• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    apricot schreef:



    Ik vond het juist het leukst dat Neville die punten heeft gekregen x) Gewoon omdat hij toen eindelijk had geleerd zn mannetje te staan.

    Maargoed, aan de ene kant vind ik de punten onterecht, vooral omdat ze toch wel een regeltje hebben overtreden door daarheen te gaan. Maar ik vond die 150 aftek ook wel heel extreem. McGonall is i.i.g. niet partijdig x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben het (helaas) ook eens met de stelling, en alle uitleg waarom is ondertussen wel al gegeven.


    Queer zijn is gewoon alles

    Haha, het is natuurlijk het perfecte einde voor het boek, maar het is zeker weten erg onfair tegenover de Slytherins, ja. Stel je voor dat je een doodgewone leerling bent die zich uit de naad heeft gewerkt om zoveel mogelijk punten te verzamelen, en dan is daar opeens Harry Potter die door heel veel pech een nog grotere held wordt dan hij al was en Dumbledore die de Gryffindors précies genoeg punten geeft om van Slytherin te winnen. Ja, geen wonder dat de Slytherins Gryffindor niet mogen. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aan de ene kant vond ik het inderdaad wel een beetje oneerlijk, maar aan de andere kant zorgde dat wel voor echt een JEAJ einde. Dus, niet echt eens maar ook niet oneens.


    “A queen will always turn pain into power.”

    WeasIey schreef:
    Aan de ene kant vond ik het inderdaad wel een beetje oneerlijk, maar aan de andere kant zorgde dat wel voor echt een JEAJ einde. Dus, niet echt eens maar ook niet oneens.


    take me back to the basics and the simple life

    Backbiter schreef:
    (...)

    Ik vond het juist het leukst dat Neville die punten heeft gekregen x) Gewoon omdat hij toen eindelijk had geleerd zn mannetje te staan.

    Maargoed, aan de ene kant vind ik de punten onterecht, vooral omdat ze toch wel een regeltje hebben overtreden door daarheen te gaan. Maar ik vond die 150 aftek ook wel heel extreem. McGonall is i.i.g. niet partijdig x)


    Dit!! :)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Oneens, Ik vind dat ze eerlijk gewonnen hadden. Want door Draco waren ze eerste ook al 150 punten kwijt omdat hij ze verraden had. En ze hebben de steen der wijze beschermd en dus vind ik dat ze het eerlijk hebben gewonnen en ook Marcel heeft zijn bij dragen goed geleverd vind ik . Daar bij is het misschien een beetje voor trekken rij maar ja als het hoofdpersonage nu op een andere afdeling had gezeten had die waarschijnlijk gewoon gewonnen maar ja want wil je ook dat is toch ook wat je als lezer en kijker wit zien toch dat Harry's afdeling als nog wint na alle tegen slag. Tenminste zo denk ik er over ik snap best dat andere het misschien wel met de stelling eens zijn.

    Lang leven Griffoendor !

    [ bericht aangepast op 25 aug 2015 - 13:14 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Clarice schreef:
    Het is niet helemaal eerlijk inderdaad. Ik had persoonlijk liever gezien dat Slytherin won. Gewoon omdat dat realistischer en minder partijdig is. Dumbledore had wel lievelingetjes. (krul)

    Hier Ben ik het mee eens^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Akari schreef:
    Oneens, Ik vind dat ze eerlijk gewonnen hadden. Want door Draco waren ze eerste ook al 150 punten kwijt omdat hij ze verraden had. En ze hebben de steen der wijze beschermd en dus vind ik dat ze het eerlijk hebben gewonnen en ook Marcel heeft zijn bij dragen goed geleverd vind ik . Daar bij is het misschien een beetje voor trekken rij maar ja als het hoofdpersonage nu op een andere afdeling had gezeten had die waarschijnlijk gewoon gewonnen maar ja want wil je ook dat is toch ook wat je als lezer en kijker wit zien toch dat Harry's afdeling als nog wint na alle tegen slag. Tenminste zo denk ik er over ik snap best dat andere het misschien wel met de stelling eens zijn.

    Lang leven Griffoendor !




    Malfoy heeft ze verraden omdat ze de regels hebben overtreden. Hier krijgen ze dan nog eens punten voor. Weet je wat dit laat zien? Het is oké om de regels te overtreden en het niet oké om iemand ervan te verwittigen als diegene de regels overtreedt en zichzelf en meerderen in gevaar brengt. Misschien hadden ze dom geluk gehad en hebben ze de school wel gered, maar ze hadden hun neus niet eens in die zaken moeten steken en Dumbledore alles laten regelen.
    Het is oneerlijk tegenover de Slytherins die ontzettend hard hebben gewerkt en geen steen hebben gered omdat ze zo goed waren de regels niet te overtreden.

    Lange leve Zwadderich !

    [ bericht aangepast op 25 aug 2015 - 15:52 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)


    Malfoy heeft ze verraden omdat ze de regels hebben overtreden. Hier krijgen ze dan nog eens punten voor. Weet je wat dit laat zien? Het is oké om de regels te overtreden en het niet oké om iemand ervan te verwittigen als diegene de regels overtreedt en zichzelf en meerderen in gevaar brengt. Misschien hadden ze dom geluk gehad en hebben ze de school wel gered, maar ze hadden hun neus niet eens in die zaken moeten steken en Dumbledore alles laten regelen.
    Het is oneerlijk tegenover de Slytherins die ontzettend hard hebben gewerkt en geen steen hebben gered omdat ze zo goed waren de regels niet te overtreden.

    Lange leve Zwadderich !



    In zoverre ik me kan herinneren heeft Malfidus geen 50 punten aftrek gekregen, enkel strafwerk. Dat valt nou ook niet echt eerlijk te noemen - daarbij hadden ze wel meer dan geluk. Het toonde aan hoeveel ze geleerd hadden dat jaar en ik vind best dat ze daar punten voor mogen krijgen - al is 170 inderdaad veel.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vond vooral de tien punten voor Marcel erover, oké, het was dapper, maar als ik telkens beloond werd als ik tegen mijn vrienden in zou gaan,...:'D
    Dat was echt het punt waarop werd gezegd: Fuck de rest Gryffindor is the best!


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik vond vooral de tien punten voor Marcel erover, oké, het was dapper, maar als ik telkens beloond werd als ik tegen mijn vrienden in zou gaan,...:'D
    Dat was echt het punt waarop werd gezegd: Fuck de rest Gryffindor is the best!


    Dat zijn net degene waar ik het het meest mee eens ben. :') Rons pot toverschaak was echt bullshit, lol, maar Marcel heeft hen echt proberen tegen te houden om zichzelf en anderen in gevaar te brengen - dat toont aan dat hij zijn afdeling waart is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Patholoog schreef:
    (...)


    Malfoy heeft ze verraden omdat ze de regels hebben overtreden. Hier krijgen ze dan nog eens punten voor. Weet je wat dit laat zien? Het is oké om de regels te overtreden en het niet oké om iemand ervan te verwittigen als diegene de regels overtreedt en zichzelf en meerderen in gevaar brengt. Misschien hadden ze dom geluk gehad en hebben ze de school wel gered, maar ze hadden hun neus niet eens in die zaken moeten steken en Dumbledore alles laten regelen.
    Het is oneerlijk tegenover de Slytherins die ontzettend hard hebben gewerkt en geen steen hebben gered omdat ze zo goed waren de regels niet te overtreden.

    Lange leve Zwadderich !



    Heeft Malfoy niet ergens in het begin tegen de regels op een bezempje rondgevolgen om Marcel zn geheugensteen te verstoppen? Zo goed hielden ze zich echt niet aan de regels hoor x) Of bijvoorbeeld dat Malfoy ze erin heeft geluist met dat zogenaamde duel 's nachts. Het leek er soms meer op dat ze zich aan de regels hielden en anderen erbij lapten als het in hun voordeel was.

    Anyway, ik heb mijn mening al gegeven.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2015 - 16:49 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Stelling van 26 Augustus
          De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.


    I wanna be a wizard!

    Ze waren wel vervelend tegen Severus, maar op zich heb ik geen reden om te denken dat ze pestkoppen zijn. Als dat het enige is.. Er is te weinig bewijs om dat te weerleggen of bevestigen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt