• Hallo daar!

    Voor mij is het zover, morgen ga ik met mijn vriendin aan het profielwerkstuk beginnen.
    Wij doen (voor zover) ons profielwerkstuk over oude filosofen en over de vraag of oude filosofieën tegenwoordig nog onderdak kunnen vinden, maar nu vroeg ik me af: wat is/was jullie onderwerp voor het PWS?

    x


    You can't always get what you want, but if you try sometime, you might get what you need – The Rolling Stones

    De val van Srebrenica. Niet echt een aan te raden onderwerp. Er bestaan amper objectieve bronnen en het is nogal heftig.


    I am an idiot, I move.

    Mijn PWS-onderwerp was 'de Dunatopie' (mijn versie van de utopie(/perfecte samenleving) maar dan één die werkelijk kan bestaan, vandaar de naam.

    Leuk topic!

    Mijn PWS gaat over het psychische effect van het maken/ervaren van kunst. Beetje omslachtige titel haha, ik moet nog iets beters verzinnen dat het wat simpeler omschrijft.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2015 - 22:32 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Leuk topic!

    Mijn PWS gaat over het psychische effect van het maken/ervaren van kunst. Beetje omslachtige titel haha, ik moet nog iets beters verzinnen dat het wat simpeler omschrijft.


    Psychologie van de kunst?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De Russische Revolutie van 1917.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    De radicalisatie van jongeren in België.


    What would Emma do?

    Ik ben momenteel bezig met Cryptografie :Y)


    Stenenlikker

    Needles schreef:
    De gouden eeuw van piraten. 8D

    Hoe typisch, haha. (;

    Patholoog schreef:
    Sudoku's. Het enigste wat ik heb gedaan basically is het tellen van het ingevulde vakjes in een sudoku. :Y) Lang leven wiskunde.

    Geweldig! =')


    Nou, laten we hopen dat ik in de toekomst ook een leuk PWS zal doen en met een leuk persoon zal samenwerken. Pfoeh. Gelukkig hoef ik daar voorlopig even nog niet aan te denken.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Moet je bij gewone PWSen dan per se samenwerken met iemand? Vind het eigenlijk al raar dat het überhaupt mag.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Moet je bij gewone PWSen dan per se samenwerken met iemand? Vind het eigenlijk al raar dat het überhaupt mag.

    Bij ons op school moet dat in ieder geval wel.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2015 - 23:40 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Needles schreef:
    De gouden eeuw van piraten. 8D

    Die zou ik best eens willen lezen ;p.
    Heb je die nog?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wilde mijn PWS in eerste instantie over het Westermarck-effect doen. Maar omdat ik daar mijn hele werkstuk niet vol mee kreeg heb ik het toch maar over de mentale gevolgen van incest (seksueel misbruik) bij meisjes gedaan.
    Wel cool dat je mag samenwerken trouwens!


    Alis volat propriis.

    Ik schreef voor het vak Nederlands een verhaal en voor filosofie deed ik een onderzoek naar de filosofische achtergrond van dat verhaal.


    i put the fun in funeral

    Ik moet nog een onderwerp bedenken x) Maar hoef het eigenlijk ook pas volgend jaar te doen c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik deed het over sektes en dan voornamelijk over Peoples Temple, de sekte van Jim Jones die massaal zelfmoord pleegde. We plaatsten deze sekte dan in de tijdsgeest en vergeleken het met twee andere sektes (Children of God - een sekte die seks gebruikte om leden binnen te halen en Heaven's Gate - geloofden dat ze door een ruimtescdhip naar de hemel kondem). Zoals je je kunt voorstellen was het behoorlijk interessant.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2015 - 11:06 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.