• Zeg je patat of friet? Die discussie is in weer in alle hevigheid opgelaaid op Twitter sinds dinsdagavond. Zelfs Geert Wilders doet een duit in het zakje: ,,Friet, natuurlijk."

    Het begon allemaal met een tweet van het Meertens Instituut, dat trots haar Patatkaart aankondigde. Op de kaart is te zien dat vooral onder de rivieren 'friet' wordt gezegd. Boven de rivieren zeggen de mensen graag 'patat' voor de gefrituurde aardappelen, waar Nederland zo dol op is.

    Dat het niet zo simpel is, bleek wel uit de discussie die op Twitter losbarstte. Al snel vlogen de twittergrapjes in het rond.


    Bron: ad.nl



    En voor de liefhebbers van dit soort discussies; Wat zeg jij; sinaasappel of appelsien



    Patat vs Friet

    Patat 17
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | |

    Friet 29
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |

    Sinaasappel vs Appelsien

    Sinaasappel 26
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    | | | |
    |

    Appelsien 9
    | | | |
    | | | |

    [ bericht aangepast op 27 aug 2015 - 12:29 ]

    Furiosa schreef:
    (...)

    Ik zeg ook ijskast hoor, haha. Ik woon in Noord-Holland, tho. Mijn moeder zegt het ook wel eens en die komt uit Zuid-Holland.


    Ijskast vind ik precies meer een woord klinken voor een diepvriezer. Als buitenstaander. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik zeg sinaasappel en gebruik patat en friet door elkaar


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ijskast vind ik precies meer een woord klinken voor een diepvriezer. Als buitenstaander. (:


    Yap, mijn vriend denkt altijd dat ik de vriezer bedoel, haha.


    Your make-up is terrible

    Knopfler schreef:
    (...)

    Ik heb hier inderdaad nog nooit iemand magnetron horen zeggen, maar microgolf, haha. De eerste keer dat ik magnetron las wist ik niet eens wat 't betekende, haha.

    Ik ook niet, haha. (:


    I don't think you quite understand, honey

    Wij gebruiken hier in Friesland koelkast en magnetron. (: Maar ik denk dat het ook ligt waar je precies woont. Twintig km verderop kan het zo anders zijn. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Patat :P


    tiptoe through the tulips...

    Elke keer als ik dit topic langs zie komen krijg ik zo'n zin in patat...


    Every villain is a hero in his own mind.

    Histoire schreef:
    Friet, en sinaasappel maar ik ben Belg, dus ik weet niet of ik wel mag meedoen. (:
    Volgens mij zeggen alle Belgen friet en sinaasappel.


    Deze Belg zegt friet en appelsien :p

    en ijskast en microgolf

    [ bericht aangepast op 27 aug 2015 - 15:31 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Volgens ie kaart zeggen mensen in Brabant 'appelsien', maar dat heb ik hier nou nog noooooooooooooooooooooit iemand horen zeggen!


    everything, in time

    Friet.

    En appelsien? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

    Patat en Sinaasappel. :Y)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Sinaasappel en patat


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Giraffe schreef:
    (...)
    Koelkast! En microgolf(oven), nóóit magnetron, want anders word je hier echt heel vreemd aangekeken.


    Frigo! (cat)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Patat en sinasappel (:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Patat en Sinaasappel, bij Appelsien moet ik denken aan dat sap Appelsientje xd


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."