• 2015, het jaar van Charlie Hebdo, de Teeven-deal, aardbevingen in Nepal, een Tour de France in Utrecht, Sail in Amsterdam, vluchtelingendiscussies en aanslagen in Parijs, nadert haar einde. Het was een onrustig jaar in binnen- en buitenland en bepaalde gebeurtenissen zullen een litteken achterlaten op 2016.

    Maar mijn vraag aan jullie betreft niet wat er in de wereld is gebeurd de afgelopen 365 dagen, maar in jullie eigen levens. Wat hebben jullie afgesloten, wat zijn jullie begonnen. Welke mensen, gedachtes en gevoelens nemen jullie mee naar 2016 en welke laten jullie achter.

    Zelf was het voor mij een jaar met veel pieken en dalen. Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik me dat ik deze uitspraak waarschijnlijk ieder jaar wel doe. Logisch, want zo werkt het leven nou eenmaal. Maar gevoelsmatig was het dit jaar extremer.
    Ik kan me nauwelijks herinneren hoe het jaar voor me begon, zo lang voelt het geleden. Ik heb dit jaar mensen verloren, sommigen mis ik, sommigen niet. Ook ben ik een aantal dingen begonnen waar ik niet aan had moeten begonnen, zoals een slechte relatie en roken. Maar ik ben ook begonnen aan een nieuwe studie die me erg bevalt, al zal ik er volgend jaar hard voor moeten werken. Omdat het de laatste tijd niet zo goed met me gaat, heb ik mijn studie (en vriendschappen) lichtelijk verwaarloosd.
    Helaas wegen de goede momenten, zoals mijn vakantie in Barcelona, het behalen van mijn diploma en mijn summerfling, niet op tegen de slechte momenten. Ik geef dit jaar een 4.

    Het is tijd om een punt achter het verhaal 2015 te zetten. Quizlet, een nieuw, onbeschreven boek genaamd 2016 ligt voor jullie klaar. Schrijf ze.

    Uitslagen voorheen gaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7
    2013: 5.8
    2014: 6.0

    Persoonlijke uitslagen:

    2011: 6.0
    2012: 8.3
    2013: 7.4
    2014: 6.8

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 10:33 ]


    i put the fun in funeral

    dit jaar had voor mij leuke dingen maar ik denk dat de nare het veel meer overschaduwen. En ja ik krijg genoeg eten, mijn nare dingen waren er ook niet geweest als ik geen geld had. Maar toch al deze dingen heb ik wel en tel ik dus niet mee. Dit jaar krijgt van mij hoogstens een 4,5


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Ik durf wel een 8 zeggen. Een paar tegenslagen gehad, maar het feit dat ik een diploma en werk heb, maakt alles wel meteen een pak beter.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    9, mijn persoonlijk leven was kut, maar op quizlet leerde ik _Shadow_moon en Lucens kennen, wat het goed maakt (H)


    You are my piece of paradise.

    Woah, ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben met de tamelijk hoge scores dit jaar! (:

    2015 was voor mij een ontzettend woelig en vooral heel erg lang jaar. Mijn persoonlijke dieptepunten dit jaar waren mijn depressieve, donkere periodes, de problemen thuis en de zware ruzies in de vriendengroep. Ik herinner mij 2015 vooral als het jaar waarin ik op een erg harde manier heb geleerd dat het leven vooral draait om voor jezelf te kunnen zorgen en jezelf te redden in een wereld vol met valkuilen, en dat je je geluk zelf moet maken omdat er niemand is die je zomaar zal helpen met alles.
    Ik heb dit jaar mijn eerste serieuze relatie gehad, die, ondanks de erg moeilijke momenten en de twijfels en onzekerheid ook veel geluk in mijn leven heeft gebracht en een nieuwe wereld voor me heeft geopend, al kan ook liefde je erg ongelukkig maken van tijd tot tijd.
    Ondanks dat dit een heel zwaar en rauw jaar voor me was en ik vooral erg apathisch het jaar inga met een idgaf-attitude, ben ik ook heel blij voor de mooie momenten dit jaar. Ik ben onder andere erg blij dat ik mensen van Quizlet heb kunnen meeten, bèta ben geworden, de moed heb gevonden om terug bij mijn moeder te gaan wonen, belangrijke keuzes heb gemaakt over de mensen die ik in mijn leven wil toelaten en wie niet, en vooral heb leren te relativeren in het leven. Toch vond ik dit echt geen leuk jaar en vind ik het jammer dat het me op het einde van dit jaar allemaal nog maar weinig kan schelen of 2016 goed of slecht voor me wordt. Daarom geef ik 2015 een 3,5.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2015 - 23:51 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    4,5. Vooral de tweede helft was echt een hel.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    6,5
    Het was een gezellig jaar. Mijn persoonlijkheid is hard gegroeid. Het laatste deel was wel kut. Mijn opa ligt in het ziekenhuis met een beroerte. Hij kan amper praten, slechts enkele woordjes nog. Mijn oma is er op achteruit gegaan met betrekking tot haar dementie en eergisteren is mijn papa zijn tante gestorven.
    2016 ziet er dus niet goed uit.

    Een vier.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Fillion schreef:
    9.5. Minstens. Want ik heb dit jaar zoveel ontzettend leuke mensen ontmoet en kansen gekregen en Rome gezien en ik heb zoveel bijgeleerd. Lieve help, dit jaar was goed.


    Maak er een 10 van. De voorbije dagen waren subliem.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    7, dit jaar heb ik mezelf een stukje beter leren kennen. Helaas zit ik nog steeds in een heel onzekere periode en moet ik nog steeds veel angsten overwinnen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat ik dit jaar oordeel. Ik heb mijn diploma gehaalt en een heel leuk schoolfeest op 28 mei. Veel getekent dit jaar. Een nieuw recor talented exporditie gedaan daar leuke mensen ontmoet. Alleen paar stomme mensen moeten het verpesten paar oude wijven verknallen een boel end paar rot jongens in due stad. En op Facebook. Ik geef 2015 een 5,9


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Fillion schreef:
    (...)

    Maak er een 10 van. De voorbije dagen waren subliem.


    You're making me jealous D:

    But well, I give it a 6,429173 ^^ //being accurate, you know..

    [ bericht aangepast op 31 dec 2015 - 23:33 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ben nou aan het twijfelen over de tien die ik gegeven heb omdat ik zo ... nu ja, omdat het eerste deel van het jaar a living hell was, maar de laatste maanden waren zo super dat ik het toch weer niet wil veranderen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Painkiller schreef:
    (...)

    You're making me jealous D:

    But well, I give it a 6,429173 ^^ //being accurate, you know..


    Sorry. Ik heb de voorbije dagen dromen verwezenlijkt. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik geef het een 5.

    2015 was niet mijn jaar, dit jaar ga ik hulp zoeken om alles te verbeteren ^^


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Wel mijn jaar had een paar lichtountjes. Vele mensen die zwanger zijn en die trouwen. Dat was erg leuk. Ook het One Direction concert waar ik alleen heen ging was erg leuk.owja ook ben ik in 2015 leiding geworden op de scouting waar ik blij en trots op be

    Maar verder viel het tegen. Een knie operatie aan twee knieeen tegelijk die zwaar tegen viel en niks geholpen heeft. De ellende van One Direction waar ik van baal. Een relatie die eindigt. Een rotschooljaar waarin het voelt alsof school me liever geen diploma wilt geven. En tot slot eindig ik mijn jaar met mijn nroers autoongeluk waarbij iemand overlijdt waardoor het met mij niet goed gaat. Oswja en de ellende in de familie komt erbij

    Al met al geef ik het een 4

    Wel kijk ik uit naar 2016. Ik krijg dinsdag mijn rijbewijs. Studeer af. Ga naar een goede vriendjn in Londen. Broer die afstudeert. Met het gezin nog een keer naar Oostenrijk.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan