• Hallo lieve Q-users,

    De titel zegt het allemaal zo goed als, denk ik. Het is een dik jaar geleden dat er een moderatorverkiezing van start is gegaan, maar in die tijd is ons team alweer sterk vermagerd. Met het aantal moderators waar wij nu mee zitten, kunnen wij er niet optimaal voor Quizlet zijn. Het is dus weer tijd om ons team te versterken met een aantal gemotiveerde, enthousiaste en hardwerkende collega's!
    Als moderator help je Quizlet gezellig te houden en het helpen van users bij het naleven van de huisregels. Maar dit is dan wel erg kort door de bocht gezegd. Op deze pagina kun je uitgebreid zien wat in het takenpakket van een moderator zit. Lijkt het jou wat om een moderator te worden? Op de pagina van de onderstaande link kun je je aanmelden. Misschien zit jij er dit jaar wel bij!

    Tot wanneer kan ik me inschrijven?
    De aanmeldingen zijn open tot en met 5 september 23:59 uur. Vanaf dan kan de eerste ronde op ieder moment gesloten worden. Jullie hebben dus twee weken de tijd.

    Hoe gaat het verder?
    Als de eerste ronde voorbij is, zullen wij na gaan kijken. Een deel van de kandidaten gaat door naar de tweede ronde. In de tweede ronden zullen casussen voorgelegd worden waarbij er vragen worden gesteld. Het is de bedoeling dat die beantwoord worden. Dit zullen wij nakijken. Uiteindelijk zijn we van plan ongeveer 10 kandidaten aan te stellen als moderator.

    Waar kan ik me aanmelden?
    De inschrijving is gesloten!

    Wat doet een mod precies?
    Takenpakket:

    - Vragen van users via pb/gb beantwoorden.
    - Meldingen behandelen. (kan gaan van een vraag beantwoorden, waarschuwen tot bannen)
    - Actief rondneuzen op het forum en in creaties, en als het nodig is actie ondernemen.
    - Actief reageren op zaken in het modforum (overleggen, discussiëren).
    - Eigen taken zoals xOTM, nieuwsbrief, columnisten, bèta's, Twitter, wedstrijden, RPG.
    - Suggesties en klachten bespreken. Beslissen of dit iets is waar Rutger iets mee kan.
    - Over het beleid en de regels van Quizlet nadenken, dit eventueel doorvoeren.
    - Mee helpen met de organisatie van verkiezingen.


    Heel veel succes!

    Groetjes van de mods (:

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 8:23 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 28 aug 2015 - 23:17 ]

    Ik weet niet zo snel wie ik geschikt zou vinden. Ik weet natuurlijk niet wie zich allemaal aangemeld hebben, maar ja c;


    26 - 02 - '16

    Kilig schreef:
    Ik weet niet zo snel wie ik geschikt zou vinden. Ik weet natuurlijk niet wie zich allemaal aangemeld hebben, maar ja c;


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Endress schreef:
    Ik lees in dit topic erg veel over users die bang zijn dat ze te weinig tijd zullen hebben wegens school. Waar die angst vandaan komt, begrijp ik. Sowieso op het begin van het jaar. Dan heb je de goede motivatie en maak je jezelf als het ware wijs dat je continu met school bezig gaat zijn. Maar wees eerlijk; wie maakt dat nou uiteindelijk waar? Ik durf te zeggen dat er voor de meesten wel een gaatje vrij zal zijn voor dit werk. Het is niet zo dat het modwerk iets is waar een gehele dag in zit.

    Toen ik als moderator begon, toen voelde ik een behoorlijke werkdruk. Het voelde alsof ik elk moment online moest zijn, elk moment de topics moest checken op het modforum en ik stuurde de ene waarschuwing na de andere. Ik begon de creaties en dergelijke zelfs op te zoeken om users te gaan waarschuwen. Het heeft er ook mee te maken dat het allemaal heel nieuw is. Maar geloof me, als je eenmaal je plek hebt gevonden tussen de andere moderators en je weet de manier van werken onderling, dan valt het allemaal reuze mee. Verder heb je ook een eigen keuze over welke taken je op je wil nemen. De verschillende taken kosten allemaal ook andere tijden. Hoe lang je ergens mee bezig bent, bepaal je eigenlijk geheel zelf. Je overlegt met andere moderators op het modforum over bepaalde zaken. Soms maak je een eigen topic over een zaak die je bijvoorbeeld hebt aangenomen en daar zul je dan in overleggen. Soms ben je bezig met verkiezingen organiseren en soms ga je kijken of er verbeteringen in de regels kunnen komen, maar dit hoef je allemaal niet alleen te doen: Je bent een team. Je helpt elkaar als dat nodig is. Het komt niet allemaal op jou alleen af. Iedereen is er voor elkaar.

    Wij waarschuwen altijd vooral, omdat we niet zitten te wachten op mensen die na een aantal maanden al stoppen als moderator. Dit is natuurlijk erg jammer. Maar echt: Soms heb je even geen tijd; dit begrijpen wij maar al te goed. Als team vangen we elkaar op. Een moderator zijn is geen fulltime baan. Denk er nog eens goed over na. (:

    Goed om te horen! Ik heb in het verleden al best vaak een verkiezing maar compleet aan me voorbij laten gaan omdat ik bang was dat ik geen tijd zou hebben. Uiteindelijk is dat altijd grote onzin geweest, want het viel uiteindelijk iedere keer mee. Ik ben er nu eindelijk eens een keertje helemaal voor gegaan. c:


    Caution first, always.

    Starlord schreef:
    Ben ik de enige die nu ook gewoon echt niet meer terug durft te kijken wat ik heb ingestuurd, bang dat ik nu opeens wel een domme fout zie die ik over het hoofd heb gezien en dan in een overdreven dramaqueen achtige staat van wanhoop kom btw -Sirius Black style? :')

    Zo herkenbaar! Toen ik me opgaf voor moderator, krimpte ik haast ineens, haha.


    -

    Poncho schreef:
    (...)
    Zo herkenbaar! Toen ik me opgaf voor moderator, krimpte ik haast ineens, haha.

    Haha. Ik vind het grappig hoe iedereen zo zenuwachtig is, hehe. Ik moet bekennen dat toen ik mij voor de eerste ronde opgaf, ik die attitude had van: ''Lol deze inzending is zo goed, die kun je niet weigeren.'' :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    Ik vraag me eigenlijk af dat, als jullie een melding binnen krijgen over het een of het ander dat tegen de regels is (zoals bijvoorbeeld een user die plagiaat pleeg), moeten jullie dan overleggen over een waarschuwen of doen jullie dat op je eentje?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Fillion schreef:
    Done. (And oh, the stress.)


    niet zo stressen Frennie, ben er van overtuigd dat je aanmelding prima is!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Endress schreef:
    (...)
    Haha. Ik vind het grappig hoe iedereen zo zenuwachtig is, hehe. Ik moet bekennen dat toen ik mij voor de eerste ronde opgaf, ik die attitude had van: ''Lol deze inzending is zo goed, die kun je niet weigeren.'' :Y)


    *Kuch* ego *kuch*

    Ghehe, kidding, je had wel het juiste voorgevoel!:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Knopfler schreef:
    Ik vraag me eigenlijk af dat, als jullie een melding binnen krijgen over het een of het ander dat tegen de regels is (zoals bijvoorbeeld een user die plagiaat pleeg), moeten jullie dan overleggen over een waarschuwen of doen jullie dat op je eentje?

    Hangt van de melding af. Vaak wordt plagiaat wel in groep besproken. Ook meestal als dubbel check. ^^
    Kleine dingetjes doen we op onszelf, bijvoorbeeld verkeerd creatiegebruik of het sluiten van topics, maar hoe 'groter' iets wordt, hoe sneller we er een topic van maken. Ook zodat de rest zeker op de hoogte is. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Toen ik mijn inzending meer dan 3 jaar geleden in stuurde, heb ik niet eens nagelezen van de zenuwen. Maar ik was wel zeker van wat ik had geschreven en dat wat ik had geschreven goed onderbouwd was. Nu zijn er veel gerichtere vragen, waardoor je jezelf ook sneller kan promoten. Toen moest je dat zelf nog doen en als je dat deed, sprong je er al meer uit dan dat je gewoon de (toenmalige) 3 vragen beantwoorde. Ik was eigenlijk ook voor de eerste keer zeker van mezelf dat ik zoiets goed zou doen en toen heb ik onderbouwd waarom ik dat goed zou kunnen doen. Wonderbaarlijk genoeg werd ik gekozen. Yay. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Hangt van de melding af. Vaak wordt plagiaat wel in groep besproken. Ook meestal als dubbel check. ^^
    Kleine dingetjes doen we op onszelf, bijvoorbeeld verkeerd creatiegebruik of het sluiten van topics, maar hoe 'groter' iets wordt, hoe sneller we er een topic van maken. Ook zodat de rest zeker op de hoogte is. =)


    Ah, maar dus bepaalde waarschuwingen worden wel gewoon op z'n eentje verstuurd? c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Waarom is iedereen zo zenuwachtig? Misschien is dat mijn zwakke punt, dat ik hier veel te weinig zenuwen voor heb :')


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Knopfler schreef:
    (...)

    Ah, maar dus bepaalde waarschuwingen worden wel gewoon op z'n eentje verstuurd? c:

    Ja, de dingen die eerder een formaliteit zijn. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb er wel een goed gevoel bij, maar die stress heb ik in ieder geval ook. Mijn documentje is in ieder geval niet meer open geweest sinds de inzending, want ik vind gegarandeerd fouten :'D Ik denk dat de stress er nu gewoon is omdat de inschrijvingen morgen sluiten en het nakijken dan begint. dan vraag je je toch af of er misschien iemand bezig is met jouw inzending of zo.


    What would Emma do?

    Heel veel succes met stressen iedereen! (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys