• Hallo lieve Q-users,

    De titel zegt het allemaal zo goed als, denk ik. Het is een dik jaar geleden dat er een moderatorverkiezing van start is gegaan, maar in die tijd is ons team alweer sterk vermagerd. Met het aantal moderators waar wij nu mee zitten, kunnen wij er niet optimaal voor Quizlet zijn. Het is dus weer tijd om ons team te versterken met een aantal gemotiveerde, enthousiaste en hardwerkende collega's!
    Als moderator help je Quizlet gezellig te houden en het helpen van users bij het naleven van de huisregels. Maar dit is dan wel erg kort door de bocht gezegd. Op deze pagina kun je uitgebreid zien wat in het takenpakket van een moderator zit. Lijkt het jou wat om een moderator te worden? Op de pagina van de onderstaande link kun je je aanmelden. Misschien zit jij er dit jaar wel bij!

    Tot wanneer kan ik me inschrijven?
    De aanmeldingen zijn open tot en met 5 september 23:59 uur. Vanaf dan kan de eerste ronde op ieder moment gesloten worden. Jullie hebben dus twee weken de tijd.

    Hoe gaat het verder?
    Als de eerste ronde voorbij is, zullen wij na gaan kijken. Een deel van de kandidaten gaat door naar de tweede ronde. In de tweede ronden zullen casussen voorgelegd worden waarbij er vragen worden gesteld. Het is de bedoeling dat die beantwoord worden. Dit zullen wij nakijken. Uiteindelijk zijn we van plan ongeveer 10 kandidaten aan te stellen als moderator.

    Waar kan ik me aanmelden?
    De inschrijving is gesloten!

    Wat doet een mod precies?
    Takenpakket:

    - Vragen van users via pb/gb beantwoorden.
    - Meldingen behandelen. (kan gaan van een vraag beantwoorden, waarschuwen tot bannen)
    - Actief rondneuzen op het forum en in creaties, en als het nodig is actie ondernemen.
    - Actief reageren op zaken in het modforum (overleggen, discussiëren).
    - Eigen taken zoals xOTM, nieuwsbrief, columnisten, bèta's, Twitter, wedstrijden, RPG.
    - Suggesties en klachten bespreken. Beslissen of dit iets is waar Rutger iets mee kan.
    - Over het beleid en de regels van Quizlet nadenken, dit eventueel doorvoeren.
    - Mee helpen met de organisatie van verkiezingen.


    Heel veel succes!

    Groetjes van de mods (:

    [ bericht aangepast op 6 sep 2015 - 8:23 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 28 aug 2015 - 23:17 ]

    Hoe lang denken jullie er nog over te doen? Gaat het nog lang duren (een maand ofzo) of iets korter (iets van een week)?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Aangemeld. Pfiew, wat een bevalling, haha

    @Melizsa
    De inschrijvingen zijn nog niet gesloten, dus ik denk dat ze dat nu nog niet kunnen zeggen en dat het hierom ook nog wel even zal duren c;


    Happy Birthday my Potter!

    Melizsa schreef:
    Hoe lang denken jullie er nog over te doen? Gaat het nog lang duren (een maand ofzo) of iets korter (iets van een week)?


    Een week sowieso niet. x)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb het toch maar geprobeerd ;)


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Is het weer open?


    Sometimes you miss the memories, not the person.

    Zijnnn er nog gegadigden voor de functie van moderator?? *O**O*

    Het is echt een hele leuke functie!! Ik heb het zelf zes en een half jaar gedaan en ik zit nog steeds in het team omdat dit werk en m'n collega's en de users die je kunt helpen echt geweldig zijn!!

    Het geeft ontzettend veel voldoening als je een user kan helpen en hij of zij je een positief berichtje terug stuurt. Er zijn ook taken zoals waarschuwingen sturen waarvoor je niet direct positieve feedback krijgt, want de user vind die waarschuwing meestal niet zo leuk, maar uiteindelijk weet je wel waar je het voor doet. Voor een 'schone' website, met creaties en topics van kwaliteit. Dat is voor iedereen prettig.
    Ook zorgen voor nieuwe onderdelen of bezigheden op Quizlet echt leuk om aan mee te werken. Enthousiasme van jullie users maakt mijn dag altijd weer goed als we iets nieuws lanceren (:

    Ik wil graag iets zeggen tegen de mensen die twijfelen of besloten hebben om zich niet in te schrijven, omdat jullie verwachten te weinig tijd te hebben.
    We hameren er op dat je genoeg tijd moet hebben, omdat we liever niet na drie maanden al afscheid willen nemen van nieuwe collega's. Dan hadden we beter iemand anders kunnen nemen die wel tijd heeft en ook geschikt is. Ook is het zo dat als dat bij nog een paar nieuwe (en oude) collega's gebeurd, dat ze weg gaan dus, dat we dan sneller dan we zouden willen weer nieuwe mensen moeten zoeken. Nou zoals je ziet, duurt dat zo 2 maanden + inwerken natuurlijk.
    Maar als je normaal al aardig veel op Quizlet zit en je dit gewoon als je hobby ziet, dan denk ik dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken over het niet genoeg tijd hebben. Het is veel 'tussendoor werk' (dat als je even een uurtje tijd hebt, weer even wat werkzaamheden verricht). Het is geen vrijwilligerswerk waar je op een vast moment in de week heen moet reizen en waar je zo 2 uur mee bezig bent in totaal.
    Op dit moment bestaat het team uit veel oudere mensen die aan het studeren zijn of net afgestudeerd zijn maar zowat hun hele studie dit baantje hebben gedaan. Het valt er meestal wel mee te combineren (:

    Ik ben nog bezig het in te vullen, haha. Of naja, ik heb het al ingevuld, maar ik wil het nog even controleren enzo c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik heb me al ingeschreven - al denk ik dat mijn kans heel klein is omdat ik én nog maar weinig forum-Posts heb en nog maar 13 ben. Ik ben heel benieuwd!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik ben juist bang dat ik te oud word gevonden :')


    Happy Birthday my Potter!

    Waarom vind ik mezelf beter dan anderen? Lastige vraag als je niet echt weet wie de anderen zijn. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Starlord schreef:
    Ik ben juist bang dat ik te oud word gevonden :')

    De meeste mods zijn aardig oud. x)


    Pretty is just a pretty word.

    Knopfler schreef:
    Waarom vind ik mezelf beter dan anderen? Lastige vraag als je niet echt weet wie de anderen zijn. :Y)

    Gewoon een lekker verkooppraatje. Ik bedoel je doet toch mee omdat je denkt kans te maken? Je bent zelfverzekerd genoeg dat je denkt: ''Ik geef me op, want ik maak sowieso kans.'' En dan moet jij de ..want afmaken. Want waarom maak jij kans? TELL US. :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    Endress schreef:
    (...)
    Gewoon een lekker verkooppraatje. Ik bedoel je doet toch mee omdat je denkt kans te maken? Je bent zelfverzekerd genoeg dat je denkt: ''Ik geef me op, want ik maak sowieso kans.'' En dan moet jij de ..want afmaken. Want waarom maak jij kans? TELL US. :Y)


    "Ik maak kans, omdat ik alle mods om ga kopen met taart." :Y)

    (En Anne met monatoetjes)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Endress schreef:
    (...)
    Gewoon een lekker verkooppraatje. Ik bedoel je doet toch mee omdat je denkt kans te maken? Je bent zelfverzekerd genoeg dat je denkt: ''Ik geef me op, want ik maak sowieso kans.'' En dan moet jij de ..want afmaken. Want waarom maak jij kans? TELL US. :Y)


    Oh, ik denk ook niet dat ik geen kans maak. Ik maak zoveel kans als ik verdien - ik heb mijn goede en mijn slechte kanten en we zien wat ervan komt. Nothing ventured, nothing gained. (: Ik vind gewoon die vraag en waarom ik mezelf geschikt vind gelijkend en ik zou op beide hetzelfde antwoorden mocht er maar één van de twee in zitten. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Endress schreef:
    (...)
    De meeste mods zijn aardig oud. x)


    Daarom. Als er naar verjonging zou worden gestreefd zou ik mijzelf niet kiezen... maar aan de andere kant heeft ouder zijn ook weer voordelen. Dus het is gewoon rustig afwachten.


    Happy Birthday my Potter!