• Manhattan’s Elite

    “Your one and only source into the scandalous lives of Manhattan’s elite” – xoxo The Ultimate









    Welcome to the Upper East Side, the most expensive, classy and scandalous location in the whole of New York City. Hier leven de kinderen van de bekenste multinationals, bankdirecteuren, dokters. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste mode, dragen de duurste diamanten, worden gevoerd door limosines met eigen chauffeurs, hebben de knapste vrienden en ze feesten hard. Ze heersen over de stad als Goden. Maar dit is enkel wat je aan de buitenkant ziet. Elk persoon heeft zijn eigen geheimen: hun diepste verlangens, misdaden, verraad… Deze Elite lijkt fantastisch, maar het is moeilijker dan je ooit had gedacht. Worden geheimen bewaard of komen deze aan het licht? Daar zullen we snel genoeg achter komen én jij kan hier deel aan nemen. De sms die je nu krijg is niet van je moeder die verteld of je vrij bent voor lunch of van je beste vriendin die de duurste jurk in Tiffany’s heeft gekocht. Neen, dit is een sms van The Ultimate Gossip. Open dit bericht met de diepste geheimen van de Elite’s en je gehele leven zal veranderen. No one’s secrets are safe.


    Rollen

    Verwijzing naar het rollentopic

    Regels


    - De Gossips worden door mij (Donnie) geplaatst. Niemand weet wie de Ultimate Gossip is.
    - Perfecte personages bestaan niet, al denken sommige Upper East Siders dit wel.
    - Naamsveranderingen doorgeven
    - Probeer minimaal 200 woorden te schrijven.
    - Alleen ik (Donnie) open een nieuw topic.
    - Als je voor korte of lange duur afwezig bent, laat mij dit dan weten.
    - En ten slotte: geniet van elkaar en de gossips.


    Bliep Bliep you have a text message

    Hier komen de roddels van the Ultimate Gossip te staan. Elke rol krijgt dit bericht sowieso via sms.
    GOSSIP 1: Het galabal vindt vanavond plaats. Zorg ervoor dat je op je opperbest bent gekleed. (het evenement loopt ten einde wanneer iedereen dit ten volle heeft beleefd met zijn rol.)


    Twinkle Twinkle little star, who is the prettiest of the Ball? Dress up, Upper East Siders! Het grote galabal komt eraan. Geef ons wat onze ogen willen zien. Ik zal er alvast zijn. You are warned.

    xoxo
    The Ultimate Gossip

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 20:09 ]


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    LENNOX ROOSEVELT




          Ze nam net de laatste hap van haar take—out menu, toen haar telefoon tegen haar bovenbeen zoemde. Verbaasd haalde ze het al enkele maanden oude apparaat te boven voor haar ogen nauwkeurig over de woorden dwaalden.
    Twinkle Twinkle little star, who is the prettiest of the Ball? Dress up, Upper East Siders! Het grote galabal komt eraan. Geef ons wat onze ogen willen zien. Ik zal er alvast zijn. You are warned.

    xoxo
    The Ultimate Gossip

    Nadat ze het volledig had gelezen draaide ze haar scherm in de richting van Matt, die zich naast haar op de bank bevond. Eigenlijk had ze al een tijdje weet over het evenement: haar baas had haar uitgebreid geïnformeerd over de fabuleuze avond waarin alles perfect diende te zijn. Met weemoed gleden haar ogen over de klok — als ze opschoot had ze een ruim half uur om op de locatie te komen waar ze direct mocht beginnen met helpen.
          ‘Ik neem aan dat jij met me meegaat?’ Het was gewoon geworden dat Matthew met haar meeging naar de feestjes waar ze zich naar binnen werkte. De personeelsingang werd immers niet gecheckt op uitnodigingen, en liet het nu net zo zijn dat Matt nooit in bezit was van een bewijsje. Het was een vriendendienst: en zolang haar werk er niet onder leed liet ze hem maar al te graag zijn gang gaan.
          Vlak na het SMS'je van the Ultimate zoemde haar mobiel nog eens: reden voor haar om hem terug te halen en de chatbox naar ''W'' te openen. Onwillekeurig verscheen er een halve glimlach om haar lippen bij het lezen van zijn kenmerkende woorden. Trek je mooiste galakleed aan, schoonheid. Dan kan ik je garanderen dat je deel uit maakt van het extravagante galabal. See you soon – W. Dat was precies wat hij wilde: Wolf Bricklander, met een mysterieuze en hoogstens onbekende jongedame aan zijn zijde. Haar vingertoppen schoten rakelings over het toetsenbord — een antwoord typend dat haar onderscheidde van de rest zonder ook maar een tikkeltje te liegen.
          Bedankt voor het aanbod, maar sommigen van ons moeten werken. Ik hoop dat je een plan B hebt? Tot vanavond. Love, L. Ze wachtte tot hij verstuurd was voor ze haar benen strekte en overeind kwam. Haar ouders waren uit vanavond — naar één of ander koppeltjes gebeuren. Dat betekende dat zij en Matt het appartement helemaal alleen hadden.
          ‘De badkamer is voor mij. Tien minuten.’ Ze grijnsde, pakte de rommel van haar avondeten op, en liep eerst naar de keuken om die op te ruimen voor ze de badkamer in schoot om een snelle douche te nemen. Er verzorgd uitzien was ontzettend belangrijk voor een avond als deze: dus nam ze voor de verandering eens goed te tijd om zichzelf klaar te maken. Haar lokken eindigden in een vlechtencreatie bovenop haar hoofd, waardoor het in ieder geval uit haar gezicht zou zijn. Ze kon echter niet voorkomen dat er enkele plukjes losschoten en langs haar gezicht naar beneden vielen. Ze nam genoegen met het geheel en zette koers naar haar slaapkamer, waar de kleding voor vanavond al dagen klaar hing. Ze haalde de zwart—witte jurk uit zijn bijgeleverde hoes en trok de stof over haar lichaam. Het was duidelijk kleding voor bedienden: maar het was eens iets anders dan de broekpakken die ze normaliter diende te dragen. Vanavond moest wel een hele chique bedoeling zijn — als zelfs het personeel in het net moest.
          ‘Ik moet gaat, Matt! Ben je zover?’ Ze griste haar autosleutels van het kastje en keek ongeduldig op haar horloge: in tegenstelling tot de gasten zou het bij haar niet gewaardeerd worden als ze te laat zou arriveren.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 21:33 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    MT

    WOLF BRICKLANDER









          Haar lome voetstappen kondigden aan dat ze gisterenavond een zware nacht had gehad en dat kon hij aan haar zien. Mascara die nog onder haar ogen plakte, warrige haren en kleine oogjes. Oh en niet te vergeten: de enorme stank van alchohol en sigaretten die ze met zich mee droeg. Met een spottende glimlach wist hij haar aan te kijken, een tikkeltje afkeurend van hoe ze er voor stond. Was dit de nieuwe mode? Hij schudde zijn hoofd en nam nog een hap van het gebraad. Zijn mobieltje trilde in zijn andere hand, maar voor dit ogenblik schonk hij er geen aandacht aan. ‘Applaus voor de deftige broek en blouse.’ Een tikkeltje cynisch klapte hij in zijn handen en vonden zijn ogen die van haar. Overdreven trok hij zijn wenkbrauw op. ‘Doe je blouse dicht voor je aan tafel gaat zitten. Straks ga je me nog beschuldigen dat ik naar je borsten zit te gluren terwijl ik met volle teugen van dit lekker eten zit te genieten.’
          En toen haalde ze haar handen door zijn gemodelleerde haren. Met een geïritteerde zucht keek hij in de wandspiegel en legde het plukje haar waar het hoorde. ‘Oh Camille, de volgende keer sleur ik je met veel plezier uit je bed… Aan je prachige blonde lokken’ sprak hij zijn laatste woorden luid en duidelijk uit. Hij haatte zijn koosnaampje. Wolfje. Alsjeblieft zeg. Het was net alsof hij uit een tekenfilm kwam met die naam.
    Opnieuw getril van zijn mobiel én deze keer gleden zijn ogen wel over het beeldschermpje. Ze had gereageerd. Voor een moment twijfelde hij of hij zou kijken. Een paar nieuwsgierige ogen keken echter op hen neer. En dat kon hij zich niet permitteren. Ze zou haar mond zo voorbij praten om hem in de nesten te werken. Al vertrouwde hij haar op een zekere hoogte wel. Als het erop aan komt, kan hij op haar rekenen. Zoals échte broers en zussen doen.
          Om haar af te leiden begon hij over het bal. ‘Kijk naar je gsm, lees de sms en dan zal je wel ontdekken waarom ik zo stom zit te grijnzen’ aapte hij haar woorden na. Eenmaal haar blik was gevestigd op haar eigen telefoon, nam Wolf de tijd om Lennox haar bericht te lezen. Verdorie! Daar had ze hem weer goed liggen. Al was dit geen teleurstelling voor hem. Ze zou nooit bij zijn zijde staan zoals en ander meisje zou willen. Neen, ze was een simpele outsider waar hij vreselijk naar verlangde. En dat was het. Hoe zeer het hem ook in de problemen zou brengen, het was het risico waard. Deze gevoelens, die kick om haar te zien, was al voldoende om hem voldoening te geven. Ze zou die avond werken dus er was een kans dat hij haar kon zien. Misschien kon voelen en wie weet wat nog allemaal. Maar er was een kans dat er niets zou gebeuren. Oh, gevoelens konden soms zo vreselijk zijn.
          Plan B was vooral niet om zijn zus naar het gala te begeleiden. Ze kon er op haar eigen houtje naar toe gaan. Het kon hem niet schelen hoe, maar hij had al andere plannen en daar hoorde ze niet bij. ‘Oh Camille,’ kondigde hij aan. ‘Denk maar niet dat ik chauffeurtje ga spelen voor je.’ Opnieuw die stomme grijns op zijn gezicht die ze ó zo haatte.
          Tijdens het eten was het stil tussen de twee en daar genoot hij met volle teugen van. Het kon hem niet boeien wat ze allemaal had uitgespookt, want het zou niet getolleerd worden en daarbij hield ze net van de aandacht die ze toch niet van Wolf kreeg. Waarom zou hij ook? ‘Waag het niet om in de badkamer te komen,’ waarschuwde hij haar. En met die woorden verdween hij de trap op. Camille liet hij alleen achter, met zijn leeg bord. Gelukkig hadden ze een afwasser, anders zou Camille hem voor de derde keer deze dag hem de nek omwringen.
          Ik ben er over een ruim halfuur. Zorg dat je klaar bent. Ik heb een plan. - W berichtte hij Nathaniel voordat hij een stap in de douche zette.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.



    Jaellia Martinia Lisetta Devraux

    Een vermoeiende dag, zoals gewoonlijk. Jaellia had de hele dag als niks te doen, en lag dan ook al sinds een uur of tien in de morgen aan het zwembad. Niet dat ze het nou echt zo erg vond, bruin worden en om drinken roepen was goed genoeg. Wat geschreeuw hier, wat praten daar, en de dag was weer rond. Tot haar telefoon ging. Haar zonnebril deed ze af en pakte haar telefoon. Een sms.

    Twinkle Twinkle little star, who is the prettiest of the Ball? Dress up, Upper East Siders! Het grote galabal komt eraan. Geef ons wat onze ogen willen zien. Ik zal er alvast zijn. You are warned.

    xoxo
    The Ultimate Gossip


    Met een gil stond haar moeder naast haar, overbezorgd zoals de vrouw die ze is. Na even gepraat en gezeurd te hebben komt het er weer van, een jurk uitzoeken uit de o zo grote kast met Galajurken die in het huis stond. Geweldig. Naar boven lopend, pakt ze nog gauw een glas met drank en volgt haar moeder weer, die iets te vrolijk de deur openmaakt waarna al gauw alle jurken tevoorschijn komen. Jaellia wist wel dat het allemaal best felle kleuren waren, maar dat maakte op zich niet zoveel uit aangezien best veel kleuren haar stonden. Na even gezocht te hebben valt zowel haar eigen keuze als die van haar moeder op een rode jurk, hij ziet er niet te extravagant uit. Maar vrij simpel, en dat is op zich wel fijn, ook al houd ze van extravagante dingen, mensen moesten haar ook eens in iets simpels zien. En dat was deze jurk zeker. De voorkant was niks bijzonders, het was een simpele jurk met dunne bandjes, een vrij diepe uitsnede aan zowel voor als achterkant. Hij viel mooi om het lichaam en zat dan ook perfect. Jaellia was er trots op dat ze zelfs zo’n jurk nog er duur uit kon laten zien met wat armbanden en kettingen. Haar haren bleven los, want er zat al een golvende beweging in haar gouden lokken. Met een kleine glimlach pakt ze haar telefoon en verstuurd een sms naar Nathaniel.

    Hey Babe, Jij bent er zeker ook vanavond? Kisses x


    Ze wist haast zeker dat hij er zou zijn, een gala met meiden in jurken die makkelijk uit gingen, dat zou hij echt niet missen.









    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 22:34 ]

    Nathaniel Charles Scott

    Upper East Sider - 20



    De stoom van de hete douche verspreidde zich door de hele badkamer, na ongeveer 15 minuten draaide Nathaniel dan eindelijk de kraan dicht. Hij greep een schone handdoek van het rek en wikkelde die om zich heen. Hij stapte uit de douche en keek meteen recht in de spiegel.
    "Oh Nathan.. Wat ga jij een plezier hebben vanavond." Grijnsde hij naar zichzelf, hij droogde met een andere handdoek zijn haren. Even hoorde hij zijn telefoon trillen op de stoel, het kon wel eens een belangrijke sms zijn dus hij liep er meteen op af. Wolf had gesmst dat hij er over ruim een halfuur zou zijn, beter want dan had Nathaniel nog alle tijd. Meteen er achter na kreeg hij nog een sms, hij lachte even naar zichzelf en vond zichzelf opeens super populair. Het was een berichtje van Jaellia, een goede vriendin van Nathaniel. Normaal flirtte hij alleen met meiden, maar met deze meid kon hij het ook nog eens goed vinden ook.
    'Natuurlijk ben ik er ook bij, je kent me toch? (; ' stuurde hij terug naar Jaellia. Daarna vervolgde hij eindelijk zijn routine, hij trok een boxer aan en daarover zijn nette broek. Daarna liep hij weer terug naar de badkamer om zijn gezicht een beetje te fatsoeneren. Hij deed een beetje niveau crème (for men) op, en sprayde daarna de lekkerste en duurste cologne op die hij had. Hij deed zijn riem goed dicht en trok daarna zijn mooie witte overhemd blouse aan, dit was echt wel zijn favoriete. Niet alleen was dit ding super duur, maar het zag er ook gewoon super chique uit. Een borstel door zijn haar kon hij ook wel gebruiken en daarna wat gel zodat zijn haar die perfecte vorm aanhield. Een zwarte stropdas en zijn colbert maakte het wel af, nu zijn schoenen nog. Met natuurlijk zwarte sokken, want witte sokken doe je niet onder zo'n net pak. Na die hele routine was de grootste flirt van New York City (volgens zichzelf) helemaal af. Hij was het halfuur wel doorgekomen en ruimde nog een beetje zijn appartement op, wie weet nam hij nog een gast mee naar huis. Dan moest het er wel goed uit zien.

    Matthew Jason Roosevelt
    Wannabe • 20



    Aangezien Matthew zijn eten een halfuur geleden had opgegeten keek hij nu verveeld richting de tv waar een of ander kookprogramma opstond tot zijn telefoon uit schrik van hem trilde.
    Twinkle Twinkle little star, who is the prettiest of the Ball? Dress up, Upper East Siders! Het grote galabal komt eraan. Geef ons wat onze ogen willen zien. Ik zal er alvast zijn. You are warned.

    xoxo
    The Ultimate Gossip

    Toen hij opkeek zag hij dat de blik van Lennox al in die van hem verstrengeld was, ''ik neem aan dat jij met me meegaat?'' Matthew knikte halfgrijnzend en keek toe hoe Lennox haar blik weer afgeleid werd door het volgende berichtje. Het was nou eenmaal hen ding geworden dat Matthew bijna elk feestje werd ingesmokkeld zonder bewijs hoeven te laten zien. Daarbij leed het werk van Lennox er niet onder waardoor Matthew zich niet schuldig er over hoefde te voelen.
          Het appartement was volledig leeg nu de ouders van Lennox zich hadden klaargemaakt voor een of andere koppeltjesavond, iets wat Matthew dus volledig niet aantrok. ''De badkamer is voor mij. Tien minuten.'' Voordat Matthew kon tegenstribbelen had Lennox de badkamer al geclaimd en was het voor hem afwachten tot hij eindelijk zijn uiterlijk kon verbeteren. Het was gisteren een lange nacht geworden sinds hij drie komedie films achter elkaar had gekeken en vervolgens na een joint in slaap was gevallen.
    Met vermoeide oogjes begon Matthew met het rollen van zijn laatste beetje wiet, hij zou het misschien niet gelijk roken maar dan had hij het in ieder geval klaar liggen als deze avond niet ging als gepland. Na zoals gezegd en gedaan kwam Lennox na tien minuten vanuit de badkamer langs hem lopen en Matthew keek op naar zijn nicht die haar haren in een vlecht had gemanoeuvreerd. Ze had een netter pakje aan dan dat ze normaal had maar ze was waarschijnlijk makkelijk te onderscheiden met de UES mensen. Zoals Matthew. ''Ik moet gaan, Matt! Ben je zover?'' Zijn ogen volgden haar bewegingen en Matthew zuchtte geërgerd waarna hij langzaam op stond. ''Al die haast altijd, mevrouw Roosevelt.'' Om Lennox niet te lang te laten afwachten haastte hij zich richting de spiegels en liet zijn handen door zijn blonde haren gaan die strak naar achter kwamen te staan. Uit zijn kast wist hij een polo te halen waar een duur merkje op stond gemerkt, thanks to all the lies.
          Na enkele minuten zag Matthew er minder moe uit dan vijf minuten geleden, zijn wallen had hij iets weggewerkt met concealer en hij verliet de badkamer en legde hij een arm rond Lennox. ''Ik ben er helemaal klaar voor, wat is het plan?'' Vroeg hij haar terwijl hij zijn polo rechttrok en de deur opengooide. ''Na U. Hoe zie ik eruit Lennox?'' Vroeg Matthew nog voordat hij bij de auto van Lennox wachtte en glimlachte zwakjes.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 18:11 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Mt


    Bowties were never Cooler

    AMITY 'AMY' KAYA McCARTNEY
    Outsider • 21 • Street artist

          Met mijn muts op mijn hoofd, een fijne, grote, grijze trui om mijn bovenlichaam, een zwarte broek aan mijn benen en versleten All Stars aan mijn voeten: kortom, ik zie er nogal I weke up like this uit — loop ik mijn appartement die ik met mijn broer deel uit. Niet dat ik daadwerkelijk echt iets om geef op hoe ik eruit zie, mensen met hun oordelen over alles, gewoon irritant, vooral die high class mensen boven aan de top kunnen zeiken over je kleding — uitzonderingen daar gelaten, Camille bijvoorbeeld. Zolang ik me er fijn in voel draag ik het gewoon, die trutten mogen oprotten met hun Prada, Gucci, Armani en weet ik veel wat nog meer ze dragen. Okay ik klink nu wel als een zure pruim of niet soms? Dit valt heus mee hoor, heb alleen last van een ochtend humeur, oeps. Met mijn gitaarkoffer over mijn schouder wandel ik zingend door de straten van New York, richting de poort van Central Park. Daar sta ik altijd te spelen en het publiek kent me inmiddels zo goed, ik zou bijna kunnen zeggen dat ik een heel fandom heb weten op te bouwen, bíjna.
          Eenmaal aangekomen bij Central Park zie ik opeens een bekend figuur staan en lachend ren ik op diegene af – mijn ochtendhumeur is opeens als sneeuw voor de zon verdwenen – en ik sla mijn armen van achteren vrolijk om hem heen.
    [tan]"Hey! Graham," zeg ik vrolijk in zijn oor en kijk hem glimlachend aan. Vervolgens blik ik even op mijn gitaar en dan op hem. "Zin om samen te spelen?"

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 8:40 ]


    I just caught the wave in your eyes


    Graham Alexander Sherman
    Outsider — 22 jaar oud


    Graham haalde nog snel een hand door zijn slordige hairdo waarna hij snel zijn schoenen aan trok om vervolgens als een kip zonder kop naar buiten te gaan. Hij was vandaag in een zeer goede humeur en er was niemand die dat kon verpesten; het kwam niet vaak voor dat Graham in zo'n vrolijke humeur was in de ochtend. Meestal was hij in de ochtend erg chagrijnig en irriteerde hij zich overal aan, zelfs aan een voorwerp dat niet op zijn plaats staat. Dat is een erg slechte eigenschap van de jongen, maar hij kon er niks aan doen.
    Doordat de jongen niet oplette, botste Graham tegen een norse zakenman aan. Een nog geïrriteerde blik verscheen op het gezicht van de kale man, waarop Graham hem een brede glimlach gaf. "Sorry."
    Graham haalde een pakje sigaretten uit de zak van zijn broek waar hij dan ook de laatste sigaret uit haalde. Verdomme, dacht Graham terwijl hij de peuk aanstak met een blauw gekleurde aansteker. Nu moest hij weer naar de tabakswinkel, veel zin had hij daarin niet.
    Neuriënd liep Graham door de straten van New York City, richting Central Park. Het was te mooi weer om binnen te blijven en niks te doen, hij kon de kans niet laten schieten om naar buiten te gaan en zo een tijdje te ontsnappen aan familie drama. De dood van zijn zusje en het weglopen van zijn moeder hakte er nog steeds behoorlijk goed in bij huize Sherman. Joshua.. was Joshua, daar valt niet veel bij uit te leggen en Graham zijn vader toont nog steeds het zelfde gedrag als toen.

    Graham was aan het dagdromen terwijl de zon op zijn gezicht scheen. Opeens voelde hij van achteren twee armen om hem heen slaan, een brede glimlach verscheen onmiddellijk op zijn gezicht. Dit kon niemand anders zijn dan het meisje waar hij al een behoorlijke tijd een crush op had, ook al durft hij dit nog steeds niet aan iemand toe te geven. Hij was er sterk van overtuigd dat Graham niks anders was dan een goede vriend. "Hey! Graham," Lachend draait Graham het meisje in het rond terwijl hij zijn armen stevig rond haar had geslagen, zodat ze niet valt. Het was al een tijdje geleden dat hij Amity had gesproken. "Hey, Am" begroet de jongen vrolijk waarna hij vraagt hoe het met haar ging. Amity keek even naar haar gitaar en vervolgens blikte ze weer naar de jongen, "Zin om samen te spelen?" Graham trok kort zijn wenkbrauw ietsjes omhoog waarop hij naar het meisje lachte. "Moet je dat nou nog echt vragen, Am? Natuurlijk heb ik daar zin in," grijnst hij. Dat soort vragen hoefde je niet voor een tweede keer te herhalen, Graham was dól op muziek maken en pakte dan ook echt elke kans die hij kon krijgen. Graham liet zich tegen een wit gekleurd muurtje leunen en haalde zijn akoestische gitaar te voorschijn. "Welk liedje wil je graag spelen?"


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    MT


    Tell me about it, stud.

    LENNOX ROOSEVELT




          ‘Al die haast altijd, mevrouw Roosevelt.’ Haar wenkbrauwen schoten geamuseerd de hoogte in. Ze moest toegeven dat het door haar achternaam leek alsof ze bij de high class hoorde — dat was wellicht ook de reden dat het Matthew zo makkelijk lukte om zich ertussen te begeven. De jongedame moest toegeven dat haar haast deels gebaseerd was op het feit dat ze nog geen SMS'je had terug ontvangen, en deels omdat ze het niet kon permitteren dit baantje te verliezen. Ze zou nooit naar de universiteit gaan zonder het geld. En haar ouders vragen om te betalen? Dat was al haast even hopeloos.
          Haar peinzingen werden onderbroken door Matt, die zijn arm om haar heen sloeg, waardoor ze de kans kreeg te zien welke transformatie hij was ondergaan. Ze kon zich vaag herinneren dat zij enkele jaren groter was geweest dan hij — maar nu was dat toch echt verleden tijd. ‘Ik ben er helemaal klaar voor, wat is het plan?’ Ze tuitte haar lippen zoals ze vaker deed wanneer ze nadacht. Het beloofde een lange avond te worden.
          ‘Ik help je naar binnen via de personeelsingang en vervolgens scheiden we wegen. Om één uur zie ik je terug bij diezelfde ingang. Anders geen rit naar huis voor jou. En ik tolereer geen dronken dames op mijn achterbank.’ Ze glimlachte breeduit — dit had hij haar meer dan eens geflikt — waarna ze richting de deur liep die hij inmiddels had geopend.
          ‘Na U. Hoe zie ik eruit Lennox?’ Zogenaamd inspecterend liet ze haar ogen over hem heen gaan terwijl ze eveneens richting de auto liep. Hij zag er zonder twijfel uit als iemand die geld had, en aangezien ze het kwaad niet inzag van zijn speelmomenten op het feest wilde zij niet degene zijn om het hem af te nemen.
          ‘Ik weet dat je me enkel voor laat gaan zodat je naar mijn kont kunt kijken.’ Dat was enkel grappig en absoluut niet absurd bedoeld, en daarom dankte ze dat Matthew dezelfde humor had. ‘Je ziet er goed uit, Matt. Moet ik me toch zorgen gaan maken om de vrouwen?’ Ze wierp een plagerige blik opzij, de deuren ontgrendelend voor ze instapte en haar gordel omdeed. Ze wachtte geduldig af tot Matt eveneens zat voor ze haar telefoon te boven haalde. Hardop toegeven dat het haar iets deed als hij niet terug SMS'te zou ze nooit toegeven. . . Maar het feit dat haar ogen geconcentreerd op het schermpje gelijmd waren gaf al genoeg weg. In plaats van op de vriendelijke tour te gaan met misleidingen en overdreven wanhoop — liet ze het meer klinken als zichzelf: recht door zee en zo direct als maar kon. Alsof ze tegenover hem zou kunnen staan om het daadwerkelijk te zeggen. Ze beet kort op haar onderlip voor ze op verzenden drukte en haar handen om het stuur krulde. Ik draag een jurk vanavond. Love, L.
          ‘Ik ben altijd vroeger dan het feest begint. Je zou mijn favoriete neef kunnen zijn en een handje helpen?’ Lennox keek totaal niet uit naar de bezopen mannen die, wanneer hun vrouwen uit de buurt waren, het niet konden laten om haar bij zich te roepen. Meestal kwam ze er vanaf met de hulp van een andere lotgenoot: maar soms werd het gedrag dat ze toonden omdat zij er niet bij hoorde behoorlijk handtastelijk. En daarom was ze tevens blij dat Matt meestal in de buurt was. Ze hielpen elkaar.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    sThis is who I am, nobody said you had to like its


    Joshua Cameron Sherman
    Outsider




          Lichte zweetdruppeltjes parelden over mijn voorhoofd en mijn hartslag ging enkele malen sneller dan het hoorde te kloppen. Licht gehijg verliet mijn lippen en mijn lichaam ging op en neer met het ritme mee.
          Echter moest je niet te ver denken -viezerikken- wekelijks jogde ik door de stad heen om mijn conditie op tempo te houden en even te ontsnappen aan de eenzaamheid. Met mijn oortjes in mijn oren liep ik op het ritme van 'Dear boy' By Avicii. Ondertussen was ik al de tel kwijt bij het hoeveelste nummer dat ik nu aan het luisteren was. Ik had weet over de tijd verloren en was in opperste consentratie aan het joggen, de adrenaline in mijn lijf zorgde er dan ook voor dat mijn spieren gevoelloos waren en dat ik zo nog enkele uren kon blijven doorgaan, maar het droge gevoel in mijn keel en de zin in een sigaret lieten me toch even een pauze nemen. Stilaan bouwde ik het lopen af en stretchte even aan een bankje die niet voor een cafétje stond. Een perfecte plek om even mijn dorst te lessen. Mijn linkerhand trok even de cap die over mijn hoofd ging af en kort haalde ik een hand door mijn blonde kullende haren waarna ik vervolgens met de rug van diezelfde hand de kleine zweetdruppeltjes van mijn gezicht wreef en deze vervolgens aan mijn trui afweegde. Ah ik moest toch nog douchen daarbij het is niet dat ik nu stonk. Mijn blauwe kijkers gleden naar het gebouw achter me die ik herkende als het cafétje waar mijn broertje Graham af en toe eens werkte en ook die waar Céline werkte, een meisje die ik nog van vroeger herkende. Voordat ik het gezellig uitziende stekje binnen ging deed ik de oortjes uit mijn oren en sloot ik de muziek af van mijn mobiel, het is dan ook nu pas dat ik de tijd opmerkte en ook een bericht die ik niet had gehoord tijdens het lopen.
    Het onbekende nummer deed me even fronsen waarna ik na even twijfelen toch het berichtje opende en even kort met mijn ogen rolde. Oh juist ja, die...
    Twinkle Twinkle little star, who is the prettiest of the Ball?
    Dress up, Upper East Siders!
    Het grote galabal komt eraan.
    Geef ons wat onze ogen willen zien. Ik zal er alvast zijn.
    You are warned.

    xoxo
    The Ultimate Gossip

    Gezien ik geen eastsider was hoefde ik me ook geen zorgen hierom te maken, alhoewel ... De laatste maanden had mijn baas een nieuwe optie voor hun rijke klanten ingesteld , namelijk een 'Fake Date'. Een knappe jongeman of dame inhuren voor de eenzame rijke mensen die eens lekker willen stoefen met hun 'nieuwste aanwinst', natuurlijk zonder erbij te vermelden dat deze een prostituee of stripper is die ze gewoon voor een dag huren en daarna nooit meer hoeven te zien. Hoewel ik hierop had tegengestribbeld had mijn baas zonder pardon me hierbij gezet waardoor ik soms eens gehuurd werd om op zo'n kakfeest te komen en gewoon te glimlachen in één of ander duur pak die ik gelukkig niet moest betalen.
    Rustig stak ik mijn mobiel weer in mijn broekzak en liep het cafétje binnen die gelukkig rustig was op deze middag. Rustig liep ik naar de bar toe en ging dan op een krukje zitten, wachtend tot er iemand kwam om mijn bestelling op de nemen. Toen ik dan ook Cécile opmerkte verscheen er automatisch een vriendelijke glimlach om mijn lippen. "Hey, is Graham er vandaag niet?" vroeg ik lichtelijk nieuwsgierig en leunde wat met mijn ellenbogen op de bar. "Hoe gaat het trouwens nog met je? Lang geleden." vroeg hij vervolgens met een lichte grijns om zijn rose smalle lippen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    AMITY 'AMY' KAYA McCARTNEY
    Outsider • 21 • Street artist

          Graham zwaait me even in de ronte terwijl hij me vast houdt en een gilletje van plezier verlaat mijn lippen terwijl ik me wat beter aan hem vastgrijp.
          "Hey Am!" zegt hij vrolijk waardoor ik even moet lachen.
          "Goed hoor, en hoe gaat het met mijn favoriete muziekmaatje?" vraag ik met een knipoog en leun wat met mijn arm op zijn schouder, ook al ziet dat er vaat debiel uit gezien ik zeker kleiner ben dan hem, maar goed.
          "Moet je dat nou nog echt vragen, Am? Natuurlijk heb ik daar zin in," zegt hij dan eerst met een opgetrokken wenkbrauw maar dan met een grijns. Ik grinnik even en laat een goedkeurend geluidje mijn lippen verlaten, muziek maken doe ik super graag, met Graham nog liever. Ten eerste is hij super leuk gezelschap, ten tweede is hij een ontzettend goede gitarist en ten derde kan hij ook nog geweldig zingen, perfect toch?
          "Dat dacht ik wel," giechel ik terwijl ik zijn voorbeeld volg door ook mijn gitaar uit te pakken.
          "Welk liedje wil je graag spelen?" vraagt hij precies op het moment dat ik een hele stapel blad muziek uit mijn gitaartas haal en ik frons even terwijl ik de bladen bekijk.
          "Nee, nee, nee," mompel ik tegen mezelf en haal er dan drie liedjes uit. "Okay ik heb hier een zielige, namelijk Robbers van the 1975. Of we doen een nummer van mij, ook een liefdesliedje trouwens." zeg ik grappend en houd dan de muziekbladen voor zijn neus met een brede glimlach. Ondertussen doe ik de band van mijn gitaar goed en begin hem te stemmen. "Of wil jij iets anders, mag ook natuurlijk!"


    - sorry ik wist geen betere liedjes zo snel :'). Als je wilt mag je hem ook iets laten voorstellen ofc. -

    [ bericht aangepast op 9 aug 2015 - 23:43 ]


    I just caught the wave in your eyes

    WOLF BRICKLANDER








          Het hete water dat uit de gouden douchekop straalde, voelde heerlijk aan. De stress die zijn zus hem eerder had bezorgd, verdween in nog geen fractie van een seconde. Het duurde niet erg lang voordat Wolf uit de douche kwam met een handdoek rond zijn middel geknoopt. Zijn donkere haren bracht hij in model met een kam en wat gel. Zo hij zag er prima uit. Nu nog een maatpak en wat parfum.
          ‘Je ziet er stralend uit zoals altijd meneer Bricklander,’ sprak de secretaresse van zijn vader vanachter de balie. Hij glimlachte bedeesd, al was dit niet gemeend. Want wat haatte hij die vrouw. Ze was nog valser dan hem, dan zijn gehele familie samen. Je kon haar woorden nooit gemeend nemen. Er zat altijd een addertje onder het gras. Maar deze keer niet. Zonder haar nog een blik of woord waardig te gunnen, liep hij door de eikenhouten deur naar de privé parking achterin. Om het wat beschaafd te houden, had zijn vader een Range Rover voor zijn 18de verjaardag gekocht. Het was niet erg luxueus als een Porche of Ferrari maar Wolf was er tevreden mee. Vroeg of laat zou hij zijn eigen dure auto kopen, met zijn eigen geld.
          Net wanneer hij plaats nam in de zwarte, leren zetels, ontving hij het volgend bericht van Lennox. En dat deed hem glunderen. Zijn vingers gleden snel over het scherm en zijn bericht werd niet veel later naar haar verstuurd. Dat hoor én zie ik graag. Ik kijk er naar uit, tot straks. - W
    Het stond bekend dat Wolf al een paar harten had veroverd, maar dit had echter nooit lang geduurd. Vrouwen uit de Elite zijn beeldschoon, maar hebben geen inhoud. Ze zijn geen sensatie, geen lust voor zijn ogen of ziel. En daarbij is Wolf te intelligent voor hen. En daarom is hij zo gedreven om Lennox te zien. Zij is niet zoals hen. Dit meisje is natuurlijk, slim en aantrekkelijk. Alles wat Wolf naar verlangt. Maar deze verlangens zouden nooit beantwoord worden. Want een relatie met een outsider zou niet aanvaard worden in de wereld van de Upper East Siders. Dus moest hij het stellen met die inhoudloze vrouwen die aan zijn voeten lagen. Of met een geheime relatie. En dat laatste sprak hem het meest aan.
          En toen het tweede bericht die hij met een zware zucht opende. Wolfje Oh god. Het begon al. Luister goed naar me lieveling. Je moet Amity ophalen om naar het Gala te gaan. Bewijs een dienst voor me, alsjeblieft. Ik heb het haar en haar broer beloofd. Wees aardig voor haar en zorg dat ze zich vermaakt, oke? - Mom.
          Het meisje zou zijn avond verpesten. Een outsider, iemand die er niet hoort en toch zou zij vanavond aan zijn zijde staan, als zijn date. Oh, waarom moeder? Ze zou zich toch niet amuseren tussen al deze rijken. En daarbij had Wolf al een plan. Amity zou niet de gehele avond aan zijn voeten hangen. Eenmaal ze binnen was, kon ze haar plan trekken. Hij hoefde haar enkel naar daar te brengen, toch?
          Doe open. Ik sta voor je deur. - W smste hij Nathaniel, ook al stond hij nog niet voor de deur. Die jongen zou er namelijk een eeuwigheid over doen voordat hij beneden in de hal van zijn appartement stond. Tegen die tijd stond Wolf wél voor de deur.



    [ bericht aangepast op 29 juli 2015 - 17:14 ]


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Camille Bricklander


    "Oh doe niet zo gek," wimpelde ik mijn broers opmerking over mijn decolleté weg. "We weten beiden dat ik niets heb om naar te kunnen gluren." Het was waar, helaas: ik had niet bepaald veel hout voor de deur en dat frustreerde me nog altijd dodelijk. Desondanks weigerde ik om deze steek onder de gordel aan mijn hartje te laten komen en ik richtte mijn blik weer op het goddelijk geurende gerecht onder mijn neus. Wolf Bricklander moest het afleggen tegen een dode kip, what a shame.
          Mijn wenkbrauw rees echter sceptisch de lucht in toen hij me vertelde dat hij me met liefde aan mijn haren naar beneden zou trekken, want dat trok ik ernstig in twijfel. "Je bent een slechte leugenaar, Wolfje," wierp ik hem dan ook met een mierzoete glimlach toe. Ik dacht niet dat hij het over zijn kleine hartje kon verkrijgen om me daadwerkelijk pijn te doen en zelfs al zou dit wel het geval zijn, dan was dit een privilege dat uitsluitend aan hem voorbehouden was. Eenieder die me met een foute vinger aanraakte, zou met hem te maken krijgen. Daar was ik heilig van overtuigd.
          Zijn verdere doen en laten liet ik maar over mee heen komen. Hij had overduidelijk meer zin in dat hele gala dan ikzelf en ik twijfelde zelfs of ik zou moeten gaan. Statische dansjes doen en dure champagne slurpen die - kom op, lieten we eerlijk zijn - toch niemand te drinken vond. Ik wist echter dat ik ongetwijfeld van Wolf op mijn kop zou krijgen als ik niet tenminste mijn poppengezichtje op haar allerbest liet zien. Binnenshuis vochten we elkaar dan misschien de tent uit, maar buitenshuis leek hij graaf de schijn op te willen houden dat de familie Bricklander perfect was. Ik voelde er verrassend veel voor om die perfectie in zijn strot te duwen, maar voor eenmaal besloot ik het lieve zusje te zijn en mijn gezicht braaf op het gala te laten zien.
          Wie weet viel er nog wat te beleven.


    She's imperfect but she tries