• De stelling van deze week luidt:
    Als je mening iemand kan kwetsen, houd je hem beter voor jezelf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    - Laat ook maar vallen, haha -

    Ik deel trouwens de mening van de rest hier. ^^

    [ bericht aangepast op 13 dec 2015 - 18:25 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Siwon schreef:
    (...)
    + houdt *


    Het is wel degelijk houd, hoor. Als je mening iemand kan kwetsen, loop je hem beter voor jezelf — het is dus zonder t.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tiva schreef:
    (...)

    Het is wel degelijk houd, hoor. Als je mening iemand kan kwetsen, loop je hem beter voor jezelf — het is dus zonder t.

    Excusez moi? Don't be so touchy.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Siwon schreef:
    (...)
    Excusez moi? Don't be so touchy.


    Ze zegt gewoon dat je verbetering niet klopt.


    i put the fun in funeral

    Siwon schreef:
    (...)
    Excusez moi? Don't be so touchy.


    Ik zei toch gewoon dat het niet klopte? Wat is daar mis mee? Die zin erachter was een voorbeeld waarom het zonder t moest zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben het hiermee eens. Ik denk namelijk dat iedereen zijn/haar mening kan uiten op een niet-kwetsende manier. Je kan héél veel meningen uiten, zonder dat ongenuanceerd en naar te doen. Als je gewoon al betere woorden gebruikt, kom je al ver. Dus neutraal en genuanceerd taalgebruik. Ook als je een goede redenering geef, laat je zien dat je mening niet een belediging is, maar iets waar enigszins gedachte achter zit.
    Dus ja, je moet gewoon niet je mening gaan schreeuwen en mensen kwetsen, als je ook iets meer moeite kan doen en het genuanceerd en aardig brengen. (a)

    [ bericht aangepast op 13 dec 2015 - 21:00 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Oneens, want dan maak je jezelf helemaal ondergeschikt aan een ander, en iedereen heeft het recht te communiceren en iets uit te drukken. Zolang dit met respect gebeurd is er geen probleem.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik denk dat mensen met normen en waarden wel weten wat kwetsend is maar wel nadenken of het daadwerkelijk een belediging is of feedback. Als het feedback is moet de persoon waar naar het is toegericht het niet als kwetsend opvatten maar als een goed bedoelde kritiek wat kan helpen om zijn of haar situatie te verbeteren


    Never forget who you are and where you come from

    Tiva schreef:
    (...)

    Ik zei toch gewoon dat het niet klopte? Wat is daar mis mee? Die zin erachter was een voorbeeld waarom het zonder t moest zijn.

    Ofcourse it is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Siwon schreef:
    (...)
    Ofcourse it is.


    Ik snap niet zo goed wat er hier de miscommunicatie is die voor wrijving zorgt, ze legt simpelweg uit waarom de spelling in de stelling wél klopt, toch? Ze beledigt je niet.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Oneens. Tegenwoordig is iedereen offended door letterlijk alles, dus je kunt simpelweg geen dingen meer zeggen zonder iemand te kwetsen. En het is een mening. Ik ga mijn mening niet voor me houden omdat er iemand gekwetst door wordt, tenzij het echt erg is, maar ik weet dat dit over die geslachtsdiscussie gaat van de vorige stelling.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    @ all the users that commented on my one-word-post: Ik heb maar één ding gezegd. Please, don't take it the wrong way. Ik zei niks over een belediging. Is 't nu klaar erover? c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tiva schreef:
    Dat hangt af van je intentie, vind ik. Als je iets zegt om iemand te provoceren, houd je hem inderdaad beter voor jezelf. Daar doe je niemand goed mee. Waar ik het moeilijk mee heb met deze stelling, is dat iemand zich altijd wel beledigd gaat voelen om iets wat je zegt, dat je dan evengoed niets meer kan zeggen. Er zijn altijd mensen die veel te snel op hun teentjes getrapt zijn (niet slecht bedoeld, ik heb dit ook met bepaalde onderwerpen) en ik vind niet dat je uit angst voor hen je mond moet houden.


    Don't believe the lies you've been told

    Ik vind ook dat er altijd sprake is van een wisselwerking, en dat de gevoelens van die ander nooit helemaal in jouw handen liggen - zoals deze stelling wel poneert. Je kunt misschien niet zeggen dat de ander volledig verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen gevoelens, want er zijn menselijke 'regels'... Maar je kunt evenmin zeggen dat de controle over die gevoelens van een ander volledig in jouw handen ligt. De enige taak die je hebt tegenover die ander is jezelf met respect uitdrukken tegenover hem/haar. Maar hoe vaak gebeurt het niet dat je iets volstrekt neutraal zegt, en mensen ineens 'als uit het niets' totaal op hun tenen zijn getrapt, omdat ze dingen lezen die er niet zijn, omdat ze persoonlijke problemen hebben met een eigenschap van hen. Mijn broer bijvoorbeeld is vrij 'klein' qua gestalte in vergelijking met andere jongens - en zodra hij daarop gewezen wordt reageert kan hij daar fel op reageren - terwijl het om een neutraal gegeven gaat: er wordt niet gezegd je bent niet aantrekkelijk, of bedoelt je bent minder dan andere jongens - er wordt gewoon gezegd: 'je bent niet zo groot' -
    Dit zijn zaken die je gewoon niet in de hand hebt - dat is iets in henzelf: als jij respectvol en neutraal gecommuniceerd hebt, dan houdt jouw verantwoordelijkheid daar op en begint de andere persoon daar.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2015 - 10:46 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Tiva schreef:
    Dat hangt af van je intentie, vind ik. Als je iets zegt om iemand te provoceren, houd je hem inderdaad beter voor jezelf. Daar doe je niemand goed mee. Waar ik het moeilijk mee heb met deze stelling, is dat iemand zich altijd wel beledigd gaat voelen om iets wat je zegt, dat je dan evengoed niets meer kan zeggen. Er zijn altijd mensen die veel te snel op hun teentjes getrapt zijn (niet slecht bedoeld, ik heb dit ook met bepaalde onderwerpen) en ik vind niet dat je uit angst voor hen je mond moet houden.


    Helemaal mee eens!


    Fus Ro Dah!