• ////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:11 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hooverphonic schreef:
    Ik haal op zich wel relatief goede cijfers voor geschiedenis, maar nou niet dat ik er enorm in uitblink... Maar vind het wel erg leuk!

    Vooral kunstgeschiedenis vind ik erg gaaf!

    Dus even een MT ^^

    Jaaaa kunstgeschiedenis. Jammer dat het bij mij op school een beetje vaag gegeven wordt, maar ik vind het wel echt een supertof vak. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Nederland en de Zee? Hé, die heb ik ook gedaan!


    chillen bij Veluwenkamp haha. Waar deed jij je essay toen over? Ik over de VOC in Nederland.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Tuschinski schreef:
    (...)

    chillen bij Veluwenkamp haha. Waar deed jij je essay toen over? Ik over de VOC in Nederland.


    Veluwenkamp, ja. Ik deed het over de straatvaart (de vaart in de middellandse zee). Dat was nog een vrij lastig onderwerp.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    GESCHIEDENIS! Gotta love that one. Het is m'n favoriete vak.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wiarda schreef:
    Jeuj, wat leuk! *O* Ik ben echt bagger in geschiedenis op de middelbare school, want blijkbaar ben ik verdomde slecht in kort en to-the-point formuleren op toetsen, maar ik vind het wel het interessantste vak. :Y)


    Bij mij moet je juist ellenlange verhalen schrijven om de meeste punten te behalen ^^


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    xeroptic schreef:
    (...)

    Bij mij moet je juist ellenlange verhalen schrijven om de meeste punten te behalen ^^

    Bij een oude leraar van me moest dat ook, want dan liet je zien dat je zo veel mogelijk van het onderwerp begreep, maar deze docente wilt juist dat je de kern uit iedere vraag haalt. Helaas zijn al haar vragen toepasvragen en nooit kennisvragen, waardoor ik meer dan de helft van de tijd geen idee heb wat ze van me wilt ("Welke kenmerkende aspecten passen bij Freddie Mercury's leven?" ???? wat). Een beetje jammer, want daardoor krijg ik altijd toetsen terug met strepen erdoorheen en als commentaar "je kwam niet tot de kern". :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Yes! Ik studeer (een soort van) geschiedenis! Ik volg veel vakken over de Amerikaanse geschiedenis, want dat heeft mijn grootste interesse. Leuk topic!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Wiarda schreef:
    (...)
    Jaaaa kunstgeschiedenis. Jammer dat het bij mij op school een beetje vaag gegeven wordt, maar ik vind het wel echt een supertof vak. :Y)

    Ja! Jammer is dat hè, op sommige scholen is het best wel underrated.

    Voor mijn PWS ben ik nu ook aan het onderzoeken o.a. hoe de toen-huidige maatschappij allerlei kunststromingen heeft uitgelokt en hoe al die stromingen vervolgens weer op elkaar reageerden. Best gaaf, een soort domino effect. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Nou, dan waag ik een poging bij Marleen en Margot :'D

    Ik wil vooral heel graag weten hoe Azië door de Nederlanders werd genoemd in de Gouden Eeuw, want dat kan ik nergens vinden. Of het continent Azië zeg maar al bestond en die naam had. En ik weet nog steeds niet wat gewone matrozen nou zoal op een VOC-schip doen, behalve het dek schrobben schrobben en de zeilen bijstellen. :'D

    [ bericht aangepast op 16 nov 2015 - 23:24 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmm ik heb altijd een aanleg gehad voor geschiedenis, don't ask why.:') Vond het geschiedenis examen havo reeeeuze moeilijk....Ik bleek een 7,8 te hebben.:')


    You were born original, don't die as a copy.

    Vikings schreef:
    Nou, dan waag ik een poging bij Marleen en Margot :'D

    Ik wil vooral heel graag weten hoe Azië door de Nederlanders werd genoemd in de Gouden Eeuw, want dat kan ik nergens vinden. Of het continent Azië zeg maar al bestond en die naam had. En ik weet nog steeds niet wat gewone matrozen nou zoal op een VOC-schip doen, behalve het dek schrobben schrobben en de zeilen bijstellen. :'D


    Ja het bestond toen voor de Europeanen wel al, ik kan me vaag herinneren dat ik iets heb geleerd over de handelsroutes destijds. Ik heb hier een havo boek nog thuis liggen, ik zal morgen eens kijken of er niet iets instaat daarover.:3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja het bestond toen voor de Europeanen wel al, ik kan me vaag herinneren dat ik iets heb geleerd over de handelsroutes destijds. Ik heb hier een havo boek nog thuis liggen, ik zal morgen eens kijken of er niet iets instaat daarover.:3


    Graag. :3
    Dacht ook wel dat de aarde toen al in continenten was verdeeld, in elk geval na 1700 waren er volgens mij toch wel wat atlassen op de markt gebracht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Nou, dan waag ik een poging bij Marleen en Margot :'D

    Ik wil vooral heel graag weten hoe Azië door de Nederlanders werd genoemd in de Gouden Eeuw, want dat kan ik nergens vinden. Of het continent Azië zeg maar al bestond en die naam had. En ik weet nog steeds niet wat gewone matrozen nou zoal op een VOC-schip doen, behalve het dek schrobben schrobben en de zeilen bijstellen. :'D


    Azië bestond al wel, op kaarten staat het vaak aangeduid als Asia. Sommige landen/gebieden stonden ook al bekend onder hun huidige naam zoals China. Verder wordt het ook wel eens de Orient genoemd of De Oost. Indonesië was Indië


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Geschiedenis liefhebber meldt zich, geschiedenis was mijn lievelingsvak op de middelbare school hoewel ik op de basisschool ook gek was op geschiedenis.

    Waarschijnlijk kwam dat door de leraren die van die mooie verhalen konden vertellen en de geschiedenis boeken van Thea Beckman & Simone van der Vlugt.


    Physics is awesome

    Geschiedenis I like :Y)

    MT hehe


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."