• Hoi.

    Omdat ik blijkbaar nog niet genoeg hobby's heb waarbij ik mijn tv/pc moet gebruiken, wil ik er nu nog één bij hebben!
    Ik ben al een tijdje bezig op Duolingo om Duits te leren. Althans, de basics voor nu. Maar mijn doel is toch wel om de taal goed te kunnen beheersen. Ik kom vaak in Duitsland en schaam me dood dat ik niet eens fatsoenlijk kan antwoorden als iemand mij wat vraagt. :') Bovendien zou ik wel graag vloeiend willen zijn in drie talen.

    Mijn vraag is dus nu; hoe kan ik deze taal het snelste oppikken. Zijn hier manieren voor? Hebben jullie nog andere sites/dingen die ik kan gebruiken? En kunnen jullie mij films aanraden die ik kan kijken? Aangezien dat vaak ook goed helpt bij het leren van een taal. Het scheelt natuurlijk dat Duits veel op onze taal lijkt... maar goed, tja ik had echt beter mijn best moeten doen op de middelbare haha. Duits zwaar verwaarlozen raad ik jullie niet aan kinders!

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 19:35 ]

    Het beste is natuurlijk om tijdelijk in duitsland te wonen of alleen maar duits te praten, maar dat gaan waarschijnlijk lastig. Misschien kan je een Duitse vriend(in) zoeken waarmee je brieven of emails schrijft?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Het beste is natuurlijk om tijdelijk in duitsland te wonen of alleen maar duits te praten, maar dat gaan waarschijnlijk lastig. Misschien kan je een Duitse vriend(in) zoeken waarmee je brieven of emails schrijft?

    Ik ben denk ik nog niet in staat om volledige zinnen te formuleren... dat zou een hoop puzzelwerk worden en ik denk dat die andere persoon ook niet zoveel zin zal hebben om mij dan continu te verbeteren haha. Nou heb ik mijn ouders al wel gevraagd te helpen door af en toe wat in het Duits te zeggen en woorden op te noemen.
    Het zou wel handig zijn als ik nu even in Duitsland kon wonen, maar helaas!

    MT, ik doe ook Duits op Duolingo en tips zijn altijd handig.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Een penpal is het beste hulp dat je kan krijgen. Maar verder:
    - Bekijk series/films in het duits en zet eronder ondertitels in een taal die je wel goed begrijpt. (Zo heb ik engels geleerd, dus het werkt echt.)
    - Lees een boek dat je al kent, maar nu in het duits.


    -

    Poncho schreef:
    Een penpal is het beste hulp dat je kan krijgen. Maar verder:
    - Bekijk series/films in het duits en zet eronder ondertitels in een taal die je wel goed begrijpt. (Zo heb ik engels geleerd, dus het werkt echt.)
    - Lees een boek dat je al kent, maar nu in het duits.

    Oh dat met een boek lezen die ik al ken is zeker iets wat ik ga doen, dankje!
    Voor series/films ben ik nog even op zoek naar iets wat ik dan ook daadwerkelijk leuk vind haha. ^^

    Ugh lol, ik haat Duits. Ik zou je mijn lessen willen geven :') Want ik wil ze niet, maar ach, dat kan niet xd

    Als je een serie zoekt; Sturm der Liebe (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    Ugh lol, ik haat Duits. Ik zou je mijn lessen willen geven :') Want ik wil ze niet, maar ach, dat kan niet xd

    Als je een serie zoekt; Sturm der Liebe (:

    Gimmeh. :Y)
    Ik heb donders spijt dat ik niet gewoon mijn best heb gedaan destijds. Had mij een hoop werk gescheeld nu. Maargoed. Het is nooit te laat om te leren. ^^
    Ik ga zoeken! Danke schön!

    Duits is leuk. :3
    Ik kijk zelf naar Der Lehrer (dit komt iedere donderdag op RTL dus is ook makkelijk te volgen. :3) en Alarm für Cobra 11.
    Oh, en je zou naar de Duitse zanger Tom Beck kunnen luisteren, daar heb ik ook veel van geleerd. ^.^

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 20:24 ]


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik weet niet of jij het wat vindt, maar er zijn films die ik verplicht heb gekeken voor duits (5/6v dus geen 'kinderfilms') die ik ontzettend leuk vond. Fuck you Goethe (of iets in die trand, volgens mij was het expres verkeerd geschreven), Vincent will Meer (of Vincent wants to Sea), Kein Ohr Hasen en Rubbeldiekatze zijn leuke films in modern Duits. Daarnaast, luister eens naar Duitse muziek. En ja, dat klinkt stom, maar ik bedoel bijvoorbeeld de rapper Sido -- als je van dat genre houdt ten minste. Muziek helpt bij mij altijd goed voor de uitspraak van woorden, en je kunt de lyrics gewoon googlen. (:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Sampaio schreef:
    Duits is leuk. :3
    Ik kijk zelf naar Der Lehrer (dit komt iedere donderdag op RTL dus is ook makkelijk te volgen. :3) en Alarm für Cobra 11.
    Oh, en je zou naar de Duitse zanger Tom Beck kunnen luisteren, daar heb ik ook veel van geleerd. ^.^

    Dankje voor het aanraden! Zal ze eens gaan bekijken. ^^
    Gunnulfsen schreef:
    Ik weet niet of jij het wat vindt, maar er zijn films die ik verplicht heb gekeken voor duits (5/6v dus geen 'kinderfilms') die ik ontzettend leuk vond. Fuck you Goethe (of iets in die trand, volgens mij was het expres verkeerd geschreven), Vincent will Meer (of Vincent wants to Sea), Kein Ohr Hasen en Rubbeldiekatze zijn leuke films in modern Duits. Daarnaast, luister eens naar Duitse muziek. En ja, dat klinkt stom, maar ik bedoel bijvoorbeeld de rapper Sido -- als je van dat genre houdt ten minste. Muziek helpt bij mij altijd goed voor de uitspraak van woorden, en je kunt de lyrics gewoon googlen. (:

    Wauw die titels haha, maar dankje! Ik luister naar Rammstein - it's something haha :'D En momenteel luister ik naar Duitse musicals! Dus dat helpt inderdaad ^^

    Kein Ohr Hasen! Dat is inderdaad een leuke film. :Y)

    Er zijn een hoop Duitse detectives en politieseries, zoals Polizeiruf 110 en natuurlijk het klassieke Tatort. Ik keek vroeger heel lang Berlin, Berlin en Die Kustenwache. Je zou ook gewoon een Duitse soap kunnen kijken, natuurlijk, iets zoals Verbotene Liebe - veel drama en veel Duits, en niet heel moeilijk te volgen. Verder zijn een hele hoop films en series wel met Duitse stemmen te vinden, als je jezelf dat aan wilt doen. Het werkt wel goed als je de taal wilt leren, maar ik vind het altijd wat onprettig. :'D

    Op Tumblr heb je veel taalblogs, de langblrs. Als je daar eens naar Googlet of de Tumblr search functie gebruikt zul je vast wel wat nuttige dingen vinden, met een hoop grammatica, vocabulaire en links. Als je graag boeken over Duits wilt, is dit waarschijnlijk nuttig. Duits staat onder Indo-European > Germanic. Ik vind vooral de Teach Yourself boeken heel handig. Ik gebruik die van Zweeds, maar ik vermoed dat de Duitse vrij vergelijkbaar zullen zijn.

    En een boek lezen dat je al kent in het Duits kan ik je alleen maar aanraden! Ik zou je niet aanraden om dan meteen iets in de richting van Lord of the Rings te nemen (tenzij je dat juist super interessant lijkt), maar ik ben nu bezig met Harry Potter in het Frans en ik kan echt merken dat ik er heel veel van leer. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb Duits geleerd met Sturm der Liebe; nu ja, ik heb het verfijnd.


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Een paar familieleden van mij hebben Duits geleerd door vroeger alleen maar naar Duitse zenders te kijken. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, al lukte dat vroeger wel gewoon met Engels.


    16 - 09 - '17

    AtIas schreef:
    Ik heb Duits geleerd met Sturm der Liebe; nu ja, ik heb het verfijnd.


    Dat is blijkbaar een uitstekend programma om het te leren, heeft ooit een leerkracht tegen mij gezegd.


    16 - 09 - '17

    Duitse muziek is echt helpend! Niet per se om het meteen te leren maar wel een beetje als ondersteuning.
    Rammstein, Peter Fox, Wir sind Helden, The Klezmatics

    Films: Das Boot vond mijn vader een aanraden (zelf niet afgekeken)

    Boeken: Damals war es Friedrich, Täglich die Angst en Sonnenallee heb ik laatst moeten lezen. Sonnenallee mag je wat mij betreft best hebben, is wel in geschreven.
    Er is ook een serie die erg leuk is: Maaike en Domenico. Is een Duitse schrijfster dus de Duitse boeken moeten denk ik wel ergens te krijgen zijn. Ik heb de eerste vier boeken of zo destijds in het Nederlands gelezen en zou het nog graag wel in het Duits willen doen ooit. (: Of Harry Potter lezen in het Duits.

    Overigens, zou ik je echt aanraden om een Duitse penpal te zoeken. Ondanks dat je nu nog geen woord zou spreken. Ik denk dat er heus wel mensen bereid zijn om in het Duits/Engels te corresponderen. Op www.interpals.net waren vroeger (weet niet hoe het nu is) een heleboel mensen die andere talen wilden leren. Soms heb je dan mensen die ook Nederlands willen leren en zelf Duits spreken. Dan kan je elkaar helpen. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso