• Ik ben dus een extreem grote fan van mashups. Het begon met deze, twee jaar geleden:



    Een tijdje geleden kwam ik dan een mashup tegen van Taylor Swift (We Are Never Ever Getting Bad Blood) en dan ook Viva La Viral van Norwegian Recycling, Sweet Dreams Are Made of Seven Nation Army en dan nu juist deze:

    (Het filmpje bevat beelden van het videoclipje van P!nks Fucking Perfect en die zijn vrij expliciet en choquerend. Maar het gehele filmpje vind ik wel fantastisch.)


    Dus, om mijn honger naar meer mashups te stillen, vroeg ik me af of jullie er misschien nog kennen en wat jullie van mashups vinden. (: Ik vind ze in ieder geval fantastisch omdat je gewoon liedjes kunt combineren die in dezelfde toonaard staan (of gelijkenissen hebben en in een pitch op elkaar kunnen gezet worden), of covers zoals 4 Chords, die stiekem ook wel een beetje een mashup is, en zo krijg je dan volledig een nieuw nummer en het is een combinatie van al je favoriete liedjes en het is gewoon awesome. Die zin klopte niet helemaal.

    Wat vind jij van liedjes die gecombineerd worden tot 'mashups'?

    0.0% (0 stemmen)
     
    Ik vind er niets aan.

    90.9% (10 stemmen)
     
    Bruh, awesomeness.

    9.1% (1 stem)
     
    Meh, vind het niet zo speciaal. Het is gewoon een combinatie; geen nieuw liedje.


    help

    Bruh, awesomeness.


    :Y) Mashups zijn cool, hehe, maar ik ken niets van muziek ed dus weet niet hoe het allemaal werkt haha.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    :Y) Mashups zijn cool, hehe, maar ik ken niets van muziek ed dus weet niet hoe het allemaal werkt haha.


    Nja, technisch gezien valt dat eigenlijk best goed mee. (:

    Ik zit in een schoolkoor en toen we een interim leerkracht hadden bij muziek die heel erg enthousiast zich inzette voor het koor, hebben we iets à la 4 Chords gedaan. Het koor werd in zes groepen verdeeld en ieder zong een verschillend liedje die allemaal dezelfde akkoorden deelden. Het resultaat daarvan was heel erg cool. :3


    help

    ik luisterde vroeger altijd naar mashups nu eigenlijk nooit meer...
    ik luisterde altijd naar dit https://www.youtube.com/user/RaheemdaplayaO4/videos

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 20:04 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    AwesomeAsFuck schreef:
    ik luisterde vroeger altijd naar mashups nu eigenlijk nooit meer...
    ik luisterde altijd naar dit https://www.youtube.com/user/RaheemdaplayaO4/videos


    Minder mijn genre liedjes, maar ik zal er eens door kijken. (; Bedankt! ^^


    help

    Rivetra schreef:
    (...)

    Nja, technisch gezien valt dat eigenlijk best goed mee. (:

    Ik zit in een schoolkoor en toen we een interim leerkracht hadden bij muziek die heel erg enthousiast zich inzette voor het koor, hebben we iets à la 4 Chords gedaan. Het koor werd in zes groepen verdeeld en ieder zong een verschillend liedje die allemaal dezelfde akkoorden deelden. Het resultaat daarvan was heel erg cool. :3


    Ik zat ook in het schoolkoor, in de lagere school dan, haha.
    — En wat je nu allemaal zegt, is voor mij Chinees. :'D *poedoem tsssj*


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ik zat ook in het schoolkoor, in de lagere school dan, haha.
    — En wat je nu allemaal zegt, is voor mij Chinees. :'D *poedoem tsssj*


    Iedereen zong en het was awesome. Is dat duidelijker? ^^


    help

    Rivetra schreef:
    (...)

    Iedereen zong en het was awesome. Is dat duidelijker? ^^


    Jaaa, dat snap ik! :'D Dankjewel (flower)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vidn ze erg leuk altijd!
    Door glee heb ik ze leren kennen. (zoals halo/walking on air, start meup/living on a prayer, rumor has it al/someone like you, homeward bound/home) Kut Schneider heeft er ook een antalopzijn kanaal zijn, dacht ik.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik luister heel vaak naar deze mashup de laatste tijd.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    ^ Die is ook best awesome, inderdaad!


    help