• Hallo lieve Q-users,

    De titel zegt het allemaal zo goed als, denk ik. Het is een dik jaar geleden dat er een moderatorverkiezing van start is gegaan, maar in die tijd is ons team alweer sterk vermagerd. Met het aantal moderators waar wij nu mee zitten, kunnen wij er niet optimaal voor Quizlet zijn. Het is dus weer tijd om ons team te versterken met een aantal gemotiveerde, enthousiaste en hardwerkende collega's!
    Als moderator help je Quizlet gezellig te houden en het helpen van users bij het naleven van de huisregels. Maar dit is dan wel erg kort door de bocht gezegd. Op deze pagina kun je uitgebreid zien wat in het takenpakket van een moderator zit. Lijkt het jou wat om een moderator te worden? Op de pagina van de onderstaande link kun je je aanmelden. Misschien zit jij er dit jaar wel bij!

    Tot wanneer kan ik me inschrijven?
    De aanmeldingen zijn open tot en met 5 september 23:59 uur. Vanaf dan kan de eerste ronde op ieder moment gesloten worden. Jullie hebben dus twee weken de tijd.

    Hoe gaat het verder?
    Als de eerste ronde voorbij is, zullen wij na gaan kijken. Een deel van de kandidaten gaat door naar de tweede ronde. In de tweede ronden zullen casussen voorgelegd worden waarbij er vragen worden gesteld. Het is de bedoeling dat die beantwoord worden. Dit zullen wij nakijken. Uiteindelijk zijn we van plan ongeveer 10 kandidaten aan te stellen als moderator.

    Waar kan ik me aanmelden?
    De inschrijving is gesloten!

    Wat doet een mod precies?
    Takenpakket:

    - Vragen van users via pb/gb beantwoorden.
    - Meldingen behandelen. (kan gaan van een vraag beantwoorden, waarschuwen tot bannen)
    - Actief rondneuzen op het forum en in creaties, en als het nodig is actie ondernemen.
    - Actief reageren op zaken in het modforum (overleggen, discussiëren).
    - Eigen taken zoals xOTM, nieuwsbrief, columnisten, bèta's, Twitter, wedstrijden, RPG.
    - Suggesties en klachten bespreken. Beslissen of dit iets is waar Rutger iets mee kan.
    - Over het beleid en de regels van Quizlet nadenken, dit eventueel doorvoeren.
    - Mee helpen met de organisatie van verkiezingen.


    Heel veel succes!

    Groetjes van de mods (:

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 8:23 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 28 aug 2015 - 23:17 ]

    Krull schreef:
    Wie is er nog de laatste keren zijn/haar inzendingen aan het bekijken voor het verzenden? :Y)

    Weten jullie al hoeveel inzendingen er zijn? Of mogen jullie dat niet vertellen?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Krull schreef:
    Wie is er nog de laatste keren zijn/haar inzendingen aan het bekijken voor het verzenden? :Y)


    * steekt hand op *


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Krull schreef:
    Wie is er nog de laatste keren zijn/haar inzendingen aan het bekijken voor het verzenden? :Y)


    Moi!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Krull schreef:
    Wie is er nog de laatste keren zijn/haar inzendingen aan het bekijken voor het verzenden? :Y)

    Ik had 'm al verzonden, want ik werd veel te nerveus van dat tekstbestand op mijn laptop. :'D


    Caution first, always.

    Krull schreef:
    Wie is er nog de laatste keren zijn/haar inzendingen aan het bekijken voor het verzenden? :Y)

    Ik werd er zo bloednerveus van dat ik uiteindelijk maar gewoon was van: '*** it ik stuur hem gewoon' :')


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ik heb gewoon vertrouwd op wat mij in eerst instantie te binnen schoot; dat is meestal ook het eerlijkst. Ik heb niet eeuwig zitten nadenken en opnieuw schrijven enz...


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Krull schreef:
    Wie is er nog de laatste keren zijn/haar inzendingen aan het bekijken voor het verzenden? :Y)


    Ik was zo nerveus dat ik het maar gewoon verstuurde


    all because i liked a girl

    I did it. Inschrijving is verzonden. Nu beginnen de zenuwen toch wel op te spelen


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    I did it. Inschrijving is verzonden. Nu beginnen de zenuwen toch wel op te spelen

    Ik hoop zeker voor je dat je één van de tien moderators word! Ik weet niet waarom, maar van al deze mensen heb ik toch het gevoel dat ik het meest voor jou ben :)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ben ik de enige die nu ook gewoon echt niet meer terug durft te kijken wat ik heb ingestuurd, bang dat ik nu opeens wel een domme fout zie die ik over het hoofd heb gezien en dan in een overdreven dramaqueen achtige staat van wanhoop kom btw -Sirius Black style? :')


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Ben ik de enige die nu ook gewoon echt niet meer terug durft te kijken wat ik heb ingestuurd, bang dat ik nu opeens wel een domme fout zie die ik over het hoofd heb gezien en dan in een overdreven dramaqueen achtige staat van wanhoop kom btw -Sirius Black style? :')


    Ehm.. Nope x)

    Melizsa schreef:
    (...)
    Ik hoop zeker voor je dat je één van de tien moderators word! Ik weet niet waarom, maar van al deze mensen heb ik toch het gevoel dat ik het meest voor jou ben :)


    Dat vind ik echt heel lief van je! Desondanks heb ik genoeg andere leden langs zien komen die zeker wel geschikt zouden zijn voor de functie, in mijn ogen!

    [ bericht aangepast op 4 sep 2015 - 20:21 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Starlord schreef:
    Ben ik de enige die nu ook gewoon echt niet meer terug durft te kijken wat ik heb ingestuurd, bang dat ik nu opeens wel een domme fout zie die ik over het hoofd heb gezien en dan in een overdreven dramaqueen achtige staat van wanhoop kom btw -Sirius Black style? :')

    Ik heb dat ook zo erg. (':


    Caution first, always.

    Ik moet 'm nog afwerken. Ah ja, heb nog tot morgenavond. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Done. (And oh, the stress.)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik lees in dit topic erg veel over users die bang zijn dat ze te weinig tijd zullen hebben wegens school. Waar die angst vandaan komt, begrijp ik. Sowieso op het begin van het jaar. Dan heb je de goede motivatie en maak je jezelf als het ware wijs dat je continu met school bezig gaat zijn. Maar wees eerlijk; wie maakt dat nou uiteindelijk waar? Ik durf te zeggen dat er voor de meesten wel een gaatje vrij zal zijn voor dit werk. Het is niet zo dat het modwerk iets is waar een gehele dag in zit.

    Toen ik als moderator begon, toen voelde ik een behoorlijke werkdruk. Het voelde alsof ik elk moment online moest zijn, elk moment de topics moest checken op het modforum en ik stuurde de ene waarschuwing na de andere. Ik begon de creaties en dergelijke zelfs op te zoeken om users te gaan waarschuwen. Het heeft er ook mee te maken dat het allemaal heel nieuw is. Maar geloof me, als je eenmaal je plek hebt gevonden tussen de andere moderators en je weet de manier van werken onderling, dan valt het allemaal reuze mee. Verder heb je ook een eigen keuze over welke taken je op je wil nemen. De verschillende taken kosten allemaal ook andere tijden. Hoe lang je ergens mee bezig bent, bepaal je eigenlijk geheel zelf. Je overlegt met andere moderators op het modforum over bepaalde zaken. Soms maak je een eigen topic over een zaak die je bijvoorbeeld hebt aangenomen en daar zul je dan in overleggen. Soms ben je bezig met verkiezingen organiseren en soms ga je kijken of er verbeteringen in de regels kunnen komen, maar dit hoef je allemaal niet alleen te doen: Je bent een team. Je helpt elkaar als dat nodig is. Het komt niet allemaal op jou alleen af. Iedereen is er voor elkaar.

    Wij waarschuwen altijd vooral, omdat we niet zitten te wachten op mensen die na een aantal maanden al stoppen als moderator. Dit is natuurlijk erg jammer. Maar echt: Soms heb je even geen tijd; dit begrijpen wij maar al te goed. Als team vangen we elkaar op. Een moderator zijn is geen fulltime baan. Denk er nog eens goed over na. (:

    [ bericht aangepast op 4 sep 2015 - 20:58 ]


    Pretty is just a pretty word.