• Een verslaggeefster en een cameraman zijn in de Amerikaanse staat Virginia doodgeschoten tijdens een live-uitzending.
    De verslaggeefster, de 24-jarige Alison Parker, interviewde een vrouw toen er zes of zeven schoten vielen. Kijkers van het station, WDBJ7, hoorden geschreeuw en de kreet "Oh my God".
    Meteen werd teruggeschakeld naar de presentatrice die in grote verwarring was. "We zoeken uit wat er is gebeurd", zei ze. De cameraman die dodelijk werd geraakt is de 27-jarige Adam Ward.
    Het was op het moment van de schietpartij kwart voor zeven in de ochtend. Een verslaggever van nieuwszender CNN twittert dat de geïnterviewde vrouw in haar rug is geschoten en dat ze wordt geopereerd.Volgens de gouverneur van Virginia, Terry McAuliffe, is de schutter een verbitterde ex-werknemer van de tv-zender. Eerder zei directeur Jeff Marks van het tv-station op zijn zender dat hij geen idee heeft wat het motief van de schutter was.
    Het interview was bij het winkelcentrum Bridgewater Plaza in Bedford County. Het ging over een poging om meer toeristen naar het gebied te trekken.

    Groot nieuws

    Kijkers van de zender zien momenteel herhalingen van een studiogesprek met onder anderen omroepdirecteur Marks en de studiopresentatrice die werkte op het moment van het incident. Marks vertelde dat de slachtoffers zeer geliefd zijn bij het team. Later vandaag is er een personeelsbijeenkomst waarin Parker en Ward worden herdacht.
    De verslaggeefster kwam een jaar of drie geleden als stagiaire bij het station terecht. Na haar stage verliet ze de zender om in 2014 terug te keren. Ze was verloofd met presentator Chris Hurst.
    De cameraman was volgens Marks "een hardwerkende man die er niet te beroerd voor was om als hij naar huis ging bij groot nieuws meteen om te draaien en weer aan de slag te gaan".

    Hieronder heb ik de video. Het kan echt schokkend zijn, dus je bent gewaarschuwd!
    De cameraman is op slag dood en eigenlijk, gelukkig draait de camera de andere kant op na zijn val en is het niet te zien hoe de presentatrice om het leven wordt gebracht. Het enige wat ik zag was dat er bloed uit haar borstkas schoot, maar dat kan ook het schokken van het beeld zijn. Dus alsjeblieft, ga niet kijken als je er niet tegen kunt!





    Sorry, maar je bent toch echt gestoord als je zo iets doet. Kom op, wat voor een zieke gedachten en geest heb je! Waar gaat het naar toe met de wereld? :\

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 17:18 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hij is overleden

    "The suspect accused of killing two WDBJ7 employees died at a hospital in Northern Virginia, according to Franklin County Sheriff Bill Overton.
    Vester Flanagan died from a self-inflicted gunshot wound at a Fairfax hospital around 1:30 p.m. Wednesday. He is a former WDBJ7 employee."

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 20:41 ]


    Life is a beautiful struggle

    Ooh. Dat is spijtig. (cat)
    Echt. Als hij zoveel andere mensen leed kan aan doen, dan had hij de gevolgen mogen dragen ook. Lafaard. Stel je nu eens voor dat die vrouw kinderen had. Hun eigen mama doodgeschoten voor hun eigen ogen. Egoïst. Het zal wel een tragisch individu geweest zijn, met een nare jeugd. Maar dan nog. Verklaring is nog geen excuus. Hij had moeten bezwijken van schuld en schaamte en de cel! Arme kindjes! =(

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 21:06 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Carlin schreef:
    Hij is overleden

    "The suspect accused of killing two WDBJ7 employees died at a hospital in Northern Virginia, according to Franklin County Sheriff Bill Overton.
    Vester Flanagan died from a self-inflicted gunshot wound at a Fairfax hospital around 1:30 p.m. Wednesday. He is a former WDBJ7 employee."

    Damn. Het klinkt slecht, maar natuurlijk schiet hij zichzelf dood. Waarschijnlijk zag hij het al aankomen dat hij levenslang in de jail moest zitten en kon hij de gevolgen niet aan. Lekker laf. Wel twee mensen doodschieten, maar hij kan zijn eigen gevolgen niet aan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    wauw... Dieptriest dit en ja Amrika veerbaast me ook niks zeg.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik heb pagina twee en drie niet gelezen, dus don't shoot me als er al antwoord op gegeven is, maar Obama voert die wet niet door omdat hij het volgens mij gewoon niet kan en het niet veel avance zou hebben - ze knallen hem neer en er is niets gebeurd, volgende president voert het weer in en there we go again. Het is echt héél moeilijk daar wat tegen te doen.
          Dit is echter wel gewoon ziek. Live iemand neerschieten? Niet dat het minder erg is voor nabestaanden dan niet live iemand neerschieten, maar duizenden mensen kijken mee. Bah.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    Ik heb pagina twee en drie niet gelezen, dus don't shoot me als er al antwoord op gegeven is, maar Obama voert die wet niet door omdat hij het volgens mij gewoon niet kan en het niet veel avance zou hebben - ze knallen hem neer en er is niets gebeurd, volgende president voert het weer in en there we go again. Het is echt héél moeilijk daar wat tegen te doen.
          Dit is echter wel gewoon ziek. Live iemand neerschieten? Niet dat het minder erg is voor nabestaanden dan niet live iemand neerschieten, maar duizenden mensen kijken mee. Bah.


    Waarschijnlijk gewoon een daad om op tv te komen, gezien te worden, beroemd te worden, shockeren, je naam die de krantenkoppen haalt., die weet... Dat zijn van die mensen die verbitterd zijn met alles, en iedereen en het leven.

    Inderdaad + Obama is de president, heeft de uitvoerende macht in handen. Hij is dus niet bevoegd om wetsvoorstellen te maken. Wat hij wel kan doen is zijn veto stellen, en wetten tegen houden van het parlement/de wetgevende macht. Maar hij is persoonlijk niet bevoegd voor de wetgeving. Dat is het parlement.
    Ik zou ook niet weten wie daarin het overgewicht heeft. Waarschijnlijk inderdaad de oppositie?
    Wat ik me afvraag - staat de afschaffing van die wapenwet trouwens dan wel op de agenda van de democraten? Dat weet ik niet zo goed, en vraag ik me af?

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 21:20 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Weet je wat ik wel vreemd vind; Die man die dus uiteindelijk geschoten heeft, stond er dus al een tijdje en niemand zag hem, terwijl hij best wel in het zicht van de geïnterviewde stond. Dat is toch wel raar?

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 22:18 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Abstergo schreef:
    Weet je wat ik wel vreemd vind; Die man die dus uiteindelijk geschoten heeft, stond er dus al een tijdje en niemand zag hem, terwijl hij best wel in het zicht van de geïnterviewde stond. Dat is toch wel raar?


    Het lijkt mij juist redelijk normaal. Wanneer ik een camera ploeg zie wil ik ook graag weten wat er aan de hand is. Waarschijnlijk staan er vaker mensen te kijken wanneer ze aan het opnemen zijn. Ik zou er, om eerlijk te zijn, niets achter zoeken — gewoon een nieuwsgierig persoon.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Abstergo schreef:
    Weet je wat ik wel vreemd vind; Die man die dus uiteindelijk geschoten heeft, stond er dus al een tijdje en niemand zag hem, terwijl hij best wel in het zicht van de geïnterviewde stond. Dat is toch wel raar?


    Ik was net dus ook het filmpje die die gek heeft opgenomen aan het bekijken en dat viel mij ook op.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Markey schreef:
    (...)

    Het lijkt mij juist redelijk normaal. Wanneer ik een camera ploeg zie wil ik ook graag weten wat er aan de hand is. Waarschijnlijk staan er vaker mensen te kijken wanneer ze aan het opnemen zijn. Ik zou er, om eerlijk te zijn, niets achter zoeken — gewoon een nieuwsgierig persoon.


    Ja, maar hij hielt het geweer dus gewoon voor zich uit hé.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hoe vaker ik dit topic lees, hoe walgelijker ik het begin te vinden. Ze moeten de moordenaar oppakken martelen tot hij doodgaat.


    26 - 02 - '16

    Abstergo schreef:
    (...)

    Ja, maar hij hielt het geweer dus gewoon voor zich uit hé.


    Oeps, ja, ik had het filmpje nog niet gekeken. Nu wel, en het is inderdaad raar, lijkt mij ook dat zoiets wel opvalt. Brace yourselves for the conspiracy theories.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Kilig schreef:
    Hoe vaker ik dit topic lees, hoe walgelijker ik het begin te vinden. Ze moeten de moordenaar oppakken martelen tot hij doodgaat.


    Hij is al dood. Hij heeft zichzelf beschoten toen ze hem wilde oppakken en is gestorven toen ze hem hielpen.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 22:36 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kilig schreef:
    Hoe vaker ik dit topic lees, hoe walgelijker ik het begin te vinden. Ze moeten de moordenaar oppakken martelen tot hij doodgaat.


    Dat lijkt me nu ook weer niet de juiste oplossing. Ik denk dat ze eerst eens een goed onderzoek moeten doen naar waarom hij het gedaan heeft en hoe hij er mentaal voor staat.


    What would Emma do?

    Abstergo schreef:
    (...)

    Hij is al dood. Hij heeft zichzelf beschoten toen ze hem wilde oppakken en is gestorven toen ze hem hielpen.


    Oh, dat wist ik nog niet.


    What would Emma do?