• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Zelf vind ik ze gewoon beiden even goed. Maar Richard Harris heeft gewoon veel te weinig kans gekregen, want in de eerste twee boeken zie je enkel de rustige kant van Perkamentus, hij hoeft zelfs niet te lopen ofzo. Maar ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat Richard een duel aangaat met Voldemort, of dat hij in de scène in de grot zou meespelen.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ik denk het er het zelfde over dan Founder maar ik vind Miachel Gambon mysterieuzer en daarom ook meer in de rol van Perkamentus passen.


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Hmm moeilijke, ik ben het zowel eens als oneens. Sneep is zeer onrechtvaardig tegen over alle Griffoendors in het algemeen, in het speciaal Harry en Marcel. Ik denk als hij Lily niet had leren kennen zou hij gewoon Jeweetwel gediend blijven hebben(oké misschien is zijn slechte jeugd deels een excuus). Het maakte hem niks uit of James en Harry dood gingen als Lily maar bleef leven. Dus ik denk toch dat Lily de beste kant in hem heeft bovengehaald ook al was hij slecht. Conclusie: zijn slechte daden zijn erger dan zijn goede maar hij heeft ze deels rechtgezet.


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Ik vind het te lastig te vergelijken, aangezien in de eerste delen Dumbledore best anders is dan in de laatste delen. Dus ik ben het eigenlijk oneens, ik vind ze allebei goed.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Eens en deels oneens. Zelf zag ik Dumbledore altijd voor me als hoe Micheal Gambon er uit zag. Maar dit gaat weer over persoonlijke verwachtingen van een fictief personage, waardoor het technisch gezien een ongeldige reden is.

    Wanneer ik echter echt respect voor Dumbledore ging hebben, waren we al bij deel vijf, The Order of the Phoenix aangekomen. Met andere woorden vind ik dat Richard Harris nooit de kans heeft gehad om zo'n sterke rol neer te zetten als Michael had.

    Beide hebben ze kort gezegd een hele goede rol geleverd in de Harry Potter geschiedenis en daar blijf ik ze eeuwig dankbaar voor.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Mijn topics, ik heb niet echt een mening over deze stelling dus reageer ik nog even niet erop.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Philip schreef:
    Eens en deels oneens. Zelf zag ik Dumbledore altijd voor me als hoe Micheal Gambon er uit zag. Maar dit gaat weer over persoonlijke verwachtingen van een fictief personage, waardoor het technisch gezien een ongeldige reden is.

    Wanneer ik echter echt respect voor Dumbledore ging hebben, waren we al bij deel vijf, The Order of the Phoenix aangekomen. Met andere woorden vind ik dat Richard Harris nooit de kans heeft gehad om zo'n sterke rol neer te zetten als Michael had.

    Beide hebben ze kort gezegd een hele goede rol geleverd in de Harry Potter geschiedenis en daar blijf ik ze eeuwig dankbaar voor.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Stelling van 24 Augustus
          Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.


    I wanna be a wizard!

    Ik heb hem net nog op YT gekeken en ik kan zeggen, amai, dat was wel meer dan fantastisch.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Zelf ben ik voor de stelling, ik vind dat het niet goed in beeld is gebracht. Heel het Harry Potter verhaal draaide om het bewijs dat Voldemort voorgoed verdwenen was. Men (vooral dan het ministerie) geloofde Harry een jaar lang niet omdat hij de enige was waarop ze zouden moeten vertrouwen, en dus verklaarden ze hem als gestoord.
    Dit zouden ze in de film opnieuw kunnen doen, er is geen lijk van Voldemort, en dus ook geen bewijs. Er zijn ook geen mensen die het gezien hebben naar mijn weten.
    En nog iets: het doel van het vernietigen van Voldemort was om hem een sterfelijk man te maken. Hij was dus een man als iedereen, die dus ook dood zou gaan op dezelfde manier als ieder ander man. Maar in de film gaat Voldemort helemaal niet dood als een sterfelijk man, hij gaat in stukken die naar boven vliegen, zo gaat hij toch dood op een abnormale manier.

    Uiteindelijk is het een leuke scène, en het ziet er veel graver uit dan dat hij gewoon naar achter zou vallen, maar toch vind ik het een beetje vreemd. (:


    I wanna be a wizard!

    Jezus, weer zo'n moeilijke, maar wel leuk gevonden.

    Ik ben het eens en oneens. Eens omdat het inderdaad best vaag is. Het is ook een vreemde scène met het feit dat hij in stukken naar boven vliegt, dat was eigenlijk wel het laatste wat ik verwacht had.
    Toch ben ik het ook deels eens omdat het toch een heel mooi einde is, vind ik. Het hoort volgens mij ook zo te zijn. Geheimzinnig en onvergetelijk. Eigenlijk een beetje zoals het hele plot. Ze zouden natuurlijk ook alles kunnen uitleggen wat er juist gebeurd na the final battle, maar dat zou het einde een beetje verpesten, denk ik. Nu kan je zelf nog invullen hoe het verder gaat.


    We crave what we can't have.

    Oneens. Ik heb hem anders gewild, liefst zoals in het boek, in de Grote Zaal en ik had dat gesprek tussen Harry en Voldemort graag willen zien, maar dat betekent niet dat ik het niet goed in beeld gebracht vind. Dat hij op die manier sterft, is echt bangelijk. Moest-ie gewoon achterover vallen ... het is zoals het normaal zou gaan en ook in het boek gaat (al kun je 'm op de filmmanier wel moeilijker onder Foppe's zoden leggen. :')), maar op film komt dat minder over. Film is visueel, je moet je er niets bij voorstellen, je moet het zien en dan komt zoiets véél meer over. Ik vind hem heel goed in beeld gezet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    Oneens. Ik heb hem anders gewild, liefst zoals in het boek, in de Grote Zaal en ik had dat gesprek tussen Harry en Voldemort graag willen zien, maar dat betekent niet dat ik het niet goed in beeld gebracht vind. Dat hij op die manier sterft, is echt bangelijk. Moest-ie gewoon achterover vallen ... het is zoals het normaal zou gaan en ook in het boek gaat (al kun je 'm op de filmmanier wel moeilijker onder Foppe's zoden leggen. :')), maar op film komt dat minder over. Film is visueel, je moet je er niets bij voorstellen, je moet het zien en dan komt zoiets véél meer over. Ik vind hem heel goed in beeld gezet.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Djeez, ik moet echt de boeken weer opnieuw gaan lezen. Niet dat ik het erg vind ofzo. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eerlijk gezegd vond ik de dood enigszins teleurstellend - ik ben het dus eens met de stelling. Ik begrijp heel goed dat de film zo spectaculair mogelijk moet en dat het oog ook wat moet, maar het lijkt zo onrealistisch. Ik bedoel, iedereen die met de Vloek des Doods wordt getroffen, valt gewoon dood neer - maar omdat het Voldemort is en de climax, gaat hij als stofdeeltjes de lucht in. Ik begrijp waarom ze dat gedaan hebben, maar ik ben er niet blij mee. Ik had graag gewild dat ze dat soort dingen wat 'realistischer' hadden gehouden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain