geen reclame, please.

    En ga je trouwens in het Engels schrijven? Is het internationaal?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    TARDlS schreef:
    En ga je trouwens in het Engels schrijven? Is het internationaal?


    Wat degene zelf wilt.
    Ik heb dit dus ook op mijn engelse blog gezet en heb een aantal reactie's gehad van buitenlanders zeg maar hahah


    Geen reclame, please.

    IRVVIN schreef:
    (...)

    Ik zat te denken rond de 3 å 4 euro? (o.a. door verzendkosten dan en het inbinden)

    Voor die prijs is het nog wel de moeite waard, al vrees ik dat je er dan helemaal niets aan verdiend. (Volgens mij ben je aan inbinden, printen en verzenden minstens dat bedrag kwijt in Nederland, laat staan erbuiten).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Het is een leuk idee, maar ik denk dat zoiets vooral werkt als je al wat bekendheid hebt, of dat nou als uitgegeven schrijver is, als beroemde fanfic schrijver of gewoon op Tumblr. Als er mensen zijn die weten dat je goed werk levert en die wat je doet leuk vinden, heb je een veel grotere kans dat ze interesse in zoiets zouden hebben. Voor drie à vier euro klinkt het inderdaad nog heel betaalbaar, maar ik denk dat Natascha gelijk heeft wat betreft het feit dat jij er dan nauwelijks iets aan zou verdienen. Dat is ook weer jammer, want je stopt er natuurlijk wel werk en tijd in.

    Maar goed, je kunt het natuurlijk altijd proberen. ^^ Als er niemand op af komt, heb je daar verder niets mee verloren, en er is altijd de mogelijkheid dat het ondanks alles toch beter aanslaat dan verwacht.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Het is een leuk idee, maar ik denk dat zoiets vooral werkt als je al wat bekendheid hebt, of dat nou als uitgegeven schrijver is, als beroemde fanfic schrijver of gewoon op Tumblr. Als er mensen zijn die weten dat je goed werk levert en die wat je doet leuk vinden, heb je een veel grotere kans dat ze interesse in zoiets zouden hebben. Voor drie à vier euro klinkt het inderdaad nog heel betaalbaar, maar ik denk dat Natascha gelijk heeft wat betreft het feit dat jij er dan nauwelijks iets aan zou verdienen. Dat is ook weer jammer, want je stopt er natuurlijk wel werk en tijd in.

    Maar goed, je kunt het natuurlijk altijd proberen. ^^ Als er niemand op af komt, heb je daar verder niets mee verloren, en er is altijd de mogelijkheid dat het ondanks alles toch beter aanslaat dan verwacht.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Square schreef:
    Het is een leuk idee, maar ik denk dat zoiets vooral werkt als je al wat bekendheid hebt, of dat nou als uitgegeven schrijver is, als beroemde fanfic schrijver of gewoon op Tumblr. Als er mensen zijn die weten dat je goed werk levert en die wat je doet leuk vinden, heb je een veel grotere kans dat ze interesse in zoiets zouden hebben. Voor drie à vier euro klinkt het inderdaad nog heel betaalbaar, maar ik denk dat Natascha gelijk heeft wat betreft het feit dat jij er dan nauwelijks iets aan zou verdienen. Dat is ook weer jammer, want je stopt er natuurlijk wel werk en tijd in.

    Maar goed, je kunt het natuurlijk altijd proberen. ^^ Als er niemand op af komt, heb je daar verder niets mee verloren, en er is altijd de mogelijkheid dat het ondanks alles toch beter aanslaat dan verwacht.


    Dit dus. Overigens vind ik het idee echt wel leuk. Maar heb je ander werk wel eens geprobeerd? Want als dat je lukt, hoewel je het eng vindt, is dat volgens mij ook heel fijn.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik denk dat dit weer zo'n idee is waar ik niet teveel over na heb gedacht voordat ik het de wereld in bracht. I don't think I'm gonna do it.

    HarryShumJr schreef:
    Ik denk dat dit weer zo'n idee is waar ik niet teveel over na heb gedacht voordat ik het de wereld in bracht. I don't think I'm gonna do it.


    Well this is stupid. Blijkbaar was ik nog op mijn andere account ingelogd op mijn mobiel |:

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 15:13 ]


    Geen reclame, please.

    Ik heb een account of fiverr waarop ik short stories verkoop, maar tot nu toe heb ik nog niks verkocht. (Y) Toegegeven, ik heb mijn account pas een week ofzo, maar dan nog. Misschien kun je daarop verkopen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt