• .////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:11 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik weet niet of deze puntjes voor jou van belang zijn, maar goed ;D

    -Check goed op voorhand dat al je documenten in orde zijn. Als je naar een zone buiten de EU reist, moet je identiteitskaart nog een bepaalde duur geldig zijn.
    -Ga ook eens na bij de bank of je pinpas overal geldig is en of je eventueel daar rond nog iets moet regelen.


    What would Emma do?

    Moet je toestemming hebben om het land binnen te mogen, gelijk in Amerika? Heb je bepaalde pillen of vaccins nodig? Heb je een woordenboekje of een app wat kan vertalen? Hebben ze een ander soort stopcontact en heb je een converter hiervoor?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Volgens mij had ik laatst ook een topic gezien van een andere user die naar Japan ging/gaat, misschien kun je aan diegene eventuele advies/dingen vragen? Ik zal eens even opzoeken wie 't is, ben haar naam vergeten, maar volgens mij was ze wel een betareader.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou zeggen een judopak maar dat is voor jou niet relevant.
    Ehm pfft, ik zou na checken of je spuiten moet halen en misschien jezelf in lezen over de cultuur.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Moet je ook niet een visum?


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Gayle schreef:
    Ik zou zeggen een judopak maar dat is voor jou niet relevant.
    Ehm pfft, ik zou na checken of je spuiten moet halen en misschien jezelf in lezen over de cultuur.


    Oh ja! Dat is inderdaad super belangrijk! Er zijn bepaalde dingen waarover Japanners heel strikt in zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    First of all, koop je een woordenboek of taalreisboekje, want heel veel Japanners kunnen GEEN Engels. Zelfs in Tokyo kan de overgrote meerderheid geen Engels. Verder tja, zoek je even op welke waarden en normen/etiquette Japanners hebben, want dat is daar ook wel anders. (bv je neus niet snuiten in het openbaar, ophalen is beleefder)

    Ik kan zo verder niets bedenken, maar als je nog vragen hebt, kan je ze stellen aan mij aangezien ik Japanologie studeer. :p

    totemo sugoi ne. watashi mo ikitai!
    (echt heel leul, ik wil ook gaan :Y)


    Let the Night embrace you

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:11 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Sammieeeee, mijn ouders zijn er nu ook bij mijn broer. Ga bij hem langs! Pas op met een woordenboek, je hebt namelijk drie dialecten. Tegen iemand die ouders is moet je anders en beleefder praten dan iemand die jonger is en je praat weer op een andere manier tegen iemand die van jouw leeftijd is.


    everything, in time

    Een vriendin van me is momenteel ook in Japan, die foto's maken me altijd een beetje jaloers, haha. Ik denk dat je vooral mee moet nemen wat je normaal ook meeneemt en even uitzoeken wat voor dingen je daar beter kan kopen (shampoo, deodorant, etc).


    Your make-up is terrible

    Wat gaaf! Dat is wel echt bijzonder om te doen. c;

    Wat die eetstokjes betreft, kan dit wel handig zijn misschien:

    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 19:30 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Even gezocht voor je en het is dus Hiiragi die ik bedoelde.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:11 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Vraag of kijk ook altijd even na of er bepaalde ziektes zijn waarvoor je je moet inenten voordat je naar Japan gaat.
    Veel plezier alvast!


    16 - 09 - '17

    Wannneer ga je? Hoe lang?