• Hee hallo. (cat)

    Zo, ik ben hier al maanden niet meer geweest, vraag me af of iemand me überhaupt nog kent. :') Leuk om hier weer eens op het forum rond te kijken! Toch ga ik meteen een topic openen met iets wat me bezighoudt.

    Aan het begin van deze vakantie (Eind juni, begin juli) ging ik naar de verjaardag van een schoolvriendin van het HBO waar ik op zit. Daar ontmoette ik haar huisgenoot, met wie het goed klikte. Veel dezelfde interesses, hij zag er goed uit, etc. We wisselden nummers uit en begonnen met elkaar te appen. En niet zo'n beetje. We hebben ontzettend veel met elkaar 'gepraat' via deze manier en de gesprekken waren leuk. Hij flirtte, en ik vond het leuk om aandacht van hem te krijgen.

    Op een gegeven moment werd het me wel een beetje veel en begon het me te beklemmen. Hij bleef maar appen (ook als ik even niet reageerde) en dat was een turn-off voor mij. Hij vroeg waarom ik niet zoveel meer reageerde, en ik heb eerlijk gezegd dat ik liever afsprak dan hele dagen lang met dat stomme WhatApp bezig te zijn. Hij zei dat hij het begreep, en vanaf dat moment appten we nog steeds op een leuke manier, maar wel wat minder.

    Maar dan. Op een gegeven moment vraag ik hem of hij wil afspreken, en ik het plots stil. Omdat ik het allemaal verder niet ga lopen pushen, blijft het vanaf dat moment stil. Oké dan, denk ik. Blijkbaar heeft hij geen interesse meer. Een beetje raar, zo uit het niets, maar hee, dat kan. No hard feelings.

    But here's the deal: Twee dagen geleden kreeg ik ineens spontaan antwoord op mijn laatste bericht (dat voorstel om af te spreken).

    Hij zei:
    "Hee, sorry voor het late antwoord! Had veel aan mijn hoofd. Lijkt me leuk om af te spreken!"

    Dus ik denk.. Oké, waar komt dat vandaan na drie weken? Is er misschien iets ergs gebeurd?

    Dus ik vraag:
    "Iets waar je het over wil hebben?"

    Vervolgens krijg ik een bericht terug waarin hij zegt: "Hmm, nah, kunnen we het beter niet over hebben." Nog voordat ik daar op gereageerd heb, steekt hij plots van wal. Dat hij in de drie weken waarin we geen contact hadden heeft geprobeerd met meisjes te daten maar dat het allemaal stukliep. Dat 'zijn grote liefde', waar hij al 4,5 jaar verliefd op is, hem niet wil.

    Dus ik vraag:
    "Oh, en dan app je mij nu ineens terug om wel af te spreken? Omdat het met de andere meisjes niet lukte?"

    Krijg ik een heel verhaal van dat ik het zo niet moet zien en ik niet zo onzeker moet zijn en hij heel graag met me wil afspreken maar het dus allemaal een beetje 'confusing' was. Mij deed dit veel pijn. Blijkbaar ben ik alleen leuk genoeg wanneer andere meisjes geen zin in hem hebben. Vervolgens hebben ik met mijn lack-of-selfrespect zijn uitleg geaccepteerd en praten we nu weer. Meestal begint hij de gesprekken.

    Maar ik voel me zo'n idioot nu die zichzelf gewoon laat gebruiken, hoe goed het ook klikt(e) met deze gast. Of valt het allemaal wel mee, stel ik me aan en moet ik gewoon dit contact aanhouden? Wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zaten?


    ars moriendi

    Persoonlijk zou ik denk ik contact houden, al zou ik wel jouw punt duidelijk maken. Je bent absoluut geen item dat je uit de kast kunt halen als je er eens zin in hebt om het vervolgens weer terug te gooien als het niet meer nodig is.

    Maar ik begrijp dat het voor die weken geen probleem was? In dat geval zou ik dus contact houden, omdat het ook lastig is iemand op 1 actie (die absoluut niet oke is) te veroordelen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik weet het niet, lastig dit. Aan de ene kant zou ik zelf zoiets hebben van, oké ik weet genoeg met jou wil ik alleen nog maar vriendschappelijk iets. Want ik vind het een beetje fishy dat hij het negeert totdat hij alleen is en het hem dus uit komt om met jou af te spreken. Misschien zit hij nogal met zichzelf in de knoop. Ik zou het persoonlijk niet chill vinden als iemand dat bij mij doet, ik zal niet direct haten of contact verbreken, maar iets meer als vrienden, nee.

    Maar dit is heel persoonlijk, mocht je hem toch nog zo leuk vinden en het toch willen proberen zou ik hem proberen uit te leggen hoe jij je hieronder voelde en wat die opmerking met je gedaan heeft. Ik denk dus dat je echt moet nagaan wat je zelf wil en ziet zitten. Probeer hoe dan ook alles goed met hem te overleggen. Succes!


    The truth is out there.

    Mwah, ik zou het niet persoonlijk nemen. Dat hij met andere meisjes afsprak in plaats van met jou kan heel veel redenen hebben, dus ik zou er niet van uitgaan dat het was omdat hij je niet leuk genoeg vond. Misschien woonden ze dichterbij, waren ze opdringerig, was hij minder bang dat het stuk zou lopen omdat hij ze niet echt kende, i dunno. Waar ik me meer druk om zou maken, is dat deze jongen dus wel vrij duidelijk 'op zoek' is. Hij wil jou niet als persoon, hij wil gewoon een meisje. En zodra er iemand anders op het pad komt dan zal hij niet moeilijk doen om je weer aan de kant te schuiven.
    Dit is geen probleem zolang jij geen gewoon een leuke tijd met hem wil hebben en van de aandacht wil genieten. Maar zodra je gevoelens voor hem krijgt weet je dat de kans groot is dat je jezelf in de vingers gaat snijden.


    i put the fun in funeral

    Ik ken je nog wel, hoor. :')

    Ik zou zelf gewoon contact houden als je nog voldoening uit jullie gesprekken haalt. Ik vind dat niet van weinig zelfrespect getuigen. Toevallig probeer ik ook nog steeds contact op te gang te krijgen met een vriendin die ik vroeger veel sprak, maar opeens weken/maanden niets meer van zich liet horen. Ik heb daar dan misschien wel andere intenties mee, gezien ik daar überhaupt niet mee hoef te daten natuurlijk, maar het principe komt wel op hetzelfde neer en ik geloof niet dat het volhouden om met iemand iets te willen opbouwen iets afdoet aan je zelfrespect. Maar als je echt nog gevoelens voor hem hebt op een meer dan vriendschappelijke manier, is het misschien wel verstandig om het even te laten rusten, voordat je inderdaad in hem teleurgesteld raakt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zou het zo persoonlijk niet nemen, grotendeels omdat je zelf ook zegt dat jullie relatie grotendeels was opgebouwd via whatsapp.
    Als je het zo bekijkt is het misschien zelf een goed teken: hij hecht duidelijk ook minder belang aan zo'n contacten dan dingen in het echt.

    Het hangt verder natuurlijk allemaal af van de situatie waar je het fijne niet van weet. Als er enige waarheid zit in wat hij zegt kan ik me voorstellen dat het wel een geldige reden was om niet met jou bezig te zijn. Natuurlijk aan de andere kant laat hij door zijn handelingen wel heel erg uitschijnen dat hij in het contact met jouw wel het perspectief van een relatie zag door te stoppen met sturen en alle aandacht te geven aan dat ander meisje. Als hij echt al lang achter dat meisje zat en dat meisje heeft op de een of andere manier ook geeist dat hij zou stoppen met sturen (miss niet letterlijk maar misschien dacht hij dat hij een kans maakte en weet hij bijvoorbeeld dat ze gevoelig is voor zo'n dingen of snel denkt dat ze bedrogen wordt) heeft hij best wel een reden vind ik.

    Waar je voor moet oppassen is dat het type situatie waar je demonstratief aan de kant wordt gezet zich niet herhaaldelijk voordoet, want dan toont hij wel echt aan dat je zijn 'reserve' bent. Maar je kent hem niet lang en hebt nog niet vaak met hem afgesproken: tot hier toe vind ik dat je dat wel zou kunnen begrijpen en gewoon verder kan zien hoe de situatie loopt zonder ban jezelf te zeggen dat je te weinig zelfrespect hebt.

    edit: ow hahah ik had niet gezien dat het over 'meisjes' ging. ik dacht enkelvoud, een meisje specifiek. Tja als het echt gewoon de ene of de andere is is het louche maar dat had het sowieso geweest ik bedoel een jongen die op 3 weken verschillende meisjes probeert da's sowieso niet echt iets waar je je tijd meot in steken of je hart aan moet verliezen

    [ bericht aangepast op 27 aug 2015 - 15:59 ]


    effort never betrays you

    Ik ben uiteindelijk mijn gevoel achternagegaan en heb het contact verbroken, want het voelde toch echt niet goed en spontaan meer. Bedankt voor jullie reacties! (:


    ars moriendi

    Vond je hem leuk dan? Want ja, het kan inderdaad zijn dat hij het druk heeft met daten en daarom minder aan de app zit. Ik denk dat hij jou op dat punt gewoon als normale contact ziet en jij er te veel van verwacht. Dit zijn het soort dingen waar je je over kan agiteren als jullie in de datingsfase zitten of al een relatie hebben, maar zo ver is het bij jullie nog helemaal niet.


    No growth of the heart is ever a waste

    Tokugawa schreef:
    Vond je hem leuk dan? Want ja, het kan inderdaad zijn dat hij het druk heeft met daten en daarom minder aan de app zit. Ik denk dat hij jou op dat punt gewoon als normale contact ziet en jij er te veel van verwacht. Dit zijn het soort dingen waar je je over kan agiteren als jullie in de datingsfase zitten of al een relatie hebben, maar zo ver is het bij jullie nog helemaal niet.

    Nah, hij flirtte echt enorm veel, maakte constant toespelingen.. zijn bedoelingen waren in ieder geval duidelijk.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Ik ben uiteindelijk mijn gevoel achternagegaan en heb het contact verbroken, want het voelde toch echt niet goed en spontaan meer. Bedankt voor jullie reacties! (:


    Ik heb je topic gevolgd en ik vind het heel goed van je dat je dat gedaan hebt. Ook omdat het niet goed voelde en je met deze keuze voor jezelf kiest (:

    [ bericht aangepast op 30 aug 2015 - 22:22 ]


    26 - 02 - '16

    Ooh wauw mijn situatie is precies het zelfde, had zo bijna het zelfde topic kunnen openen met bijna het zelfde verhaal *.*

    [ bericht aangepast op 30 aug 2015 - 22:29 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Kilig schreef:
    (...)

    Ik heb je topic gevolgd en ik vind het heel goed van je dat je dat gedaan hebt. Ook omdat het niet goed voelde en je met deze keuze voor jezelf kiest (:

    Thanks, dat is lief!
    Voiles schreef:
    Ooh wauw mijn situatie is precies het zelfde, had zo bijna het zelfde topic kunnen openen met bijna het zelfde verhaal *.*

    Hmm.. zoals je ziet heb ik gehandeld naar mijn gutfeeling. Denk dat dat, in elk geval voor mij, uiteindelijk de juiste keuze is geweest, want het zal toch altijd in mijn hoofd blijven hangen dat ik maar "een van de vele meisjes waarmee hij het probeert" was. Succes! x


    ars moriendi