• Het is 2150 en de aarde word steeds minder leefbaar, door onder andere luchtvervuiling en overbevolking. Dus als wetenschappers een manier ontdekken om terug in de tijd te reizen, word er aan de mensen voor gesteld om terug te reizen. Iedereen die wil mag terug reizen, mits zij aan een paar voorwaarden voldoen. Leven in 2150 wordt steeds moeilijker en aangezien er mooie verhalen worden verteld over Terra Nova, besluit weer een groep mensen om terug in de tijd te reizen.

    Maar eenmaal terug in de tijd, staan hen wel een paar verassingen op te wachten. Namelijk dinosaurussen die niet bepaald vriendelijk zijn en een rebellengroep die het niet zo heeft op de mensen die in Terra Nova wonen.


    Wat mensen van 2150 over Terra Nova weten

    Het is algemeen bekend dat Terra Nova een plaats is in Amerika, maar dan in het Amerika van 85 miljoen jaar geleden. Er gaan geruchten dat er een echt dorp of stad al is opgebouwd en dat er verschillende faciliteiten zijn. Ook is bekend dat de mensen van Terra Nova te maken hebben met dinosauriërs aangezien die toen leefden.


    Voorwaarden om naar Terra Nova te reizen

    1. Je moet 18 jaar of ouder zijn
    2. Je moet niet veroordeeld zijn
    3. Van aanklachten moet je zijn vrij gesproken
    4. Als je minderjarig bent moet je samen met je ouder(s)/verzorger(s) mee verhuizen, indien zij besluiten om in Terra Nova te gaan wonen
    5. Je moet jezelf kunnen redden in en rondom Terra Nova

    Faciliteiten in Terra Nova



    Beroepen in Terra Nova

    Hoofdarts {2}
    Arts
    Coassistent
    Anesthesist
    Verpleegkundige
    Baas van de bewakers {2}
    Bewaker
    Baas van het gemeenschapshuis
    Gemeenschapshuis medewerkers
    Baas van de bouwvakkers
    Bouwvakkers
    Baas van de boeren/boerinnen
    Boer/Boerin
    Baas van het wapenmagazijn
    Wapenmagazijnmedewerker {4}
    Baas van het voertuigen depot
    Voertuigen depot medewerker {4}
    Baas van de garage
    Voertuigenmonteur
    Baas van de kledingmakerij
    Kledingmakers/Kledingmaaksters
    Baas van de begraafplaats
    Begraafplaatsmedewerker

    Als er achter een beroep {met een cijfer} staat dan betekent dit dat het beroep door maximaal dat aantal mensen beoefent kan worden.


    Invullijst

    Naam:
    Leeftijd: {Minimaal 18 jaar of je moet ouders/verzorgers hebben waarmee je gaat of bent gegaan)
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beroep: {Zie beroepen in Terra Nova en mocht je meer informatie willen dan kan je op de link klikken}
    Geschiedenis:
    Wapens: {Indien je buiten Terra Nova gaat, is het toe gestaan om een wapen te dragen. Binnen Terra Nova mogen alleen de baas van de bewakers en de bewakers een wapen dragen}
    Relaties: {Familie en andere mensen die terug reizen, indien dit van toepassing is}
    Reden om naar Terra Nova te reizen:
    Reden om een Rebel te zijn: {Alleen invullen als je personage een rebel is}
    Extra:

    Sites met faceclaims
    FC- Help
    FC - Directory
    Face claim Database
    {Deze sites heb ik van Ultimate Face Claim Topic }

    Needles heeft een handig topic [RPG] Hoe maak ik een realistische rol?


    RPG Regels

    ~ 250 woorden per post
    ~ Schrijf in Standaardnederlands (ABN)
    ~ Bestuur enkel je eigen personage, tenzij je toestemming hebt
    ~ Geen Mary Sue of Gary Stu
    ~ Geen personages die je al in een andere RPG gebruikt(Ik controleer dit)
    ~ Geen eendagsvliegen a.u.b
    ~ 16+ is toegestaan, meld het wel even in het praattopic
    ~ OOC in het praattopic
    ~ Naamsveranderingen graag doorgeven
    ~ Alleen Quokka of HalfBloodPrince maken nieuwe topics
    ~ Reservaties blijven 3 dagen staan
    ~ Hou mannen, vrouwen, jongens en meisjes gelijk
    ~ Wees realistisch
    ~ Sluit niemand buiten
    ~ De Quizlet Huisregels gelden
    ~ De belangrijkste, veel plezier!

    Gestelde vragen


    Terra Novanen

    Vrouwen

    - Hayley Estrada ~ 23 ~ Verpleegkundige ~ Pagina 4 ~ Rhysre
    -

    Mannen

    - Gabriel Lecca ~ 30 ~ Bewaker ~ Pagina 3 ~ Needles
    - Erasyl Lane ~ 24 ~ Bewaker ~ Pagina 3 ~ Penoza
    - Nathaniel Taylor ~ 58 ~ Commandant en leider van Terra Nova ~ Pagina 4 ~ {NPC}

    Meisjes

    -
    -

    Jongens

    -
    -

    Mensen die naar Terra Nova reizen

    Vrouwen

    - Lacey Jessa Reyme ~ 21 ~ Pagina 4 ~ Quokka
    - Lucinde
    - Khronos {5/10}

    Mannen

    - Raphael Maurice Ovesen ~ 24 ~ Pagina 5 ~Dawnguard
    -

    Meisjes

    - milou_ {5/10}
    -

    Jongens

    -
    -

    Rebellen

    Vrouwen

    -
    -

    Mannen

    -
    -

    Meisjes

    -
    -

    Jongens

    -
    -




    Voor deze RPG heb ik een story aangemaakt waar informatie over de faciliteiten en beroepen in staan. Linkjes staan onder de kop faciliteiten, want aan de beroepen ben ik nog niet toe gekomen.

    Vragen stellen mag altijd!

    [ bericht aangepast op 13 okt 2017 - 15:27 ]


    Physics is awesome

    Needles schreef:
    NPC

    (...)
    Naam:
          Nathaniel Taylor
    Leeftijd:
          58
    Innerlijk:
          Nathaniel is een echte leider. Hij is een dominant type dat zijn hoofd koel kan houden tijdens de meest gevaarlijke situaties. Hij is strategisch ingesteld. Mensen vertrouwen vind hij lastig, je moet echt zijn respect winnen en laten zien dat je te vertrouwen bent, voordat hij je opneemt in zijn vertrouwenskring.
          Op zich lijkt Nathaniel een aardige man, hij is sociaal en maakt met iedereen een praatje. Dit komt mede omdat hij het beste voorheeft met Terra Nova en er alles voor doet om zich in te zetten en de stad te laten slagen. Hij vind dat een goede leider ook goed contact met het volk heeft. Hierdoor merk je wel dat hij zich niet beter voelt dan de rest en over het algemeen heel eerlijk is naar de mensen toe. Soms gaat Taylor echter wel een beetje te ver met het beschermen van Terra Nova.
    Uiterlijk:
          Commandant Taylor is ongeveer 1,85 lang. Hij is breed gespierd en heeft een zongebruinde huid. Hij heeft geen zichtbare tatoeages of piercings, wel enkele littekens. Hij heeft een simpele kledingstijl en draagt ongeveer altijd zijn militaire kleding of een variatie daarop. Over zijn zwarte shirts draagt hij altijd zijn speciale holster voor zijn pistool, die hij altijd bij zich draagt.
          Nathaniel heeft kort, grijs/wit haar en dezelfde kleur baard. Hij heeft een hoekig gezicht met een brede neus. Je kan zien dat hij al wat ouder is door de duidelijke rimpels tussen zijn wenkbrauwen en de zwaartekracht die een beroep heeft gedaan op zijn huid. Hij heeft licht grijze ogen en smalle lippen.
    Beroep:
          Commandant en leider van Terra Nova
    Geschiedenis:
          Nathaniel is een echte Amerikaan. Hij is op jonge leeftijd bij het leger gegaan en heeft veel gevochten. Later is hij getrouwd met een vrouw genaamd Ayani en heeft hij een zoon Lucas gekregen. Later is hij met ze naar Somalië gegaan om daar te vechten. Zijn vrouw is daar vermoord, nadat rebellen de stad binnen gevallen waren en elke soldaat maar één persoon uit de stad mochten redden. Nathaniel heeft voor zijn zoon gekozen, waardoor hij zijn vrouw voor zijn ogen vermoord heeft zien worden. Lucas denkt dat zijn vader hem de schuld ervan geeft, terwijl Nathaniel denkt dat Lucas hem de schuld gegeven heeft.
          In 2142 is Nathaniel door de poort gegaan in zijn eentje. Later is zijn zoon ook gekomen. Hij heeft Terra Nova opgezet en leidt deze stad nu. Zijn zoon is echter al een tijdje vermist, maar vermoedelijk niet dood. Dit komt omdat zijn zoon bezig was om aan een portaal te werken die twee kanten op zou werken, zodat de nieuwe wereld geplunderd kon worden. Taylor kon dat niet toestaan en heeft zijn research vernietigd.
    Wapens:
          In zijn standaard uitrusting zit een Sonic pistol, een wapen dat sonische energie kan schieten, maar ook loden kogels, in een speciale holster op zijn buik. Binnen de poorten draagt Nathaniel een Sonic Riffle, een wapen dat enkel sonische energie kan schieten en hierdoor niet dodelijk is, maar buiten de poorten heeft hij een Assault riffle, die beide functies heeft net zoals het pistool.
    Reden om naar Terra Nova te reizen:
          Nathaniel was de eerste om naar Terra Nova te reizen, hij heeft 118 dagen alleen doorgebracht voordat de eerste mensen aankwamen.
    Extra:
         


    oeeeh! Ik vind hem erg goed gedaan!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

Ik zou opzich wel een man willen die naar Terra Nova reist. Ik moet alleen nog even bedenken wat ik precies met hem wil...


Stenenlikker

Dan zet ik je alvast erbij zodra ik achter de laptop zit.


Physics is awesome

Zou ik wel delen van een eerder gemaakt, maar ongebruikt personage mogen gebruiken? (gezien de eerder gebruikte personages regel). Ik heb niet zo veel inspiratie voor een character atm :/


Stenenlikker

Dat mag!


Physics is awesome




Naam: Raphael Maurice Ovesen
Leeftijd: 24
Innerlijk:Raphael is een rustige en bescheiden jongeman, iemand die niet zo gauw zal opvallen. Hij houdt er dan ook meer van om rustig zijn eigen ding te kunnen doen, zonder dat anderen hem daarbij storen. Sommigen kunnen zich eraan storen, vinden dat hij zich wat meer met anderen bezig moet houden, maar vanuit zichzelf heeft hij nou eenmaal weinig behoefte aan andere mensen. Maar dit betekent dat hij niet van sociaal contact houdt. Hij is vaak wel in voor een praatje en vrij behulpzaam. Uit zichzelf zal hij misschien niet zo gauw iets doen, maar als je het hem vriendelijk vraagt, is hij bijna altijd bereid je te helpen.
Raphael is iemand die niet gauw ergens een probleem van maakt; hij is erg flexibel en past zich makkelijk aan. Raphael is ook vrij beschermend naar naasten en vrienden. Als één van hen zich in een gevaarlijk gebied gaat begeven, zal hij zich altijd zorgen blijven maken om hen. Ook als hij zelf zou gaan met een ander, zal hij altijd diegene blijven beschermen.
Raphael is iemand die houdt van de waarheid en zal zelf ook altijd eerlijk zijn. Als hij een fout heeft gemaakt geeft hij dit dan ook toe en zal er niet over gaan liegen. Maar dat hij zijn fouten toegeeft wilt niet zeggen dat hij ook meteen spijt heeft van zijn daden. Hij doet wat hij noodzakelijk acht en zal zich niet zo gauw om laten praten over de juistheid van zijn daden. Hij vind zichzelf dan ook oud genoeg om daar zelf verantwoordelijk over te zijn en zelf te beslissen wat goed of fout is.
Uiterlijk: Raphael is een jongeman van gemiddelde lengte, zo'n 1.76 meter. Zijn lichaamsbouw is ook gemiddeld. Zijn ogen zijn honingbruin van kleur met daarboven vrij rechte wenkbrauwen, die echter een boogje vormen als hij fronst, wat hij vrij vaak doet.
Zijn haar is donkerblond van kleur en heeft een redelijke slag. Hij draagt het tot net boven zijn schouders, omdat hij dat persoonlijk mooier vind dan van dat hele korte haar. Soms zit het hem wat in de weg, maar dat is simpel op te lossen met een elastiekje als dat echt nodig is.
Betreft kleding geeft hij de voorkeur aan simpele en lekker zittende kleding, al kan hij overgehaald worden tot zich wat netter kleden voor speciale gelegenheden.
Beroep: In de oude wereld was hij een technicus en hij hoopt een soortgelijk beroep in Terra Nova te krijgen.
Geschiedenis: Hij is in de gewone wereld opgegroeid in een gezin van gemiddelde welvaart. Op school deed Raphael altijd zijn best, maar met de lichamelijke activiteiten kon hij nooit meedoen, vanwege zijn astma, dat verergerd werd vanwege de slechte lucht. Sommige klasgenoten deden alsof dat zijn schuld was en sloten hem ook in andere activiteiten buiten. Vandaar dat hij zich wat afzonderde van de rest en zich volledig op school focuste, wat uiteindelijk wel resultaten heeft geleverd.
Wapens: -
Relaties: Zijn vriendin Emily is met hem meegekomen en tot nu toe is zij de enige die hij kent.
Reden om naar Terra Nova te reizen: Vanwege zijn astma kreeg Raphael steeds meer moeite met ademen in een wereld die steeds meer vervuild begon te raken. Toen hij hoorde over Terra Nova besloot hij om de oude wereld achter zich te laten en naar een wereld te gaan die wel gezond voor hem was.
Extra:

Zijn geschiedenis komt later nog, heb daar nu even geen inspiratie voor...

[ bericht aangepast op 22 okt 2015 - 22:24 ]


Stenenlikker

Dr. Spencer Reid van Criminal Minds. Hij is zo gaaf.

Ik zie bij relaties zijn vriendin Emily staan, wil je die ook als personage?


Physics is awesome

Quokka schreef:
Dr. Spencer Reid van Criminal Minds. Hij is zo gaaf.

Ik zie bij relaties zijn vriendin Emily staan, wil je die ook als personage?


Ik wil haar meer als NPC gebruiken. Af en toe zal ik haar in een post gebruiken, maar erg van belang is ze niet. Maar om hem toch iemand te geven, zodat hij niet helemaal alleen is, haha.


Stenenlikker

Dat kan ook, Needles heeft ook een NPC gemaakt, Nathaniel Taylor. Dus mocht je dat willen dan kan dat ook.

Lacey reist ook naar Terra Nova, maar ze kennen elkaar natuurlijk niet.


Physics is awesome

Ik heb zoveel leuke dingen voor mijn rol, maar de tijd zit tegen. Mag ik hem op hold houden en inspringen wanneer ik heb af heb?


Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

NPC





Naam

Axel Jake Vince

Leeftijd

20

Innerlijk

~ Behendig
~ Behoedzaam
~ Vaak luidruchtig
~ Eigenzinnig
~ Soms snel op zijn tenen getrapt
~ Sportief
~ Temperamentvol
~ Trots


Uiterlijk

Kort lichtbruin haar, wat hij meestal met wat gel omhoog zet. Soms als hij geen zin heeft om iets met zijn haar te doen dan haalt hij er alleen een hand door en zit het wat hem betreft goed. Axel heeft lichtgrijze ogen die in bepaald licht ook groen kunnen lijken of een combinatie van groen en lichtbruin. Hij heeft een normaal postuur en ook wel wat spieren. Aangezien hij een sportief type is, kun je dit wel enigszins aan zijn lichaam zien. Met zijn 1.80 m lang is hij blij, hoewel hij soms liever iets langer zou willen zijn.

Qua kleding is hij makkelijk. Hij vind iets mooi of leuk om te dragen of niet. Daarnaast houdt hij van kleding die niet al te strak zit, dit omdat hij vaak veel beweegt en dan het gevoel heeft dat strakke kleren hem in de weg zitten. In andere schoenen dan sneakers zul je hem niet snel zien, bij hoge uitzondering trekt hij voor speciale gelegenheden andere schoenen aan.

Beroep

Axel heeft nog geen beroep

Geschiedenis

Axel is het enige kind van zijn ouders. Zijn ouders zijn gescheiden en zijn vader kreeg na de scheiding een relatie, maar die duurde niet lang. Dit bleef zo, zijn vader hield het niet lang met een vrouw uit en Axel heeft daar moeite mee gehad. Hij vond het frustrerend dat als hij net was gewend aan de vriendin van zijn vader, dat zijn vader het met haar uitmaakte. Zijn moeder is wat relaties betreft anders, ze heeft nu een relatie met iemand en dat is haar tweede relatie na de scheiding. Hoewel Axel het moeilijk vond om haar nieuwe vriend te accepteren, ziet hij wel dat zij gelukkig met hem is en dat ze elkaar goed aanvullen. De vriend van zijn moeder heeft een zoon en dit is Noah Jamesons. Ze kunnen vrij goed met elkaar opschieten, maar hebben soms wel ruzies die haast altijd snel worden opgelost. Hoewel Axel het nooit aan iemand zal toegeven vind hij het wel fijn om een broer te hebben en dingen met hem te doen.

Wapens


Relaties

~ Noah Dean Jamesons - Stiefbroer (21)

Reden om naar Terra Nova te reizen

Zijn moeder besloot om naar Terra Nova te reizen, om daar samen met haar vriend een nieuw begin te maken. Axel besloot om met zijn moeder mee te gaan, omdat hij steeds vaker ruzie heeft met zijn vader en zich meer thuis voelt bij zijn moeder, haar vriend en Noah.

Extra

[ bericht aangepast op 27 okt 2015 - 13:10 ]


Physics is awesome

NPC




Naam

Noah Dean Jamesons

Leeftijd

21

Innerlijk

~ Creatief
~ Flexibel
~ Zorgzaam
~ Beschermend
~ Scherpzinnig
~ Praktisch
~ Bescheiden
~ Kalm

Uiterlijk

Kort donkerbruin haar, dat meestal voor een deel voor zijn gezicht hangt. Ook kun je een lichte slag er in zien en dat komt doordat als hij zijn haar langer laat groeien die slag steeds duidelijker wordt. Wat betreft zijn haar is hij heel makkelijk, hij haalt er s'morgens een kam door heen. Zijn lichtgroene ogen steken af tegen zijn donkere haar en hij vind het dan ook een goede combinatie. Hij heeft een slank postuur en geen zichtbare spieren, dit betekent niet dat hij ze niet heeft. Zijn lengte is 1.85 m lang en hij vind zichzelf lang genoeg.

Qua kleding trekt hij gewoon aan wat hij fijn vind zitten en meestal is dit een donkere kleur. Toch trekt hij ook wel eens een lichtere kleur aan, maar hij voelt zich het fijnst in donkere kleuren. Hij ziet zichzelf niet als een emo of een gothic, maar als iemand die gewoon meer van donkere kleuren houdt dan van lichte kleuren. Kleren hoeven van hem niet per se los te zijn, maar ze moeten hem wel de ruimte geven om te bewegen. Hij draagt het liefst Converse - Allstars, maar hij vind het niet erg om sneakers te dragen en bij hele hoge uitzondering zal hij andere schoenen dragen.

Beroep

Noah heeft nog geen beroep

Geschiedenis

Noah is het enigste kind van zijn ouders. Zijn ouders zijn gescheiden. Zijn vader heeft een relatie met de moeder van Axel Vince. Vanaf het begin is hij blij geweest voor zijn vader, maar hij moest wel wennen aan zijn stiefbroer. Ze verschillen in een aantal dingen en dat vond Noah in het begin moeilijk. Maar nu hij Axel beter kent, beschouwt hij hem echt als zijn broertje. Vanwege zijn beschermende kant zal hij ook heftig reageren als iemand Axel pijn doet, want voor hem is hij familie en van zijn familie blijf je af, vind hij.

Wapens

Geen

Relaties

~ Axel Jake Vince - Stiefbroer (20)

Reden om naar Terra Nova te reizen

In de wereld waarin hij nu leeft heeft hij het gehad, de wereld wordt steeds meer naar de klote geholpen en hij wil graag wel eens wat anders zien dan een wereld die gesloopt is. Toen hij hoorde dat zijn vader, de vriendin van zijn vader en Axel naar Terra Nova zouden reizen was dat voor hem een extra reden om er naar toe te gaan. Mede omdat hij bang is dat zijn kleine broertje zonder hem heel Terra Nova op stelten zet.

Extra

Axel betekent veel voor Noah en hoewel hij dit niet altijd laat blijken, is hij er wel voor hem als Axel hem nodig heeft. Hij snapt dat de jongen nog zijn wilde haren moet verliezen en nu eenmaal geniet van vrouwelijke aandacht. Hij weet ook dat hij Axel soms moet afremmen qua bepaalde dingen.

Noah heeft een neuspiercing.

[ bericht aangepast op 27 okt 2015 - 13:46 ]


Physics is awesome

@Penoza

Dat moet ik even overleggen met HalfBloodPrince.

In principe zie ik geen probleem, maar voor de zekerheid.


Physics is awesome

@Penoza

HalfBloodPrince vind het ook goed.

Ik hoop morgen het speeltopic te openen en Rhysre heeft aangegeven dat ze zich uitschrijft.


Physics is awesome

Bij deze (eindelijk) het speeltopic.


Speeltopic


Physics is awesome