• Wat vinden jullie het fijnst schrijven en lezen?
    Persoonlijk heb ik geen voorkeur, en dat is één reden voor dit topic. Op de een of andere manier schrijf ik altijd in de hij/zij vorm. Maar momenteel ben ik een nieuwe Onbekende personen verhaal begonnen, en eerlijk is eerlijk ik ben er nog steeds niet uit welke vorm nu het beste past bij dit verhaal!
    Wat vinden jullie de voor en nadelen aan het schrijven van de hij/zij vorm of de -ik vorm?
    En waar baseren jullie de vorm op bij het schrijven van een nieuw verhaal?


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Zelf schrijf ik in de hij-zij-vorm en dat vind ik ook het prettigst lezen hier op Quizlet. Bij een echt boek heb ik denk ik toch liever de ik-vorm.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik schrijf meestal vanuit de ik persoon. In mijn nieuwste project doe ik dat bijvoorbeeld, omdat ik wil dat de lezer bepaalde dingen niet te weten komt, die anders waarschijnlijk wel "gezien" zouden worden zoals ze zijn e.d.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit. Ik zie het liefste wat de persoon zelf gewend is. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb het liefst hij/zij.


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Ik heb het liefst hij/zij.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Het maakt me niet veel uit, zolang de schrijfstijl me verder maar bevalt.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik schrijf zelf altijd in de ik-vorm, want dan kan ik mezelf beter inleven. Lezen doe ik eigenlijk het liefste in de alwetende verteller, maar de ik-vorm vind ik ook heel fijn lezen. Hij/zij-vorm vind ik meestal mwah.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik schrijf zelf in het Engels vooral in de ik-vorm. Met Nederlandse one-shots switch ik nog wel eens naar hij/zij. Maar ik vind zelf de ik-vorm fijn lezen en fijn schrijven. Al lees ik in de alwetende verteller ook veel. Met lezen heb ik minder een voorkeur dan met zelf schrijven. (:


    The truth is out there.

    Bij het lezen maakt het mij meestal niks uit, maar als ik zelf schrijf, doe ik dat altijd automatisch in ik-vorm, omdat ik me dan het makkelijkst kan inleven, denk ik. Ik heb altijd het gevoel dat het te afstandelijk overkomt als ik in hij/zij-vorm probeer te schrijven.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    Bij het lezen maakt het mij meestal niks uit, maar als ik zelf schrijf, doe ik dat altijd automatisch in ik-vorm, omdat ik me dan het makkelijkst kan inleven, denk ik. Ik heb altijd het gevoel dat het te afstandelijk overkomt als ik in hij/zij-vorm probeer te schrijven.


    Dit.


    26 - 02 - '16

    BlueJays schreef:
    Bij het lezen maakt het mij meestal niks uit, maar als ik zelf schrijf, doe ik dat altijd automatisch in ik-vorm, omdat ik me dan het makkelijkst kan inleven, denk ik. Ik heb altijd het gevoel dat het te afstandelijk overkomt als ik in hij/zij-vorm probeer te schrijven.


    Ook dit ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.