• 2015, het jaar van Charlie Hebdo, de Teeven-deal, aardbevingen in Nepal, een Tour de France in Utrecht, Sail in Amsterdam, vluchtelingendiscussies en aanslagen in Parijs, nadert haar einde. Het was een onrustig jaar in binnen- en buitenland en bepaalde gebeurtenissen zullen een litteken achterlaten op 2016.

    Maar mijn vraag aan jullie betreft niet wat er in de wereld is gebeurd de afgelopen 365 dagen, maar in jullie eigen levens. Wat hebben jullie afgesloten, wat zijn jullie begonnen. Welke mensen, gedachtes en gevoelens nemen jullie mee naar 2016 en welke laten jullie achter.

    Zelf was het voor mij een jaar met veel pieken en dalen. Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik me dat ik deze uitspraak waarschijnlijk ieder jaar wel doe. Logisch, want zo werkt het leven nou eenmaal. Maar gevoelsmatig was het dit jaar extremer.
    Ik kan me nauwelijks herinneren hoe het jaar voor me begon, zo lang voelt het geleden. Ik heb dit jaar mensen verloren, sommigen mis ik, sommigen niet. Ook ben ik een aantal dingen begonnen waar ik niet aan had moeten begonnen, zoals een slechte relatie en roken. Maar ik ben ook begonnen aan een nieuwe studie die me erg bevalt, al zal ik er volgend jaar hard voor moeten werken. Omdat het de laatste tijd niet zo goed met me gaat, heb ik mijn studie (en vriendschappen) lichtelijk verwaarloosd.
    Helaas wegen de goede momenten, zoals mijn vakantie in Barcelona, het behalen van mijn diploma en mijn summerfling, niet op tegen de slechte momenten. Ik geef dit jaar een 4.

    Het is tijd om een punt achter het verhaal 2015 te zetten. Quizlet, een nieuw, onbeschreven boek genaamd 2016 ligt voor jullie klaar. Schrijf ze.

    Uitslagen voorheen gaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7
    2013: 5.8
    2014: 6.0

    Persoonlijke uitslagen:

    2011: 6.0
    2012: 8.3
    2013: 7.4
    2014: 6.8

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 10:33 ]


    i put the fun in funeral

    0/10. Would not do this again. :')

    Nee maar seriously speaking 2015 was een gigantische rollercoaster. Vallen en opstaan en dan nog weer dieper vallen. Mijn gezondheid is verschrikkelijk achteruit gegaan, ik heb mijn school moeten opgeven, heb veel vrienden verloren en ontzettend veel foute keuzes gemaakt. In 2015 stonden depressie en pijn centraal en heb ik ook mijn dieptepunt bereikt. Ik was er een paar weken geleden van overtuigd dat ik 2015 mijn laatste jaar op deze aarde zou maken. Dat is niet gebeurt en uiteindelijk ben ik daar wel een heel klein beetje blij om. Mijn leven zal altijd gevuld gaan zijn met pijn en ziekte maar misschien kunnen de lichtpuntjes me tot geluk leiden. En toch waren er een paar lichtpuntjes. Dat ik moderator mag zijn op deze geweldige site, dat mijn allerbeste vriendin me letterlijk uit de goot heeft gevist en me verteld heeft dat ik ondanks mijn flaws het waard ben. En het laatste lichtpuntje, liefde vanuit een onverwachte hoek. 2015 was vreselijk, maar ik ben blij dat ik het nog een jaartje mag proberen van mezelf. Ik geef 2015 een 1

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 11:47 ]


    The truth is out there.

    4 denk ik. Ik heb er een gemengd gevoel over, want de afgelopen jarem waren zoveel gelukkig. Maar aan de andere kant heb ik heel veel meegemaakt en geleerd. Nu wil ik echter alleen maar terug naar hoe het was.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ratonhnhake schreef:
    Ik ga denk ik voor een 5.


    Ik ben veel over mezelf te weten gekomen en ik heb veel geleerd. Maar er zijn vrij vervelende dingen gebeurt dit jaar, dus een hoog punt wordt het niet. Van de andere kant ben ik niet iemand die zich neer laat trekken, dus een vijfje is op z'n plaats voor mij.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb een hoop ellende meegemaakt, dieptepunten van depressief zijn, verbrekingen van relaties en vriendschappen, nieuwe medicatie en een verpeste vakantie. Daar komt echter tegenover dat ik het lef had mijn haar kort te knippen en dat - dat goed voelde, dat ik veel dingen heb geleerd en heb gezien, dat ik meer dingen over mezelf heb ontdekt en dat ik nu eindelijk duidelijkheid heb gehad.

    Ja, mijn jaar was bewogen, maar ik ga het geen laag cijfer geven. Ik geef mijn jaar een dikke 9. Ik heb shit meegemaakt, maar ook geleerd en als ik dat tegen elkaar opweeg vond ik dat het - het allemaal waard was.


    26 - 02 - '16

    Ik heb een heel goed jaar achter de rug, dus ik denk dat ik het zeker een 9 kan geven. (:


    What would Emma do?

    Een 3. Mijn jaar begon al slecht in de eerste uren waar ik vastzat in een feestje waar ik niet wilde zijn en me afvroeg wat er toch mis met me is dat ik het niet gewoon leuk kon hebben. De eerste paar maanden waren afschuwelijk, want ik begon pas echt te beseffen hoe erg ik niet bij mijn studie en studiegenoten paste en ik voelde me ontzettend eenzaam. Toen werd het langzaam beter, maar na de zomer werd alles weer slecht. Mijn studie begon weer en een stom bezoekje bij de psycholoog van de universiteit veranderde alles. Nu ben ik al mijn zelfvertrouwen en vertrouwen in de toekomst kwijt. Oh, en ik weet nu ook zeker dat ik mijn opleiding niet dit schooljaar kan afronden. Ik weet wel dat anderen een veel slechter jaar hebben gehad, maar ik geef het toch een laag cijfer.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    ElfLord schreef:
    (...)

    Als je dat doet eh,... Just don't. :'D

    :3


    Yol, kijk hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=175034


    You were born original, don't die as a copy.

    Op fangirl gebied, zeker een 9! Ik ben naar zo veel verschillende concerten en tours geweest en heb eindelijk mijn hero's in het echt kunnen zien (:
    Op persoonlijk gebied; not so much. Een 4.5 op z'n hoogst.

    Gemiddeld maakt dat dus een; 6.8


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    5

    Kerstdino schreef:
    Ik heb een heel goed jaar achter de rug, dus ik denk dat ik het zeker een 9 kan geven. (:


    Mhm?

    Een 8.5


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    7,5. Goed jaar, alleen op het einde nu wat minder.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Een 7


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Een 8.


    For those I love, I will sacrifice

    Voor mij was het een 9! :D


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.