• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, ik had hetzelfde gevoel, maar als je nog moet plannen is het misschien handig om daar toch wat tijd aan te besteden. Beter dat dan dat je over een paar dagen helemaal vastloopt omdat je niet meer weet waar je heen wilde. Ik heb nu in duizend woorden ongeveer uitgeschreven wat er moet gebeuren en dat voelt toch wel een heel stuk prettiger. ^^

    En yay voor al die eerste woorden! Goed bezig mensen. :Y)


    Ik heb nu iets een soort van in elkaar gezet :') Alleen vraag ik me af hoe haalbaar het is. 2000 woorden na een hele (en toch best vermoeiende) dag is voor mij best lastig op moment ^^' Maar anders ga ik het niet redden helaas. Ik heb wel het idee dat "gedwongen" schrijven een aanslag is op mijn inspiratie. (Al heb ik waarschijnlijk gewoon de lat voor mezelf te hoog liggen om relaxt te kunnen schrijven).

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 12:38 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Ik heb nu iets een soort van in elkaar gezet :') Alleen vraag ik me af hoe haalbaar het is. 2000 woorden na een hele (en toch best vermoeiende) dag is voor mij best lastig op moment ^^' Maar anders ga ik het niet redden helaas. Ik heb wel het idee dat "gedwongen" schrijven een aanslag is op mijn inspiratie. (Al heb ik waarschijnlijk gewoon de lat voor mezelf te hoog liggen om relaxt te kunnen schrijven).


    Oei, als je al weet dat je wat dagen zult missen, wordt het inderdaad extra lastig. Ik snap wel wat je bedoelt, want mijn schrijfwerk wordt er inderdaad ook niet mooier van. Maar zelfs als het schrijven ongeveer zo soepel gaat als een fiets over los grind, is het al heel wat waard om het te proberen. Wie weet verras je jezelf wel. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Oei, als je al weet dat je wat dagen zult missen, wordt het inderdaad extra lastig. Ik snap wel wat je bedoelt, want mijn schrijfwerk wordt er inderdaad ook niet mooier van. Maar zelfs als het schrijven ongeveer zo soepel gaat als een fiets over los grind, is het al heel wat waard om het te proberen. Wie weet verras je jezelf wel. ^^


    Ik hoop het haha. Maar goed, ik moet uberhaupt aan mijn concentratie gaan werken, want die is prut. Als ik om de vijf minuten weer wat anders aan het doen ben, schiet het ook niet op :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Ik hoop het haha. Maar goed, ik moet uberhaupt aan mijn concentratie gaan werken, want die is prut. Als ik om de vijf minuten weer wat anders aan het doen ben, schiet het ook niet op :')


    Dat herken ik heel erg, haha. Het feit dat ik vier minuten geleden begon met schrijven en nu dit typ, is toch wel een duidelijke hint richting mezelf. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dat herken ik heel erg, haha. Het feit dat ik vier minuten geleden begon met schrijven en nu dit typ, is toch wel een duidelijke hint richting mezelf. (nerd)


    Hahahah. Ik merk het al, we moeten nooit samen gaan werken :')


    Ik zit trouwens nog altijd te twijfelen of ik mijn verhaal zal laten afspelen op een bestaande locatie, of zelf iets verzinnen. Op zich kan de bestaande locatie wel, maar het nadeel is dat ik er geografisch gezien niets vanaf weet en dat is voor mijn verhaal toch wel redelijk van toepassing.. Alleen heb ik pas half november een workshop worldbuilding en loop ik daar dus het risico mee dat als ik nu iets bedenk ik de rest van NaNo me bezig kan houden met herschrijven x)

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 14:05 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    1851 woorden! Yay! De write-in is heel gezellig. Net een word war gedaan. (:


    The truth is out there.

    Ik moet nog beginnen, oeps... Ik ga waarschijnlijk proberen een oud verhaal (One cup of love, please) af te maken, omdat ik verder enkel een vaag idee heb voor een verhaal :'D Dat was ook de Unnamed XD


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Zo. 5406 woorden verder. Goed begin al zeg ik het zelf. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Lost motivation. Stuck at 1000.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 15:43 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Monteriggioni schreef:
    Lost motivation. Stuck at 1000.


    Neeeeeee! Doorgaan!


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)

    Neeeeeee! Doorgaan!


    I don't want to. I really don't.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Madrugada schreef:
    Ik moet nog beginnen, oeps... Ik ga waarschijnlijk proberen een oud verhaal (One cup of love, please) af te maken, omdat ik verder enkel een vaag idee heb voor een verhaal :'D Dat was ook de Unnamed XD


    Hee, Perciver! Dan ben ik niet de enige die van een vaag idee toch maar is overgestapt op Harry Potter fanfic. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Monteriggioni schreef:
    Lost motivation. Stuck at 1000.


    Tijd om de motivational penguin weer uit de kast te halen. Je kunt het wel! Als 50k te veel is, kun je ook een haalbaarder doel voor jezelf zetten. Ga voor 25k, bijvoorbeeld. *O*




    En Marijke, holy shit, dat is inderdaad een goed begin. :'D Je zit al op een tiende van het totaal en er zijn nog geen veertien uur voorbij van deze maand.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 15:54 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Tijd om de motivational penguin weer uit de kast te halen. Je kunt het wel! Als 50k te veel is, kun je ook een haalbaarder doel voor jezelf zetten. Ga voor 25k, bijvoorbeeld. *O*




    En Marijke, holy shit, dat is inderdaad een goed begin. :'D Je zit al op een tiende van het totaal en er zijn nog geen veertien uur voorbij van deze maand.


    Thanks, maar dit werkt op moment een beetje averechts, hehe..


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Meh, ik heb geen motivatie.


    16 - 09 - '17