• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Ik kan me die sene niet eens meer herinneren, moet moetje film maar weer eens gaan kijken. Maar als het spectaculair was geweest geweesthad ik het vast wel onthouden X'D .
    Dus.. eens.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik ben het ook eens met de stelling.
    In de boeken werd het duel en zijn dood opgebouwd, eerst een conflict in woorden en dan de apotheose! Beide schreeuwen ze hun spreuken en even later valt Voldemort levenloos naar achter en barst er een volksfeest uit. Veel beter en realistischer dan in de film waar ze eerst neerstorten, dan als twee kleine kinderen naar hun stok kruipen, vervolgens een gekke bekkenwedstrijd houden en er dan uit elke stok een vlam van een straal uit spuit waarna Voldemort naar boven kijkt en alsof Perkamentus himself nog een vloek uitspreekt waardoor voldemort als confetti naar boven gaat.(krul)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik ben het ook eens met de stelling.
    In de boeken werd het duel en zijn dood opgebouwd, eerst een conflict in woorden en dan de apotheose! Beide schreeuwen ze hun spreuken en even later valt Voldemort levenloos naar achter en barst er een volksfeest uit. Veel beter en realistischer dan in de film waar ze eerst neerstorten, dan als twee kleine kinderen naar hun stok kruipen, vervolgens een gekke bekkenwedstrijd houden en er dan uit elke stok een vlam van een straal uit spuit waarna Voldemort naar boven kijkt en alsof Perkamentus himself nog een vloek uitspreekt waardoor voldemort als confetti naar boven gaat.(krul)


    Haha, mooi verwoord!


    I wanna be a wizard!

    Eens in het boek was die gedetailleerder uit gewerkt vond ik die hadden ze in de film beter kunnen doen !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Debbaut schreef:
    Ik ben het ook eens met de stelling.
    In de boeken werd het duel en zijn dood opgebouwd, eerst een conflict in woorden en dan de apotheose! Beide schreeuwen ze hun spreuken en even later valt Voldemort levenloos naar achter en barst er een volksfeest uit. Veel beter en realistischer dan in de film waar ze eerst neerstorten, dan als twee kleine kinderen naar hun stok kruipen, vervolgens een gekke bekkenwedstrijd houden en er dan uit elke stok een vlam van een straal uit spuit waarna Voldemort naar boven kijkt en alsof Perkamentus himself nog een vloek uitspreekt waardoor voldemort als confetti naar boven gaat.(krul)

    Mee eens !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Jaaaaaa. Ja. Dat zeg ik al sinds ik de film voor het eerst heb gezien, haha. :'D
    De andere locatie en het rare gedans van Voldemort en Harry in de film vind ik nog niet eens zo heel erg, al was dat ook jammer, maar ik blijf voor eeuwig diep teleurgesteld dat Voldemort in de film als vlokjes as verdween in de wind. Het was misschien een mooi visueel effect, maar het ging heel erg in tegen alles waar zijn einde in het boek voor stond. Hij kwam, als ik het me juist herinner, "met een van alle glorie gespeende dreun" op de grond terecht toen hij dood was. Hij was verslagen en zijn lichaam lag daar nog, want, en dit is min of meer het hele punt van Voldemort, uiteindelijk was ook hij slechts een mens. Zijn wilde jacht naar onsterfelijkheid bracht hem niets. De films brengen die boodschap niet over, want daar is hij nog steeds ongrijpbaar en ontastbaar en daardoor lijkt het alsof hij nog steeds op een of andere manier machtig is. Hell, wat voor garantie is er in de films dat het überhaupt echt voorbij is? Voldemort is al zo vaak verdwenen en toch weer teruggekomen. Pech, film-Harry, je hebt te vroeg gejuicht. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Jaaaaaa. Ja. Dat zeg ik al sinds ik de film voor het eerst heb gezien, haha. :'D
    De andere locatie en het rare gedans van Voldemort en Harry in de film vind ik nog niet eens zo heel erg, al was dat ook jammer, maar ik blijf voor eeuwig diep teleurgesteld dat Voldemort in de film als vlokjes as verdween in de wind. Het was misschien een mooi visueel effect, maar het ging heel erg in tegen alles waar zijn einde in het boek voor stond. Hij kwam, als ik het me juist herinner, "met een van alle glorie gespeende dreun" op de grond terecht toen hij dood was. Hij was verslagen en zijn lichaam lag daar nog, want, en dit is min of meer het hele punt van Voldemort, uiteindelijk was ook hij slechts een mens. Zijn wilde jacht naar onsterfelijkheid bracht hem niets. De films brengen die boodschap niet over, want daar is hij nog steeds ongrijpbaar en ontastbaar en daardoor lijkt het alsof hij nog steeds op een of andere manier machtig is. Hell, wat voor garantie is er in de films dat het überhaupt echt voorbij is? Voldemort is al zo vaak verdwenen en toch weer teruggekomen. Pech, film-Harry, je hebt te vroeg gejuicht. :')


    Hier ben ik het mee eens. :Y)


    The truth is out there.

    Square schreef:
    Jaaaaaa. Ja. Dat zeg ik al sinds ik de film voor het eerst heb gezien, haha. :'D
    De andere locatie en het rare gedans van Voldemort en Harry in de film vind ik nog niet eens zo heel erg, al was dat ook jammer, maar ik blijf voor eeuwig diep teleurgesteld dat Voldemort in de film als vlokjes as verdween in de wind. Het was misschien een mooi visueel effect, maar het ging heel erg in tegen alles waar zijn einde in het boek voor stond. Hij kwam, als ik het me juist herinner, "met een van alle glorie gespeende dreun" op de grond terecht toen hij dood was. Hij was verslagen en zijn lichaam lag daar nog, want, en dit is min of meer het hele punt van Voldemort, uiteindelijk was ook hij slechts een mens. Zijn wilde jacht naar onsterfelijkheid bracht hem niets. De films brengen die boodschap niet over, want daar is hij nog steeds ongrijpbaar en ontastbaar en daardoor lijkt het alsof hij nog steeds op een of andere manier machtig is. Hell, wat voor garantie is er in de films dat het überhaupt echt voorbij is? Voldemort is al zo vaak verdwenen en toch weer teruggekomen. Pech, film-Harry, je hebt te vroeg gejuicht. :')

    Dit.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Helmaal eens. In de boeken is het veel spannender en realistischer in dan de films. Ben het ook eens met Square Je-weet-wel lijkt inderdaad nog steeds onsterfelijk terwijl in de boeken juist wordt benadrukt dat hij kan sterven als een gewoon mens. De Je-weet-wel dood scené kon veel beter en het stukje ervoor dat ze rond Zweinstein vliegen is zo raar!


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Stelling van 25 Augustus
          Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.


    I wanna be a wizard!

    Van de ene kant hadden ze het wel verdiend. Van de andere kant is Dumbledore een partijdige Harry Potter fan met teveel macht. Dus nee. 150 was genoeg en dan het Slytherin alsnog gewonnen. Maar neeee, Dumbledore moest Gryffindor weer laten winnen. Pff.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2015 - 9:58 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Het was misschien wel realistisch geweest als zwadderich had gewonnen.
    Ja griffoendor heeft het verdient, maar niet iedereen heeft een Harry, Ron & hermelien in de afdeling. Daarnaast vond ik sowieso dat harry altijd werd voorgetrokken en daarbij dus ook zijn afdeling.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik vind het vooral oneerlijk dat ze 150 punten aftrek gekregen hebben, maar oneerlijk zijn die punten wel, ja. Het is duidelijk dat Dumbledore dat deed om hen te laten winnen, maar oké. Niet dat ik het anders gewild had. :')

    [ bericht aangepast op 25 aug 2015 - 10:15 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het is niet helemaal eerlijk inderdaad. Ik had persoonlijk liever gezien dat Slytherin won. Gewoon omdat dat realistischer en minder partijdig is. Dumbledore had wel lievelingetjes. (krul)


    The truth is out there.


    ain't no rest for the wicked.