• Mijn vader heeft samen met zijn vriendin een nieuw huis gekocht, vandaag zijn ze aan het verhuizen en morgen kom ik even langs om te kijken. Zijn vriendin heeft twee kinderen en mijn pa heeft er twee (mijn broer en ik). Van alletwee zijn de oudste het huis uit, maar de dochten van zijn vriendin en ik wonen allebei nog thuis.
    Het huis wat ze gekocht hebben, heeft vijf slaapkamers, je zou dus denken dat ieder kind een kamer krijgt. De twee oudste krijgen niet echt een kamer, wat ik kan begrijpen, want ze zijn immers het huis uit. Er is wel plek om te blijven slapen. Nou zit ik dus met een probleem; de dochter van zijn vriendin krijgt wel een eigen kamer, maar ik niet. Mijn pa heeft het idee om één hobbykamer te maken, 2 logeerkamer en de laatste is dan voor Leonie (de dochter van zijn vriendin). Dit vind ik heel oneerlijk. De reden die mijn vader aan mij gaf dat ik geen eigen kamer mag, is dat hij denkt dat ik toch niet zo vaak zou komen. Dit denkt hij, omdat mijn broer en ik nooit zo vaak in het oude huis kwamen (dit is ook grotendeels de reden waarom hij bij z'n vriendin is ingetrokken). Máár wij kwamen daar niet meer zo vaak, omdat mijn pa altijd zei dat hij tijd voor zichzelf wilde wanneer hij met verlof was (hij is kapitein en is ongeveer 6 weken varem, 6 weken thuis), of hij was aan het daten en er bleven mensen slapen. Mijn broer en ik waren in ieder geval niet vaak welkom.

    Mijn argument o wél een eigen kamer te krijgen, is dat ik maar al te graag ook weer bij mijn pa wil wonen, zegmaar voor de helft bij mijn moeder en voor de helft bij mijn vader. Ik vind het opzich niet zo erg dat mijn kamer als logeerkamer wordt gebruikt wanneer ik er niet ben, maar wanneer Leonie weer op campus zit, zou ik het eerlijk vinden dat haar kamer ook als logeerkamer wordt gebruikt, en dat gebeurt niet.

    Nou wil ik dit dus morgen even aankaarten, even zeggen dat ik niet anders ben dan Leonie en dat ik net zoveel recht heb op een kamer en er ook daadwerkelijk te wonen dan alleen logeren. Mij kennende ga ik boos worden, en dat wil ik wel voorkomen. Dus hoe kan ik dit het beste vertellen?

    Ook wil toch een leuk cadeau geveb voor het nieuwe huis, dus heeft iemand een leuke suggestie?
    Thanks! : D

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 19:53 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Je kan het eventueel opschrijven en hem zeggen dat je het moeilijk vindt om het hem gewoon zo te zeggen zonder je emoties te laten spreken?

    Een plantje is altijd leuk, of als ze een voortuintje/terras hebben, een kaboutertje? ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hoe je dat zou moeten vertellen weet ik niet meteen, maar ik weet misschien wel een cadeautje.
    Ik vind het altijd wel leuk om zoiets in de spoiler te geven. Dan kan je dat in een mandje of zo steken met nog wat kleinigheidjes als een keukenwekker of voedsel en drinken. (:


    I wanna be a wizard!

    Die brief is misschien wel een leuk idee. Plantje is ook leuk, dat kan overal wel staan.

    Ooh, dat is een leuk iets, dat home-beeldje. Ik ga eens kijken waar ze dat verkopen, gelukkig is het koopavond ^^.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.