• 2015, het jaar van Charlie Hebdo, de Teeven-deal, aardbevingen in Nepal, een Tour de France in Utrecht, Sail in Amsterdam, vluchtelingendiscussies en aanslagen in Parijs, nadert haar einde. Het was een onrustig jaar in binnen- en buitenland en bepaalde gebeurtenissen zullen een litteken achterlaten op 2016.

    Maar mijn vraag aan jullie betreft niet wat er in de wereld is gebeurd de afgelopen 365 dagen, maar in jullie eigen levens. Wat hebben jullie afgesloten, wat zijn jullie begonnen. Welke mensen, gedachtes en gevoelens nemen jullie mee naar 2016 en welke laten jullie achter.

    Zelf was het voor mij een jaar met veel pieken en dalen. Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik me dat ik deze uitspraak waarschijnlijk ieder jaar wel doe. Logisch, want zo werkt het leven nou eenmaal. Maar gevoelsmatig was het dit jaar extremer.
    Ik kan me nauwelijks herinneren hoe het jaar voor me begon, zo lang voelt het geleden. Ik heb dit jaar mensen verloren, sommigen mis ik, sommigen niet. Ook ben ik een aantal dingen begonnen waar ik niet aan had moeten begonnen, zoals een slechte relatie en roken. Maar ik ben ook begonnen aan een nieuwe studie die me erg bevalt, al zal ik er volgend jaar hard voor moeten werken. Omdat het de laatste tijd niet zo goed met me gaat, heb ik mijn studie (en vriendschappen) lichtelijk verwaarloosd.
    Helaas wegen de goede momenten, zoals mijn vakantie in Barcelona, het behalen van mijn diploma en mijn summerfling, niet op tegen de slechte momenten. Ik geef dit jaar een 4.

    Het is tijd om een punt achter het verhaal 2015 te zetten. Quizlet, een nieuw, onbeschreven boek genaamd 2016 ligt voor jullie klaar. Schrijf ze.

    Uitslagen voorheen gaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7
    2013: 5.8
    2014: 6.0

    Persoonlijke uitslagen:

    2011: 6.0
    2012: 8.3
    2013: 7.4
    2014: 6.8

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 10:33 ]


    i put the fun in funeral

    Een zesje.

    8,5, denk ik.
    Ik heb eindelijk weer een leuke tijd op school, dus dat heeft het nog net iets beter gemaakt. Op naar een geweldig 2016.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik ga denk ik voor een 5.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Euhm... 6,5.


    16 - 09 - '17

    2015 het jaar dat ik mezelf verloren heb en gelukkig ook weer gevonden. Tegen over 2014 was dit jaar een zwart gat maaR ik ga deze twee jaren niet vergelijken. 2015 was voor mij namelijk ook een belangrijk jaar want ik weet nu wat ik wil en hoe ik het wil.
    Ik sluit dit jaar af met een 5.6. Net voldoende.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Een negen. Er waren dit jaar wat tegenslagen, maar er is ontzettend veel waar ik dankbaar voor kan zijn. Ik lijd nooit honger, heb een dak boven mijn hoofd, een liefdevolle familie en kan zonder angst over straat gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dit was echt een van de geweldigste jaren tot nu toe! In januari ging ik op uitwisseling naar Londen, in maart won ik de Grieks Olympiade, in april ging ik naar Griekenland, in mei naar Indonesië, in juli naar Oostenrijk... Daarnaast heb ik zoveel mooie momenten gehad met mijn vrienden en ook vele nieuwe vrienden gemaakt. Het was een jaar om nooit te vergeten (: Ik geef 2015 een dikke 9,5!


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Wel... alles leek goed, tot een vriendin overleed in het bliksemongeluk mei dit jaar. En toen begon de sadness en de depressie. Dus de eerste helft een acht, maar daarna een vijf ^^

    Ik heb de liefste schat ooit ontmoet waar ik dol op ben, maar voor de rest was alles kut. Een 5 dus.


    Because I love him, do I need another reason?

    Het begon slecht met het overlijden van mijn schoonoma en ergens in augustus (?) oktober mijn schoonopa, maar de rest was vrij oké. 2015 krijgt een magere 6.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 0:19 ]

    Een dikke tien, omdat ik het geluk heb in veiligheid te leven, niet op de vlucht te moeten zijn en een familie te hebben die van me houdt. Ik heb niets te klagen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vond dit jaar wel een 8 waard! ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik weet het niet. Misschien wel tijdens het typen van dit bericht. Mijn jaar had echt hele vervelende momenten. Zo ben ik vrienden verloren, zijn mijn tics drastisch verergerd waardoor ik niet meer kan autorijden of überhaupt normaal functioneren soms. Met mijn ouders gaat het niet goed, mijn allerliefste hond is overleden en het hondje wat er er net die dag bij hadden ook. Ben erdoor heel panisch over wat er gebeuren kan met de hond die we nu hebben. Maar ben op boogschieten gegaan en heb de meest geweldige mensen ontmoet. Heb er al leuke feestjes mee gehouden en de mensen verbazen me keer op keer weer hoe lief ze zijn. Voel me daar echt als een normaal persoon en niet als een rare. Bij het orkest vinden ze me wel raar en roddelen ze over me. En niet bepaalt op een positieve manier. Medicatie slaat maar niet aan dus ik moet het nu weer gaan verhogen, maar natuurlijk zijn de mensen er niet op t werk dus moet ik wachten tot na de feestdagen. Verder is er nog iets, maar dat gooi ik hier niet online.

    Alles bij elkaar denk ik tóch dat ik dit jaar een 4 ga geven. Het was gewoonweg merendeels niet leuk.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 22:51 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    ElfLord schreef:
    Ik weet het niet. Misschien wel tijdens het typen van dit bericht. Mijn jaar had echt hele vervelende momenten. Zo ben ik vrienden verloren, zijn mijn tics drastisch verergerd waardoor ik niet meer kan autorijden of überhaupt normaal functioneren soms. Met mijn ouders gaat het niet goed, mijn allerliefste hond is overleden en het hondje wat er er net die dag bij hadden ook. Ben erdoor heel panisch over wat er gebeuren kan met de hond die we nu hebben. Maar ben op boogschieten gegaan en heb de meest geweldige mensen ontmoet. Heb er al leuke feestjes mee gehouden en de mensen verbazen me keer op keer weer hoe lief ze zijn. Voel me daar echt als een normaal persoon en niet als een rare. Bij het orkest vinden ze me wel raar en roddelen ze over me. En niet bepaalt op een positieve manier. Medicatie slaat maar niet aan dus ik moet het nu weer gaan verhogen, maar natuurlijk zijn de mensen er niet op t werk dus moet ik wachten tot na de feestdagen. Verder is er nog iets, maar dat gooi ik hier niet online.

    Alles bij elkaar denk ik tóch dat ik dit jaar een 4 ga geven. Het was gewoonweg merendeels niet leuk.


    Hallo, alleen al de vriendschap die je nu met mij hebt en de brieven die we schrijven zou er voor moeten zorgen dat je jaar minstens een 9 was.:Y) Maar eh Yol, wat rot dat je geen fijn jaar had.=c Ik wil je wel even vertellen dat ik NIKS van je tics heb gemerkt en dat je die vuile roddelaars lekker links moet laten liggen, because I'll love you anyways.=3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Hallo, alleen al de vriendschap die je nu met mij hebt en de brieven die we schrijven zou er voor moeten zorgen dat je jaar minstens een 9 was.:Y) Maar eh Yol, wat rot dat je geen fijn jaar had.=c Ik wil je wel even vertellen dat ik NIKS van je tics heb gemerkt en dat je die vuile roddelaars lekker links moet laten liggen, because I'll love you anyways.=3



    Hahaha. De brieven met jou zijn geweldig idd. Alleen moet ik toch echt de tijd vinden om jou terug te schrijven, en dat is soms lastig en dan voel ik me schuldig. :/

    Thanks though. Fijn dat je niks door had. c: And I love you too. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •