• Nu december is aangebroken, is ook de deadline voor de derde editie van Story of the Year verstreken. Twee schrijvers zijn erin geslaagd om hun verhaal op tijd af te ronden en de gehele maand december kan er worden gestemd.

    Deelnemende verhalen:
    Schimmenspel van Starlord
    Leviathan van Vikings

    We hopen dat jullie in deze feestmaand de tijd kunnen vinden om de verhalen te lezen en jullie stem uit te brengen. De poll vinden jullie hier!


    Omdat slechts twee verhalen op tijd zijn afgerond, hopen we dat jullie ons kunnen helpen om SOTY het komende jaar tot een groter succes te maken. Zouden jullie (enkele van) onderstaande vragen kunnen beantwoorden?

    1. Wat vond jij goed aan SOTY dit jaar?
    2. Wat vond je niet goed aan SOTY dit jaar? Heb je tips om dit te verbeteren?
    3. Als jij mee zou doen met een verhaal, wat zou de SOTY organisatie dan voor je kunnen doen om jou te motiveren om tot het einde door te gaan?
    4. Denk je dat de badges bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    5. Denk je dat de spotlights bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    6. Denk je dat het bijhouden van de woordenaantallen per maand bijdroeg aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    7. Zou je overwegen om volgend jaar (weer) mee te doen aan SOTY? Waarom wel/niet?
    8. Heb je nog andere opmerkingen voor de organisatoren?

    Alvast bedankt,
    namens het SOTY-team

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    De officiële crewpagina

    Spannend! Ik hoop dat er veel mensen hun stem zullen uitbrengen. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Spannend! Ik hoop dat er veel mensen hun stem zullen uitbrengen. *O*

    Daar sluit ik me helemaal bij aan. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Succes!


    16 - 09 - '17

    Ik heb gestemd. Ik zal ook even de vragenlijst invullen:

    1. Wat vond jij goed aan SOTY dit jaar? Ik vond de categorie avontuur erg leuk
    2. Wat vond je niet goed aan SOTY dit jaar? Heb je tips om dit te verbeteren? Ik vind dat je te veel woorden moet hebben. Ik wilde graag meedoen, maar met school en werk en een poging tot een sociaal leven kon ik zoveel woorden nooit opbrengen.
    3. Als jij mee zou doen met een verhaal, wat zou de SOTY organisatie dan voor je kunnen doen om jou te motiveren om tot het einde door te gaan? Ik heb hier geen opmerkingen over
    4. Denk je dat de badges bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet? Ik denk het niet, omdat ze eigen waardeloos waren. Wel leuk ontworpen
    5. Denk je dat de spotlights bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet? Ja, omdat een spotlight ook voor meer lezers kan zorgen, die je ook weer zouden kunnen motiveren
    6. Denk je dat het bijhouden van de woordenaantallen per maand bijdroeg aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet? Ik zou het niet weten
    7. Zou je overwegen om volgend jaar (weer) mee te doen aan SOTY? Waarom wel/niet? Als ik dan nog op quizlet zit, er een leuke categorie bij zit en het woordenaantal naar beneden is bijgesteld, dan wel.
    8. Heb je nog andere opmerkingen voor de organisatoren? Nee

    [ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 21:10 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Dat wordt de aankomende weken lezen geblazen. :Y)

    En superbedankt voor je feedback, Marleen! ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oeh, ik moet alles nog gaan lezen (:

    Mijn op en aanmerkingen:
    1. Ik vind het nog steeds goed dat er meerdere genres zijn om uit te kiezen. Zo maak je het wat laagdrempeliger om mee te doen, omdat nu eenmaal niet iedereen in hetzelfde genre schrijft.
    Ik vind het ook goed dat het dit jaar de bedoeling was om meerdere polls op te zetten, per genre enzo.
    2. Verbeterpunten: in eerste instantie de genres. Ik snap dat jullie niet uit de oude pot wilden trekken, maar ik denk echt dat het grootste probleem dit jaar lag in de ongelukkig gekozen combinatie van genres. Komedie acht ik een schrijfstijl, geen genre op zich, en detectives worden op Q nu eenmaal niet zoveel geschreven. Echt puur avontuur verhalen eigenlijk ook niet denk ik. (Maar daar mag ik niet te kritisch op zijn, want dat was vorig jaar mijn eigen suggestie :')
    Ik denk dat het beter werkt als er wat algemenere genres gekozen worden.
    Vervolgens denk ik dat 150 credits voor een jaar werk echt wat aan de lage kant is. Ik snap dat voor drie prijzen 500 te hoog is voor de site enzo, omdat het omgerekend best veel geld is, maar voorheen kregen we 100 voor SOTM, en dat is echt 50x minder werk dan dit, dus in verhouding denk ik niet dat dit positief werkte op de motivatie. (Klein uitstapje terug naar punt 1: de standaard prijs van 50 die jullie later als troostprijs hebben ingevoerd is denk ik wel weer interessant om over na te denken. Zoveel mensen zijn er namelijk niet (gekeken naar de volledige geschiedenis van soty) die een verhaal echt echt echt afronden en indienen.)
    Even in het kort: betere genres en wellicht een hogere of anders gestructureerde eindprijs.
    3. Ik denk niet dat de crew schrijvers meer zou kunnen motiveren. Misschien soty meer promoten, maar dat heeft meer te maken met lezers dan motivatie vanuit de crew zelf.
    4. Ik vind de badges persoonlijk een leuk idee, maar ik denk niet dat het echt motiveert, bovendien blijkt het voor de makers ingewikkeld om ze snel uit te delen. Wat ik niet vervelend vind, want iedereen heeft meer te doen dan photoshoppen, maar wat wel bijdraagt aan de nutteloosheid.
    5. De spots zijn, zoals eerder gezegd, zeer motiverend. Maar inderdaad door het trekken van lezers. Lezers - en specifiek reacties - zijn dingen die de meeste schrijvers op Q echt motiveert, omdat je dan het gevoel hebt iets goeds te doen wat mensen waarderen enzo.
    6. Het bijhouden van de woordenaantallen draagt vooral bij aan de competitiviteit, denk ik. Zo ervaar ik het in elk geval. Iemand een beloning geven omdat diegene in de maand de meeste woorden heeft geschreven vind ik ook heel leuk. (In het jaar dat ik een verhaal afrondde heeft dat me echt geholpen, ook al ging het gewoon om een badge. Het is een heel simpele manier om mensen ook tussentijds het gevoel te geven ergens voor de strijden.)
    7. Ja, ik ben zeker van plan mijn best te doen iets te bedenken. Ik had dit jaar moeite met mijn profielwerkstuk voor school en wat persoonlijke dingetjes, maar komend kalenderjaar wordt echt heel rustig, dus als er genres zijn die ik leuk vind en waarvan ik denk dat ik er iets mee kan schrijf ik me in (:
    Het is een fijne stok achter de deur om daadwerkelijk aan het schrijven te gaan.
    8. Mijn algemene opmerking is dat ik hoop dat de organisatie iets meer nadenkt over de genres. Als dat gelukt is denk ik dat het prima gaat.
    Bovendien: ik vind het supergoed dat jullie dit elk jaar weer organiseren. Volgens mij zit er meer werk achter dan ik denk, dus daarom: jullie zijn superlief!
    Ik hoop dat het volgend jaar wat beter gaat aan het einde en dat jullie iets kunnen met alle feedback die wordt gegeven door zowel mij als anderen.

    Liefs,
    Meiiore.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2015 - 21:02 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Ik had trouwens gestemd


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    Ik had trouwens gestemd


    Ah, top! (:


    16 - 09 - '17

    Ik heb ondertussen ook al even gestemd! Het was een moeilijke keuze.

    1. Wat vond jij goed aan SOTY dit jaar? Ik vond het een gezellige wedstrijd en de verschillende onderwerpen was leuk.
    2. Wat vond je niet goed aan SOTY dit jaar? Heb je tips om dit te verbeteren? Het woordenaantal lag iets te hoog. Ik zou wel een minimum geven, maar dat je wat meer vrijheid hebt. Ik had ook liefst een iets actiever topic gezien (misschien word wars of zo?). Ik vond de drie verschillende thema's leuk, maar misschien dat je de stemming, moesten er meer af zijn volgende keer, toch samen kan houden. Het had nu bijvoorbeeld het geval kunnen zijn dat er een story van twee verschillende thema's was, maar niet meer.
    3. Als jij mee zou doen met een verhaal, wat zou de SOTY organisatie dan voor je kunnen doen om jou te motiveren om tot het einde door te gaan? Word war, beloningen (zoals de spotlight van nu) en een soort van maandelijkse of wekelijkse motivatie, zodat het topic goed actief blijft. Ik heb geen idee wat je juist kan doen, maar iets dat regelmatig terug komt. (:
    4. Denk je dat de badges bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet? Ze waren wel leuk, maar je kan er niet echt iets mee doen. Is het misschien een optie om een SOTY badge op het profiel te maken (een echte officiële badge) om te bewijzen dat je een SOTY verhaal heb uitgeschreven?
    5. Denk je dat de spotlights bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet? Ja, de spotlight was heel goed. Het kan je juist de motivatie geven om het volgende doel te bereiken.
    6. Denk je dat het bijhouden van de woordenaantallen per maand bijdroeg aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet? Ik zou vooral mijlpalen bijhouden. Bijvoorbeeld iedere keer als er 5.000 of 10.000 woorden bereikt worden. Het is wel leuk, maar misschien dat dit minder werk is en je hebt er even veel aan.
    7. Zou je overwegen om volgend jaar (weer) mee te doen aan SOTY? Waarom wel/niet? Ik denk het wel, maar ik zou me niet meteen inschrijven. Ik denk dat ik er eerst zeker van moet zijn dat ik de motivatie wel heb en dan pas verder schrijven.
    8. Heb je nog andere opmerkingen voor de organisatoren? Nee, ik vond het goed georganiseerd. Zorg misschien voor een leuk wedstrijdtopic, misschien een kleine ontwerpwedstrijd? Ik doe altijd het liefst mee aan een mooie wedstrijd met enkele leuke bewerkingen. Je weet maar nooit. (:


    What would Emma do?

    1. Wat vond jij goed aan SOTY dit jaar?
    De verschillende genres die te kiezen was om over te schrijven.

    2. Wat vond je niet goed aan SOTY dit jaar? Heb je tips om dit te verbeteren?
    Het minimum aantal woorden toch iets lager zetten, zodat er meer mensen een poging zouden doen en effectief ook hun verhaal kunnen afronden. Is voor mezelf een van de hoofdredenen geweest om dit jaar geen poging om mee te doen.

    3. Als jij mee zou doen met een verhaal, wat zou de SOTY organisatie dan voor je kunnen doen om jou te motiveren om tot het einde door te gaan?
    Zeker wekelijks iets op het forum posten, een kleine motivatiegroep starten eventueel? De deelnemers iets beter opvolgen (vorig jaar heb ik ook na enige tijd gestopt met schrijven gewoon omdat ik geen inspiratie en zin meer had plots).

    4. Denk je dat de badges bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    Ze werken wel iets wat motiverend, maar ieder jaar een officiële badge (ik deed mee aan SOTY 2015 bv) zou een extra motivatie zijn.

    5. Denk je dat de spotlights bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    Echt wel, als je jou eigen story in de spotlight ziet staan, geeft dat echt een boost om verder te schrijven.

    6. Denk je dat het bijhouden van de woordenaantallen per maand bijdroeg aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    Geen idee eigenlijk, ik heb dit jaar niet meegedaan en het gevoel van het jaar ervoor weet ik niet zo goed meer hierover.

    7. Zou je overwegen om volgend jaar (weer) mee te doen aan SOTY? Waarom wel/niet?
    Ik overweeg om misschien volgend jaar weer mee te doen, afhankelijk van de thema's/genres.

    8. Heb je nog andere opmerkingen voor de organisatoren?
    Nee geen opmerkingen meer :)

    x Stefanie.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2015 - 23:21 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Bedankt voor jullie feedback!


    16 - 09 - '17

    Ik zal binnenkort de vragen ook wel even beantwoorden ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb nog nooit meegedaan en ben ook niet echt op de hoogte van wat er allemaal gedaan wordt, dus ik kan ook moeilijk op de vragenlijst antwoorden. Ik kan wel zeggen dat ik niet meegedaan heb omdat volgens mij alleen maar Nederlandse verhalen aanvaard worden?
    Moest Engels ook mogen, zou ik meegedaan hebben.
    Misschien een idee voor volgend jaar?

    En nu ga ik even gaan stemmen. :Y)


    If I were once a planet, you were the axis

    1. Wat vond jij goed aan SOTY dit jaar?
    Het genre avontuur heeft mij aan dit verhaal geholpen, dus ik denk dat dat voor mij toch wel het beste punt was aan SOTY. Plus het geheel, dus gewoon het concept SOTY, heeft mij geholpen een OP af te ronden, dus het feit dat het op OP's gericht is, is ook heel goed in mijn ogen. Het feit dat jullie deze evaluatievragen hebben opgesteld, vind ik ook echt een pro!

    2. Wat vond je niet goed aan SOTY dit jaar? Heb je tips om dit te verbeteren?
    Nou, het was er op een gegeven moment wel heel dood en het woorden bijhouden/badges uitdelen/ spots uitdelen liep allemaal nou niet bepaald soepeltjes volgens mij. Zowel van de userkant als de crewkant was het er eigenlijk bijna het hele jaar vrijwel dood. Ik denk dat nu er nieuwe crewleden zijn om degenen die hier de organisatie etc. van doen te helpen al heel veel op gaat lossen. Maar het lijkt mij wel belangrijk door het gehele jaar heen de boel actief te houden, want dat motiveert wel. Bovendien moest ik vrij lang wachten op mijn 10K badge bijvoorbeeld. Ik neem aan dat dat met de versterking volgend jaar allemaal wel beter zal gaan.
    Het jaar ervoor waren er overigens per genre praattopics. Ik kan mij herinneren dat ik daar best nog wel even met Lisa en Yolanda gepraat heb over onze horror stories, maar toen moest ik afhaken, doordat veel mensen om mij heen dood gingen en ik ook mijn examens moest halen. Echter werkte dat voor mij wel motiverend. Misschien heb ik ze dit jaar compleet gemist hoor, maar zo kan je elkaar toch een beetje binnen de genres en met dezelfde interesses helpen en stuff.

    3. Als jij mee zou doen met een verhaal, wat zou de SOTY organisatie dan voor je kunnen doen om jou te motiveren om tot het einde door te gaan?
    Uhm, nou aan mijn eindsprint te zien was er geen gebrek aan motivatie om het af te maken, haha. Ik deed het vooral om de wedstrijd te redden zeg maar. Ik wilde niemand van jullie teleurstellen. Dat droeg voor mij ontzettend bij, haha. Maar ik denk dat antwoord van anderen hier belangrijker is, gezien ik tot het bittere eind ben doorgegaan.

    4. Denk je dat de badges bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    Nou, het uitdelen ervan verliep zeer stroef dus op deze manier sowieso niet. Ik vind ze wel leuk though, sowieso de meeste woorden van de maand badge zou ik erin houden, want die winnen is toch wel een hele eer. En tja, wat mij betreft werken die badges motiverend, mits ze daadwerkelijk aankomen. Misschien dat het effect nog meer versterkt zou worden als er een uiteindelijke mini prijs is voor degene die de meeste badges heeft verzameld? That would be nice c:

    5. Denk je dat de spotlights bijdroegen aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    Jap sowieso. Gratis spotlights zijn super leuk om te krijgen en je hoopt er ook meer lezers door te krijgen, dus die zou ik er sowieso inhouden.

    6. Denk je dat het bijhouden van de woordenaantallen per maand bijdroeg aan motivatie van de deelnemers? Waarom wel/niet?
    Nou, nogmaals, dit jaar was het niet zo'n succes omdat het zowel bij de crew als bij de users niet echt liep, maar ik denk dat als dat goed bijgehouden wordt, het goed bijdraagt aan de competitie. Het is immers een hele eer als je de meeste woorden in één maand haalt.

    7. Zou je overwegen om volgend jaar (weer) mee te doen aan SOTY? Waarom wel/niet?
    Zeker, het heeft mij geholpen weer een story af te ronden, dus als ik een leuk idee heb voor één van de genres of wat de plannen dan ook zijn voor de volgende editie, dan ben ik er zeker weer bij. Ik hoop alleen wel op meer deelnemers en minder persoonlijke pech, want alles in de laatste week van november schrijven is toch niet echt een aanrader :')

    8. Heb je nog andere opmerkingen voor de organisatoren?
    Nou, meer een opmerking aansluitend bij de andere opmerkingen van users. Persoonlijk zou ik nooit een SOTY concept af kunnen ronden in 50K, want ik ben zo'n raar persoon dat niet eens normaal een short kan schrijven. Ik heb altijd meer woorden nodig, maar als dat anderen wel lukt, zou dat nog best een idee zijn. Feit blijft dat ik niet een té laag woordenaantal voor SOTY zou kiezen, want het is natuurlijk wel SOTY (toch zeker minimaal 30K, maar misschien dat een minimum van 40K al veel voor mensen zou veranderen?). Mensen die meer nodig hebben, kunnen immers nog steeds voor die 150K gaan als ze willen, dus die zouden daar geen last van ondervinden.
    En een andere opmerking... idk. Ikzelf vond het jammer dat weinig mensen reageerden op mijn story zelf, maar dat is eigenlijk op heel Quizlet zo. Ik hoop dat het Merry Readmas idee daar iets aan gaat veranderen, maar misschien dat er toch nog iets zou moeten komen voor de lezers bij SOTY? Ik zou zo snel niet iets kunnen bedenken, maar misschien is het het brainstormen wel waard? Nou ja, jullie moeten zelf maar kijken. Ik schrijf gelukkig voornamelijk voor mijzelf, dus ik maak de dingen toch wel af, maar het is misschien wel iets dat meer mensen zou motiveren mee te doen.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    8. Heb je nog andere opmerkingen voor de organisatoren?
    Nou, meer een opmerking aansluitend bij de andere opmerkingen van users. Persoonlijk zou ik nooit een SOTY concept af kunnen ronden in 50K, want ik ben zo'n raar persoon dat niet eens normaal een short kan schrijven. Ik heb altijd meer woorden nodig, maar als dat anderen wel lukt, zou dat nog best een idee zijn. Feit blijft dat ik niet een té laag woordenaantal voor SOTY zou kiezen, want het is natuurlijk wel SOTY (toch zeker minimaal 30K, maar misschien dat een minimum van 40K al veel voor mensen zou veranderen?). Mensen die meer nodig hebben, kunnen immers nog steeds voor die 150K gaan als ze willen, dus die zouden daar geen last van ondervinden.
    (...)


    Ik heb echt precies hetzelfde! Voor een compleet plot is 50K voor mij echt te weinig, hoewel ik me voor kan stellen dat anderen het heel veel vinden. Toch hoop ik niet dat het woordenaantal - als het al omlaag wordt geschroefd - lager wordt dan 40K, omdat ik vind dat het dan meer een short wordt dan een echt 'boek' en ik het persoonlijk niet eerlijk vind voor de schrijvers die er meer moeite en werk in steken om wel over die 50K te schrijven. (Bovendien is vorig jaar gebleken dat er zat mensen zijn die het kunnen om er een spannende laatste maand van te maken.)


    For those I love, I will sacrifice