• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.
    Edit: Melisza merkte op dat het wel mogelijk is om je eigen doel te kiezen bij het Young Writers Program, de jeugdversie van NaNo.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Lights all askew in the heavens
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos
    Fyrmester | Phrese | Engeleneiland
    Melisza | x-Melis-x | Project Evolution
    DreamerN | DreamerN | Nevermore
    Bjergsen | Jaimmmy | De wereld achter de wolken
    Emiluke | asdfghjkl. | Once upon some frozen yogurt

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 17:14 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Ik hoop vanavond weer te kunnen schrijven c: Ik wilde eigenlijk in de trein al wat doen, maar helaas werd ik geplet en vergast door een groep forse kwebbelende vrouwen met teveel parfum op :W


    Awhh poor you :')
    Succes vanavond dan!!
    Hopelijk wordt je dan niet gestoord door (irritante) familieleden.

    Zucht. Ik, in al mijn fangirlheid zie een trailer waar ik al heeeel lang op wacht, probeer ik hem te kijken, maakt plotseling IEDEREEN in het huis lawaai. Iedereen. Dat werkte een beetje op mijn zenuwen. Doen ze ook vaak net tijdens een belangrijke scene die ik moet schrijven. Helpt niet zo erg...

    Er staat nu ''topic 1'' als linkje, misschien kan je de andere twee er ook bij zetten?

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 17:10 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Awhh poor you :')
    Succes vanavond dan!!
    Hopelijk wordt je dan niet gestoord door (irritante) familieleden.

    Zucht. Ik, in al mijn fangirlheid zie een trailer waar ik al heeeel lang op wacht, probeer ik hem te kijken, maakt plotseling IEDEREEN in het huis lawaai. Iedereen. Dat werkte een beetje op mijn zenuwen. Doen ze ook vaak net tijdens een belangrijke scene die ik moet schrijven. Helpt niet zo erg...

    Er staat nu ''topic 1'' als linkje, misschien kan je de andere twee er ook bij zetten?


    Niet toevallig de Civil War trailer? (wbw)
    Maar het is wel vervelend als mensen precies zo'n moment kiezen om heel luid aan de telefoon te praten of spijkers in hun muur te hameren. Helpt het niet als je een koptelefoon of oortjes gebruikt?

    Wat schrijven betreft gaat het bij mij redelijk. Ik geef de 50k nog steeds niet op, maar ik moet nu wel dagelijks 2,5k aan mijn woordenaantal toevoegen om het te kunnen halen, en ik krijg het een beetje benauwd als ik me bedenk dat ik dit weekend waarschijnlijk juist weinig tijd zal hebben. Het wordt in ieder geval wel spannend zo. :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Die volledige trailer van Civil War is voor mij al gespoiled blugh (via whapp door middel van overmatig hoofdlettergebruik). Ik was er echt chagrijnig door, want ik kon hem niet kijken omdat ik in de trein zat en college had etc. en ben pas nu net weer thuis, maar nu wil ik hem eigenlijk niet eens meer kijken. Jap ik zeik enorm, ik weet het :')

    En ik ken dat irritante mensen idee die je telkens storen. Dat is zeg maar standaard, er komt altijd iets tussen. Maar misschien vanavond niet c: En ik zou denk zo'n 7K per dag moeten schrijven om het nog te halen? Maar ik ga gewoon voor de 30K deze maand. Dat is nog een haalbaar, maar wel zeer uitdagend doel.


    Happy Birthday my Potter!

    Square schreef:
    (...)

    Niet toevallig de Civil War trailer? (wbw)
    Maar het is wel vervelend als mensen precies zo'n moment kiezen om heel luid aan de telefoon te praten of spijkers in hun muur te hameren. Helpt het niet als je een koptelefoon of oortjes gebruikt?

    Wat schrijven betreft gaat het bij mij redelijk. Ik geef de 50k nog steeds niet op, maar ik moet nu wel dagelijks 2,5k aan mijn woordenaantal toevoegen om het te kunnen halen, en ik krijg het een beetje benauwd als ik me bedenk dat ik dit weekend waarschijnlijk juist weinig tijd zal hebben. Het wordt in ieder geval wel spannend zo. :W


    Ghehehe precies die ja :Y)
    Oortjes hielpen wel inderdaad. Volume zo hard dat ik de mensen uit het filmpje kon verstaan.

    Mooi!! Aich, das wel hard doorschrijven dan!
    NAh, een beetje spanning is toch juist goed? :P

    Starlord schreef:
    Die volledige trailer van Civil War is voor mij al gespoiled blugh (via whapp door middel van overmatig hoofdlettergebruik). Ik was er echt chagrijnig door, want ik kon hem niet kijken omdat ik in de trein zat en college had etc. en ben pas nu net weer thuis, maar nu wil ik hem eigenlijk niet eens meer kijken. Jap ik zeik enorm, ik weet het :')

    En ik ken dat irritante mensen idee die je telkens storen. Dat is zeg maar standaard, er komt altijd iets tussen. Maar misschien vanavond niet c: En ik zou denk zo'n 7K per dag moeten schrijven om het nog te halen? Maar ik ga gewoon voor de 30K deze maand. Dat is nog een haalbaar, maar wel zeer uitdagend doel.


    Awhh jammer!
    Ik raad je toch aan om hem te kijken hoor!
    Voor als je eigenwijs bent en hier toch op klikt, ik ga hier een fangirl moment van mij delen uit de trailer, dus als je dat niet wilt weten, klik niet verder!
    MAAAARR IK ZAG SCARLET WITCH!! WANDA MAXIMOFF!!! JEEEYY Ik vind haar echt heel cool! Eigenlijk was ik stiekem een beetje verliefd op Pietro,
    maar die ging dood
    Dus heb ik maar een vreemde fangirl obsessie voor haar.



    30 k is toch ook prima? En als je plotselinge bronnen van tijd blijkt te hebben, is 40 k ook erg aantrekkelijk (;

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 17:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    My precious.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Awhh jammer!
    Ik raad je toch aan om hem te kijken hoor!
    Voor als je eigenwijs bent en hier toch op klikt, ik ga hier een fangirl moment van mij delen uit de trailer, dus als je dat niet wilt weten, klik niet verder!
    MAAAARR IK ZAG SCARLET WITCH!! WANDA MAXIMOFF!!! JEEEYY Ik vind haar echt heel cool! Eigenlijk was ik stiekem een beetje verliefd op Pietro,
    maar die ging dood
    Dus heb ik maar een vreemde fangirl obsessie voor haar.



    30 k is toch ook prima? En als je plotselinge bronnen van tijd blijkt te hebben, is 40 k ook erg aantrekkelijk (;


    Mwua misschien straks. Eerst even mijn klusjes afronden.

    En haha ja die 50K ook wel alleen helaas heb ik nog maar een paar daagjes en zit ik pas rond de 15K :') maar vanavond eerst maar eens kijken of ik richting de 20K kan komen. Na mijn klusjes.


    Happy Birthday my Potter!

    Mijn planning voor vanavond is drie hoofdstukken dus dat wordt wat. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik hoef nog maar 4k woorden!!!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik moet helaas deze week ook nog behoorlijk wat schrijven om mijn deadline te halen (':
    Volgens Nano moet ik 5000 woorden per dag schrijven om het nog te halen.
    Ik was zo druk de laatste tijd dat ik er niet echt meer aan gedacht heb.
    Wel ik moet ook maar mijn einddoel iets naar beneden stellen denk ik (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Goed, 2,5k per dag, here I come. Ik heb vanaf nu tot half twaalf de tijd om te schrijven, dus je zou zeggen dat het wel zou moeten lukken. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Starlord schreef:
    (...)

    Mwua misschien straks. Eerst even mijn klusjes afronden.

    En haha ja die 50K ook wel alleen helaas heb ik nog maar een paar daagjes en zit ik pas rond de 15K :') maar vanavond eerst maar eens kijken of ik richting de 20K kan komen. Na mijn klusjes.


    Even zeker. Haha ik denk dat je er helaas de hele avond mee bezig bent. Aich, dat wordt natuurlijk wel een beeetje lastig dan. But; wishful thinking ;)

    Vikings schreef:
    Mijn planning voor vanavond is drie hoofdstukken dus dat wordt wat. :'D


    Je kunt het!!
    Ik ga hierna mijn franse woordjes overhoren, elke keer dat ik op wrts een 8 of hoger haal ga ik vragen hoe ver je bent :P

    Melisza schreef:
    Ik hoef nog maar 4k woorden!!!


    Oehh almost there!! *O*

    Secondstar schreef:
    Ik moet helaas deze week ook nog behoorlijk wat schrijven om mijn deadline te halen (':
    Volgens Nano moet ik 5000 woorden per dag schrijven om het nog te halen.
    Ik was zo druk de laatste tijd dat ik er niet echt meer aan gedacht heb.
    Wel ik moet ook maar mijn einddoel iets naar beneden stellen denk ik (':



    AWhh, das wel balen zeg. Anders zet je je doel op 30k en probeer je het daarmee?

    En voor iedereen:
    *O* *O* *O* *O*

    Jullie kunnen het!! De eindstreep is in zicht, dames en heren. Nog een laatse eindsprint en dan zit deze race er alweer oppp. Zie ze gaan, het woorden aantal groeit en groeiiit!!

    Ik voel me net een soort persoonlijke cheerleader :') You're welcome :P


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dus, zijn er mensen die willen wordwarren op deze regenachtige avond?


    Happy Birthday my Potter!

    Haha heerlijk altijd die enthousiaste reacties van jou, Froukje. Mijn richtlijn is 3K en ik zit nu op 269, dus dat wordt nog wat. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Starlord schreef:
    Dus, zijn er mensen die willen wordwarren op deze regenachtige avond?


    Jaaa, zo graag! Ik was wel van plan zo het journaal te kijken, dus het liefst zou ik pas beginnen om 20:30, als dat geen probleem is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ugh, ik wil hier altijd aan meedoen.
    Maar ik vergeet het altijd, hehe :Y)

    en ik denk dat er zomaar 50k woorden uit mij gaan komen, ehee

    [ bericht aangepast op 25 nov 2015 - 19:56 ]


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]