• ////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:11 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:12 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    HANAYA schreef:
    So awesum dat er redelijk wat mensen zijn die WO2 als interesse hebben. Voor die mensen: wat vinden jullie boeiend? Echt de héle oorlog in alle windstreken of bijv. de jodenvervolging of het Nederlandse verzet?
    @ SPECS: Dat was ook mijn manier van leren haha, ik hoefde nooit een opdracht uit het werkboek te maken. Ik las alles een paar keer, vatte het samen en ik was klaar.


    Ik vind het gedeelte van de oorlog dat zich in het westen afspeelt interessanter dan Azië en Afrika en ik denk dat ik het meeste weet over de genocide en minder over het oorlogvoeren.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    I like!

    Ik ben nu eens een echte kenner van de Tweede Wereldoorlogen, alle fronten, politiek,...


    Queer zijn is gewoon alles

    Tuschinski schreef:
    (...)

    Azië bestond al wel, op kaarten staat het vaak aangeduid als Asia. Sommige landen/gebieden stonden ook al bekend onder hun huidige naam zoals China. Verder wordt het ook wel eens de Orient genoemd of De Oost. Indonesië was Indië

    Thanks! (:
    Ik gebruikte 'De Oost' inderdaad al, maar alleen omdat ik wist dat 'De West' bestond. :'D Van Indië wist ik inderdaad ook al en de Oriënt had ik eigenlijk wel moeten weten :'D Maar fijn dat Asia staat aangeduid op kaarten. Daar hoopte ik eigenlijk op, dus dan ga ik dat gewoon gebruiken.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh ja, mijn eigen vakgebieden zijn Midden en Zuid Amerika tot de koloniale periode, de middeleeuwen en Israël/Syrië en Turkije tot de Middeleeuwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    MT.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    HANAYA schreef:
    Oh my god, La Vita e Bella was echt indrukwekkend ;o

    Daar was ik ook best wel geshockeerd over, want het begon allemaal zo vrolijk. D: HIj is inderdaad bij mij ook wel blijven plakken.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wauw, iedereen plaatst vakgebieden, maar die heb ik niet. Alleen algemene dingen, denk ik. Ik weet veel over media?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:12 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    HANAYA schreef:
    Ja.. ik noem ze eigenlijk bewust 'interesses' omdat mensen anders misschien kunnen denken dat ze veel over een onderwerp moeten weten voordat ze kunnen zeggen dat ze 't leuk/interessant vinden. Ik weet ook niet uit m'n hoofd welk soort handgranaat de Sovjets in 1943 gebruikten XD.


    Dat hoef ik ook niet te weten, haha. Dan mag je voor mij opschrijven:

    Klassieke oudheid
    Vroegmodern/modern Europa
    Eigentijdse geschiedenis (vooral Westerse wereld)

    Dit zijn niet eens per se al mijn interesses, maar wel waar ik het meeste over weet, omdat mijn studie zich daar zo op richt. Oh, en ik heb niets met de tweede wereldoorlog.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Kent er trouwens iemand de Auschwitzprotocollen?
    (Het Vrba-Wetzler rapport)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Kent er trouwens iemand de Auschwitzprotocollen?
    (Het Vrba-Wetzler rapport)

    Zeker. Een van mijn beste vriendinnen schrijft nu haar essay over Vrba en ik over de repatriëring van joden. We gebruiken allebei theorieën over publicatiegolven en herinneringscutuur, dus we hebben het er nogal veel over.

    Het zal mij benieuwen wat voor ophef er komt over het handelen van de geallieerden als de documenten vrijkomen waaruit blijkt dat ze best veel inside informatie over de concentratiekampen hadden en waarom ze niet de gaskamers niet bombardeerden.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik weet niet of er nog mensen erg actief zijn in dit topic, maar is er toevallig iemand die veel weet over de middeleeuwen?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Asher schreef:
    Ik weet niet of er nog mensen erg actief zijn in dit topic, maar is er toevallig iemand die veel weet over de middeleeuwen?


    Ik weet wel redelijk wat, denk ik


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Iemand die toevallig veel weet over het Arabisch-Israëlisch conflict?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried