• ////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:11 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hebben jullie het nieuwsbericht gezien van de kogge die ze hebben gevonden bij Kampen?


    Physics is awesome

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:13 ]


    No growth of the heart is ever a waste



    :Y)

    [ bericht aangepast op 17 nov 2015 - 20:36 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hoewel ik geschiedenis heb laten vallen, ben ik echt een wandelende encyclopedie wat betreft de Romeinse en Griekse Oudheid :Y)
    (En ook het oude Babylon dankzij m'n PWS, haha)

    Dus gooi mij ook maar op de lijst (: Klassieke Oudheid it is (cat)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:13 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Oeh, handig!


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik studeer ook geschiedenis. (;
    Zet me er maar bij. Mij interesseert alles.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2015 - 22:41 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Alpenglow schreef:
    Het bèta persoontje dat perse geschiedenis in haar vakkenpakket wilde hebben, omdat het interessant is, meldt zich :Y)


    Precies dit dus

    Ik ben het meest geïnteresseerd in de Klassieke Oudheid, maar ik weet ook redelijk wat af van de Amerikaanse geschiedenis, de Republiek en de Gouden eeuw, de kolonisatie van Nederlands-Indië en WOII


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Ben ik trouwens de enigste die geschiedenis leert door de tekst uit het boek letterlijk te lezen? Het duurt lang, maar het werkte zo goed.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2015 - 22:51 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:13 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    SPECS schreef:
    Ben ik trouwens de enigste die geschiedenis leert door de tekst uit het boek letterlijk te lezen? Het duurt lang, maar het werkte zo goed.

    Ik doe dat ook, hoe zou je anders moeten leren dan? :x

    Vaak als het kan vat ik het ook samen, maar kom dan toch nog wel in tijdnood dus dan lees ik het door en onderstreep ik belangrijke zinnen in mijn boek. (slecht, I know Ik schrijf in schoolboeken :') )


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    SPECS schreef:
    Ben ik trouwens de enigste die geschiedenis leert door de tekst uit het boek letterlijk te lezen? Het duurt lang, maar het werkte zo goed.


    Daarmee is het bij mij ook geleerd, lol. :') Ik houd van doorlopende teksten, heerlijk gewoon.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    HANAYA schreef:
    So awesum dat er redelijk wat mensen zijn die WO2 als interesse hebben. Voor die mensen: wat vinden jullie boeiend? Echt de héle oorlog in alle windstreken of bijv. de jodenvervolging of het Nederlandse verzet?
    @ SPECS: Dat was ook mijn manier van leren haha, ik hoefde nooit een opdracht uit het werkboek te maken. Ik las alles een paar keer, vatte het samen en ik was klaar.


    Ik vond de jodenvervolging altijd erg interessant. Maar ik vind het jodendom an sich ook erg boeiend.
    Ik had een paar jaar terug een behoorlijk uitgebreid boekverslag geschreven over Damals war es Friedrich, en ook een literair werkstuk over Haar naam was Sarah en het Achterhuis.

    Mijn vader heeft ergens ook nog een jodenster liggen (een echte). Dus we delen de interesse ook wel een beetje, haha. Hij verzamelt erg veel spullen van de WO2, veel oude Duitse helmen liggen hier ook.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2015 - 23:04 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    ////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Laatst heb ik wel een film gekeken met Duits die ik erg leuk vond, maar of hij nou historisch 100% accuraat is, zou ik niet weten. Hij heette in ieder geval La vita è bella en meer dan de helft is romcom, lijkt het, tot de bittere realiteit van de oorlog naar binnen sijpelt. Ik zou hem aanraden aan iedereen die zin heeft in een soort rare The Boy In The Striped Pyjamas meets When Harry Met Sally combinatie, plus tranen en zich niet al te veel ergert aan (waarschijnlijk, eigenlijk zijn ze me zelf niet opgevallen) historisch inaccurate stukjes. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.