• Voor iedereen die er doorheen zit: het komt allemaal goed. Alles. Ondanks de drukke en vooral stressvolle dagen die je achter de rug hebt gehad, de dagen op school die je hebben uitgeput, ondanks de vakantie. Huiswerk wat je chagrijnig maakt, toesteken die je iets teveel inspanning hebben gekost. Het is oké om niet altijd je best te doen, om altijd vrolijk te blijven of om alleen maar voldoendes te halen. Het is oké om te janken van stress, het is oké, we doen het allemaal wel eens.

    Het komt goed. Ondanks de verliezen die je hebt meegemaakt afgelopen tijd van dierbaren of dicht in je omgeving. Het is niet erg om boos te zijn om wat je kwijtraakt of verliest. Een voorwerp of een persoon. Maak het jezelf soms niet al te moeilijk, want niemand verdient pijn veroorzaakt door anderen. Doe wat voor jou goed voelt om de pijn te verlichten, laat je niet commanderen door anderen. Jouw pijn, jouw gevoelens om je door de zware tijd heen te helpen. Maar accepteer hulp van anderen; zij verlichten de pijn.

    Het komt goed. Ondanks de onzekerheid van de afgelopen jaren. Wees trots op wie je bent, wat je doet en laat je dromen nooit door andere in de weg staan. Je bent een mooi en prachtig persoon en laat je dat nooit door iemand ontnemen. Je bent prachtig, kan fantastische dingen en ik waardeer wat je doet, ondanks ik niet weet wat je doet, maar wat je doet is prachtig. Laat nooit je onzekerheid door iemand overnemen, daar ben je te mooi voor. Wees sterk, sterk in jezelf. Sterk zijn zie je niet altijd van buiten, maar juist van binnen. Je bent mooi, prachtig en twijfel nooit aan jezelf.

    Het komt goed. Ondanks de pijn die je voelt die je hebt geleden door gepraat van anderen. Laat niemand je pijn doen met woorden of daden. Jij, een sterk en prachtig persoon, staat boven hun. Zelfs al denk je dat het niet zo is, ik weet dat je sterk genoeg bent, al is het diep van binnen. Vertrouw op jezelf, net als ik op jou vertrouw.

    Alles komt écht goed. Ondanks mensen je dromen tegenhouden. Laat mensen je niet tegenhouden met wat je écht wilt. Alles, maar dan ook alles kan je bereiken als jij dat zelf wilt. Volg je hart, volg je dromen. Niets is onbereikbaar als je ervoor vecht, doorzet, maar bovenal de weg naar je droom toe is een fantastisch avontuur. Laat je nooit tegenhouden door mensen die zeggen dat je jouw droom niet kan bereiken. Laat hen jouw weg zien, laat ze zien hoe je je droom kan waarmaken. Laat ze zien dat je een, in hun ogen, onbereikbare droom kan waarmaken.

    Wees trots op jezelf met wat je doet. Laat je nooit gek maken door andermans woorden of daden, want alleen die van jezelf tellen. Wat voor anderen een kleine stap is, kan voor jou een grote stap zijn. Wees trots op wat je doet, wat je kan. Je bent mooi, prachtig, fantastisch en je kan alles waarmaken als jij dat wilt. Laat je nooit tegenhouden door anderen, het leven is te kort om stil te staan. Loop door, richting jouw droom, naar wat jij wilt bereiken. Het lijkt niet altijd zo, maar alles komt goed en ook jij bereikt wat je wilt bereiken. Dat weet ik. Ik heb vertrouwen in je. Iedereen zit er doorheen, ik wil je alleen laten inzien hoe mooi je bent en dat het niet altijd donker blijft, als je dat denkt. Iedereen heeft wel eens een oppepper nodig; ga niet zitten, maar loop door op richting de zon, het licht.

    [ bericht aangepast op 26 okt 2015 - 18:42 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh