• Hoi allemaal,
    Ik heb plannen om een muur van mijn kamer te verven, maar het is niet een heel klein stuk, dus ik heb heel wat verf nodig en zal ook heel wat moeten mengen. Nu worstel ik al met een paar dingetjes (en ik ben nog niet eens begonnen), en aangezien hier zoveel creatievelingen zitten, dacht ik dat jullie me misschien wel kunnen adviseren.
    De verf kopen kost natuurlijk wel wat, en als aankomende-arme-student wil ik natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk uitkomen. Weten jullie wat het handigst is? Ik dacht dat het handig was om misschien enkel de primaire kleuren te kopen en dan zelf te mixen, maar dan geraakt de mix uiteindelijk op en dan is het een hele klus om weer opnieuw die kleur te verkrijgen :Y)
    Ik ga vooral veel groen, en heel veel verschillende tinten bruin nodig hebben. Iemand ideeën hoe ik dit het beste kan aanpakken?


    Tijd voor koffie.

    Je kan ook, als je facebook hebt, lid worden van de CreaBea met Action, Wibra & Big Bazaar (ofzoiets).

    Er zitten daar heel veel mensen, en die verven van alles (tafels, schuttingen, muren, trappen) met de Home Deco verf van de Action (volgens mij 2,69 voor 500ml).

    Misschien dat je dat kan proberen? Want dat zijn kind of pasteltinten en donkere kleuren dus ja. En je kan natuurlijk ook mengen.

    Succes!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Bij kwantum heb je 10L (voor circa 60M2) witte muurverf voor 15€, bij action is zo'n pot 12,50€ en als je dan van die mengtubekes neem (bij Hubo bijvoorbeeld voor nog geen 3€- de stuk, kan je denk ik nog best goedkoop de muur een kleurtje geven. Wel de mengverhouding weten voor als je te weinig hebt gemaakt (;
    (Ik spreek dus wel voor België)

    In ieder geval heel veel suc7 ermee!

    [ bericht aangepast op 17 aug 2015 - 12:22 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ah, dankjewel voor de tips, ik zal even een kijkje nemen!


    Tijd voor koffie.

    Als het niet zoveel uit maakt hoe de kwaliteit van de verf is: Action. Daar is het idd wel heel betaalbaar, veel keuze in kleuren, en ook de kwasten/rollers enzo zijn wel goed daar.

    Zelf heb ik voor mijn appartement bij de Gamma Histor laten mengen, maar dan betaal je er ook wel naar..


    Sarah = ongewoon sexy

    Aah fijn, dankjewel. Ik weet niet hoe goed de kwaliteit moet zijn voor een muur, maar ik denk dat het wel goed is.


    Tijd voor koffie.

    Sherrinford schreef:
    Aah fijn, dankjewel. Ik weet niet hoe goed de kwaliteit moet zijn voor een muur, maar ik denk dat het wel goed is.


    Niet, vaak gaat het over de dekking van verf. Dus dat je bijvoorbeeld volledig dekkend kan schilderen met 1 laag of 2 lagen. Dat kan van de Action alsnog prima zijn natuurlijk.

    Voor een kamer zou ik me er niet zo druk over maken eigenlijk en gewoon goedkoop nemen, want het is toch maar voor even ;)


    Sarah = ongewoon sexy