• Na de zomer start ik met mijn hbo studie. Daarvoor moet ik naar een andere stad. Dat ga ik met de trein doen. Alleen heb ik pas recht op een studentenreisproduct vanaf 1 oktober! Terwijl het schooljaar begint op 1 september. De reiskosten zijn echt super veel (€400-€500). Nou lijkt het mij dat ik niet de enige ben met dit probleem en hoe lossen jullie dit op?


    ©1998

    In België heb je daar speciale formules voor, maar geen idee hoe dat in Nederland precies werkt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    'Heb je een havo diploma op zak en wil je beginnen met een HBO-studie? Dan kom je in aanmerking voor een studenten OV. Deze kun je aanvragen na het aanvragen van je studiefinanciering. Je hoeft hier niet perse 18 jaar oud voor te zijn.'
    Vond ik hier: Klik
    Volgens mij hebben ze aparte regels voor het MBO


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    'Heb je een havo diploma op zak en wil je beginnen met een HBO-studie? Dan kom je in aanmerking voor een studenten OV. Deze kun je aanvragen na het aanvragen van je studiefinanciering. Je hoeft hier niet perse 18 jaar oud voor te zijn.'
    Vond ik hier: Klik
    Volgens mij hebben ze aparte regels voor het MBO


    Je kan het al wel aanvragen, maar je krijgt het nog niet. Had ik ook vorig jaar.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Als je nog geen 18 bent krijg je het vanaf oktober, had ik ook toen ik naar het eerste jaar van HBO ging. Heeft te maken met het feit dat in oktober het nieuwe kwartaal begint. Je kan namelijk geen kinderbijslag en stufi tegelijkertijd krijgen en dat veranderen ze dus bij de start van een nieuw kwartaal. Ik heb toen zelf een maandabonnement gekocht waarmee ik iets goedkoper uit was. Het geld ben je wel kwijt, ik kon het in ieder geval nergens declareren oid. Maar misschien dat dat inmiddels is veranderd? Ik ga er van uit van niet. Mijn ouders hebben het toen voor mij voorgeschoten.


    No guts no glory.