• Er komen vaker zo'n topics voorbij van veertienjarige, maar ik vroeg me af of het nog oké is dat ik als bijna twintigjarige nog nooit een serieuse relatie heb gehad en ook nog niemand op het oog heb. Ik heb het gevoel alsof iedereen om mij heen een relatie heeft die van mijn leeftijd is. Iedereen in mijn familie heeft een lief, op mijn zusje en ik na en drie van mijn vijf vrienden.
    Op zich heb ik niks tegen single zijn, maar ik vroeg het mij af of er nog meer mensen zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Doofenshmirtz schreef:
    (...)

    Weet je wat ook zo irritant is?
    'Oh, ik weet wel iemand voor je!'

    Serieus? Rot op met je koppelpraktijken :'D


    Dit ja.

    En dat ze dn doen alsof jij er mee zit dat je geen relatie hebt, terwijl je het wel prima vindt.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Liever geen relatie en gelukkig zijn, dan een relatie hebben en ongelukkig zijn.

    Ikzelf ben single geweest tot 3,5 maand voor mijn zeventiende verjaardag en inmiddels weet ik niet veel beter om níét single te zijn. Ook al betrap ik mezelf er af en toe wel op dat ik jongens in het openbaar vervoer bekijk.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Serenata schreef:
    18 en single. Ik heb nog nooit een relatie gehad, zelfs geen onserieuze. Er komt vanzelf wel iemand op mijn pad.


    + En zo niet, dan vergaat de wereld ook niet en zal ik mij prima weten te redden. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Het is niet raar dat je nog geen serieuze relatie hebt gehad. Alleen lijkt het soms alsof het belangrijkste in deze maatschappij is dat je gelukkig bent samen met iemand. Jammer, want in je eentje kun je ook gelukkig zijn. Iemand die ik kende en waar ik toch wel een beetje naar op keek, was vrijgezel en gelukkig terwijl ze geen relatie had.

    Daarnaast zolang je vrijgezel bent, heb je meer tijd voor jezelf en kan je ontdekken wie jij precies bent. Ook leer je zelfstandig te zijn zonder een man of vrouw naast je en kun je dus straks veel meer dingen zelf als je uiteindelijk wel een vriend of vriendin krijgt/veroverd. Wat ook heel handig is, mocht de relatie worden verbroken.

    Zelf heb ik er ook een hele tijd mee gezeten dat ik geen vriend heb/heb gehad, maar nu niet meer zo. Het is alleen wel vervelend als mensen er naar vragen, alsof er iets mis met mij is omdat ik nog nooit een vriend heb gehad. Of de verbaasde uitdrukking op hun gezicht. Wat ik helemaal irritant vind, is als mensen het op verschillende momenten steeds opnieuw vragen, alsof ze mij niet geloven of denken dat ik lieg.

    Daarnaast vind ik het irritant dat mijn familie pogingen heeft gedaan om mij te helpen, bij iedere gelegenheid waarbij de hele familie bij elkaar was en op een plek waar andere mensen bij waren. Ik bedoel, zeggen wat een leuke jongen het is terwijl hij op een meter afstand staat, helpt in mijn ogen niet echt. Aangezien hij het dan kan horen en waarschijnlijk denkt dat ik wanhopig op zoek ben naar een leuke jongen.

    En mijn moeder denkt dat ik of biseksueel ben of dat ik mijn geaardheid nog niet weet. Ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom ze nog steeds iedere keer zegt dat ik een vriend of vriendin kan krijgen - ik heb niks tegen homo's/lesbiennes -, maar ik ben er toch zeker van dat ik op jongens val. Dus vertel ik haar iedere keer dat ik op jongens val en hoop dat ze het de volgende keer niet zegt of zich wel herinnert dat ik op jongens val. Ik vind het echt mooi dat ze zo vrijdenkend is, maar aangezien ik zeker weet dat ik op jongens val, vind ik het vervelend dat ze aanneemt dat ik ook op meisjes val of op allebei.


    Physics is awesome

    Scully schreef:
    (...)

    Dit ken ik!
    Ik was in Florida met een goede vriend van de familie en we reden door een giga rijke wijk en hij ging serieus stoppen bij ieder luxe huis en dan zei hij: 'Bel even aan, misschien is er wel een rijke single jongen.'
    Toen wilde ik hem ook wel achter het behang plakken.

    OMFG xD Ik ben blij dat mijn grootouders tenminste niet zo erg zijn (die maken ook behoorlijk wat opmerkingen).
    -En geloof me, mensen gaan zich altijd er mee bemoeien, of je nou wel of niet single bent. Dan is het weer dat ze vinden dat buitenlanders geen goede vriendjes maken, of wie weet hebben ze problemen er mee als je ipv met een vriend met een vriendin naar huis komt, als hij/zij een lager opleidingsniveau heeft of verlegen is, te knap, niet knap genoeg, niet rijk genoeg, mensen klagen gewoon om te kunnen klagen over de relaties die de jeugd aangaan of juist niet aan gaan. Kaaskoppen zijn niet goed, Belgen ook niet, alle buitenlanders zijn slecht maar je moet wel een leuke jongen vinden (N) ... logic!

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 15:37 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Er zijn echt nog meer mensen single dan je denkt hoor. (:
    En de mensen die het niet zijn - dat zijn de meestal niet echt serieuze - serieuze relaties te noemen, in de meeste gevallen blijft dat toch niet duren.
    Ook al eeuwig single, en ook bijna 20 (:

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 15:43 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben vijfentwintig en ken echt wel behoorlijk veel mensen van mijn leeftijd die nog single zijn, hoor!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Serenata schreef:
    18 en single. Ik heb nog nooit een relatie gehad, zelfs geen onserieuze. Er komt vanzelf wel iemand op mijn pad.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Nee hoor, dat is niet gek! Je hebt nog tijd zat. c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Soms wou ik terug single zijn... telt dat ook?

    Ik heb mijn huidige vriend (waar ik dan ook inmiddels 8 jaar mee samen ben) leren kennen via onze ouders. Ik was ook 19 en nog steeds single, en m'n ouders hadden daardoor ook echt continue last van die 'koppelpraktijken'.
    Mijn ouders leerden dan ook uiteindelijk m'n vriend z'n ouders kennen en toen ze daar es op bezoek waren, stapte sjuust m'n vriend binnen die terug was van een uitstap met vrienden. M'n pa meteen letterlijk tegen hem: 'Ja jouw moet ik hebben, ik heb nog een dochter voor je in de aanbieding. Wil je haar hebben?'
    Dodelijk irritant en op het moment dat m'n ma me belde en het vertelde wat m'n pa nu weer had gedaan, kon ik wel door de grond zakken maar nu lachen we er goed om (: Maar goed, hadden m'n ouders er niet tussen gezeten, en hadden ze ons niet aan elkaar voorgesteld, was ik waarschijnlijk nog heel lang single geweest omdat ikzelf dus ook niet opzoek was naar een relatie.

    En tja, je hebt nog een heel leven om een vaste relatie te krijgen. Als iemand die al 8 jaar 'vastzit', geniet gewoon lekker van de vrijheid die je hebt en trek je niks aan van wat anderen zeggen en vinden. Zolang jijzelf er geen probleem mee hebt, is het ook gewoon geen probleem (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik ben zelf achttien en al mijn hele leven single. Het is niet zo dat ik helemaal geen relatie zou willen, maar ik ben gewoon nog nooit iemand tegengekomen met wie ik echt graag een relatie zou willen.
    Zoals iedereen hier al zegt, denk ik ook dat het helemaal niks uitmaakt als je op die leeftijd nog nooit een serieuze relatie hebt gehad en er zijn uiteindelijk genoeg mensen die dat ook niet hebben. Mensen zijn nou eenmaal verschillend, er hoeft helemaal geen leeftijd aan dat soort dingen te zitten, omdat ze voor iedereen op een ander moment komen. En voor sommige mensen hoeft het helemaal niet en dat is ook prima (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Valkyries schreef:
    Soms wou ik terug single zijn... telt dat ook?

    Ik heb mijn huidige vriend (waar ik dan ook inmiddels 8 jaar mee samen ben) leren kennen via onze ouders. Ik was ook 19 en nog steeds single, en m'n ouders hadden daardoor ook echt continue last van die 'koppelpraktijken'.
    Mijn ouders leerden dan ook uiteindelijk m'n vriend z'n ouders kennen en toen ze daar es op bezoek waren, stapte sjuust m'n vriend binnen die terug was van een uitstap met vrienden. M'n pa meteen letterlijk tegen hem: 'Ja jouw moet ik hebben, ik heb nog een dochter voor je in de aanbieding. Wil je haar hebben?'
    Dodelijk irritant en op het moment dat m'n ma me belde en het vertelde wat m'n pa nu weer had gedaan, kon ik wel door de grond zakken maar nu lachen we er goed om (: Maar goed, hadden m'n ouders er niet tussen gezeten, en hadden ze ons niet aan elkaar voorgesteld, was ik waarschijnlijk nog heel lang single geweest omdat ikzelf dus ook niet opzoek was naar een relatie.

    En tja, je hebt nog een heel leven om een vaste relatie te krijgen. Als iemand die al 8 jaar 'vastzit', geniet gewoon lekker van de vrijheid die je hebt en trek je niks aan van wat anderen zeggen en vinden. Zolang jijzelf er geen probleem mee hebt, is het ook gewoon geen probleem (;

    Hier sluit ik me bij aan. Ik zou er inderdaad lekker van genieten, want soms mis ik het echt wel om niet meer uren over jongens te kunnen praten etc. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    19 & single en quasi al mijn vrienden die ik dagelijks zie, hebben een serieuze relatie. En met dagelijks bedoel ik godganse dag. Vanaf het ontbijt tot het avondmaal, soms daarna ook nog. Met ik, als meisje, in een jongensschool zit, werd het zowat van me verwacht om een lief te vinden. En ja, ik heb 'keuze' gehad, maar sorry het waren stalkers. Nu hoor ik zowat niets van al die vrienden. Als ze zich alleen maar met hun lief willen bezighouden, sure, doe maar.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    21 en single. :'D

    Love your ava btw.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    18, single en ook nooit een relatie gehad. (Ik tel even die basisschool verkering niet mee :') )
    Ik heb wel een aantal keren ''de kans'' gehad ertoe, je weet wel, dat mensen me leuk schenen te vinden en verliefd op me waren oid. Maar het was gewoon nooit wederzijds vanuit mijn kant. (En als ik een keer verliefd was dan durfde ik dat nooit tegen diegene te zeggen, haha... ) Maar om nou te zeggen dat ik super gelukkig ben dat ik single ben... Nee, ik ben best nieuwsgierig naar hoe het is om een serieuze relatie te hebben en hoe het voelt om wederzijds verliefd op elkaar te zijn.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso