• 2015, het jaar van Charlie Hebdo, de Teeven-deal, aardbevingen in Nepal, een Tour de France in Utrecht, Sail in Amsterdam, vluchtelingendiscussies en aanslagen in Parijs, nadert haar einde. Het was een onrustig jaar in binnen- en buitenland en bepaalde gebeurtenissen zullen een litteken achterlaten op 2016.

    Maar mijn vraag aan jullie betreft niet wat er in de wereld is gebeurd de afgelopen 365 dagen, maar in jullie eigen levens. Wat hebben jullie afgesloten, wat zijn jullie begonnen. Welke mensen, gedachtes en gevoelens nemen jullie mee naar 2016 en welke laten jullie achter.

    Zelf was het voor mij een jaar met veel pieken en dalen. Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik me dat ik deze uitspraak waarschijnlijk ieder jaar wel doe. Logisch, want zo werkt het leven nou eenmaal. Maar gevoelsmatig was het dit jaar extremer.
    Ik kan me nauwelijks herinneren hoe het jaar voor me begon, zo lang voelt het geleden. Ik heb dit jaar mensen verloren, sommigen mis ik, sommigen niet. Ook ben ik een aantal dingen begonnen waar ik niet aan had moeten begonnen, zoals een slechte relatie en roken. Maar ik ben ook begonnen aan een nieuwe studie die me erg bevalt, al zal ik er volgend jaar hard voor moeten werken. Omdat het de laatste tijd niet zo goed met me gaat, heb ik mijn studie (en vriendschappen) lichtelijk verwaarloosd.
    Helaas wegen de goede momenten, zoals mijn vakantie in Barcelona, het behalen van mijn diploma en mijn summerfling, niet op tegen de slechte momenten. Ik geef dit jaar een 4.

    Het is tijd om een punt achter het verhaal 2015 te zetten. Quizlet, een nieuw, onbeschreven boek genaamd 2016 ligt voor jullie klaar. Schrijf ze.

    Uitslagen voorheen gaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7
    2013: 5.8
    2014: 6.0

    Persoonlijke uitslagen:

    2011: 6.0
    2012: 8.3
    2013: 7.4
    2014: 6.8

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 10:33 ]


    i put the fun in funeral

    ElfLord schreef:
    (...)


    Hahaha. De brieven met jou zijn geweldig idd. Alleen moet ik toch echt de tijd vinden om jou terug te schrijven, en dat is soms lastig en dan voel ik me schuldig. :/

    Thanks though. Fijn dat je niks door had. c: And I love you too. <3


    Oh, dat moet je echt niet doen hoor. Toen ze eerst elke week kwamen was het iets waaraan ik wel dacht en naar uitkeek (nogsteeds trouwens hoor.(: ), maar als het iets langer duurt dan is het niet dat ik bij de brievenbus kampeer ofzo.(':

    Ja ik dacht: dat moet je even weten. Waarschijnlijk zijn die tics voor jou heel opvallend en storend, maar zolang je niet weet waar je naar moet kijken merk je dus niks.(: I know you do, I am just that awsome.(krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Oh, dat moet je echt niet doen hoor. Toen ze eerst elke week kwamen was het iets waaraan ik wel dacht en naar uitkeek (nogsteeds trouwens hoor.(: ), maar als het iets langer duurt dan is het niet dat ik bij de brievenbus kampeer ofzo.(':

    Ja ik dacht: dat moet je even weten. Waarschijnlijk zijn die tics voor jou heel opvallend en storend, maar zolang je niet weet waar je naar moet kijken merk je dus niks.(: I know you do, I am just that awsome.(krul)


    HAHAHA zou wat zijn als je daadwerkelijk bij de brievenbus ging kamperen. Och dan had ik het zo zielig gevonden eh! x)

    Maar fijn gewoon. Dankje dat je het zegt. I wuv you. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    ElfLord schreef:
    (...)

    HAHAHA zou wat zijn als je daadwerkelijk bij de brievenbus ging kamperen. Och dan had ik het zo zielig gevonden eh! x)

    Maar fijn gewoon. Dankje dat je het zegt. I wuv you. <3


    Ik zal morgen met mijn foute kersttrui en een deken+kussen bij de brievenbus gaan zitten oké?='))

    Graag gedaan, wuv you too.(;


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik zal morgen met mijn foute kersttrui en een deken+kussen bij de brievenbus gaan zitten oké?='))

    Graag gedaan, wuv you too.(;


    Als je dat doet eh,... Just don't. :'D

    :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oh damn. Ik weet het niet. Aan de ene kant vond ik dit jaar wel echt leuk, ik heb nieuwe vrienden gemaakt en het tweede helft van het jaar gaat het zichtbaar beter qua cijfers. Maar ik vind het eigenlijk echt gewoon kut op school, ook al is het eigenlijk wel leuk en altijd gezellig. Stress, moeheid en een verschrikkelijk laag zelfbeeld maken je jaar ook niet echt top. En eten gedoe. Deze zomer was een hel. Oh ik ben ook altijd de eeuwige pessimist, jemig. Ik geef dit jaar toch maar een 6,2.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik heb een geweldig en rot jaar gehad. De eerste helft was een geweldig jaar. Er gebeurde gewoon veel leuke dingen met vrienden, familie en school. Ik haalde mijn diploma en ik was zo blij dat ik het eindelijk gehaald had! Maar na mijn diploma viel ik in een diepe put. Zomervakantie was een hel. Ik voelde me eenzaam en constant verdrietig. Ik heb maanden in zo gevoeld. Ik kon niet eens genieten van een stressloze vakantie in Frankrijk. Bovenop alles ben ik er ook achter gekomen dat ik iets chronisch heb waardoor ik moet gaan leven leren met pijn. Ik ben wel blij dat ik eindelijk weet wat het is! Ik was het namelijk een beetje zat om steeds als aansteller te worden gezien en ik snapte niet wat er aan de hand was.
    Gelukkig kom ik er nu een beetje uit het rot gevoel. Ik heb een baantje kunnen vinden in een kleding winkel en ik heb een paar nieuwe mensen ontmoet. Daarnaast heb ik dit jaar een omslag gemaakt in mijn kledingstijl. Ik wil mij kleden zoals ik ben en of dat zo gothic of de mode is boeit me niet meer. Ik doe wat ik leuk vind! Dus ik geef dit jaar gewoon een dikke 7. Ja, er zijn rot dingen gebeurt, maar ik heb eindelijk iets bereikt wat ik jaren niet heb gehad: Ik vind mezelf voor een keer mooi c:.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik denk dat het voor mij ongeveer een 5.5/6 was. Voor mij was het ook een jaar met ups en downs. Ik heb dit jaar mijn diploma gehaald, ik ben begonnen op de universiteit, ik ben in Sri Lanka geweest en ik zit op het moment beter in mijn vel dan in het begin van het jaar, maar het begin van dit jaar was gewoon echt prut en mijn opa is dit jaar overleden, dus dat was ook heel rot. :/


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    2015 was voor mijn gevoel echt een heel raar jaar. Er zijn een hoop goede dingen gebeurd en ik heb veel geleerd op allerlei vlakken, maar in vergelijking met voorgaande jaren waren deze twaalf maanden ook wel gevuld met heel wat drama. Een aantal mensen die heel dicht bij me staan deden en zeiden wat dingen die ik niet van ze zou hebben verwacht, waar ik een hoop mee heb gezeten en wat er toch wel een beetje uit springt als ik terugkijk. Aan de andere kant was het ook een jaar van meetings, nieuwe vrienden en beseffen dat ik niet meer die volkomen stille persoon ben die ik ooit was, dus het was niet allemaal slecht. Ik zou het een 7 geven, denk ik.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Een 4,5
    2014 was voor mij een jaar dat in het teken stond van het verbergen van mijn depressie en later het toegeven. 2015 was voor mij het jaar waarin ik het moest accepteren, maar dat is vaak nog steeds moeilijk en ik realiseer me heel goed dat ik weer de verkeerde kant opga, maar zelfs na anderhalfjaar therapie durf ik dit niet toe te geven, durf ik geen hulp te vragen. Ook ben ik dit jaar op 2 verschillende manieren 2 mensen verloren die allebei op hun eigen manier heel veel voor mij hebben betekend. Mijn lieve opatje verloor de strijd met kanker en mijn voormalige beste vriendin liet me in de steek in een tijd waarin ik haar juist nodig had. Zij heeft hele erge dingen gezegd die ik nooit zal vergeten. Maar ik heb ook leuke dingen gehad. Zo heb ik met mijn nieuwe klas de reis naar Parijs gemaakt die ik op mijn oude school heb gemist vanwege pesten. Ik heb mijn havo-diploma gehaald en ik ben weer begonnen met werken. Ik heb het daarnaast ook nog eens prima naar mij zin op mijn werk. Ik heb in september een hele mooie, leuke reis gemaakt naar Marokko en heb 3 hele leuke concerten bezocht. Een 4,5 lijkt laag, maar voor mij is het gemiddeld. Ik hen geleerd mijn stemming met een cijfer aan te geven(omdat ik gewoon niet kan zeggen;het gaat slecht met mij) en ik zit meestal rond de 4.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Een 9? Er zijn best wat dingen gebeurd, ook aardig wat negatieve, maar over het algemeen heb ik best een goed gevoel bij 2015. Misschien ligt het er ook wel aan dat mijn geheugen niet veel verder teruggaat dan ongeveer een maand geleden, maar goed.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik weet het niet, aan de ene kant had ik een goed jaar, aan de andere kant haat ik dit jaar... Het krijgt een 3,5 van mij :S


    i wanna die with you once or twice.

    Ik vind het heel lastig om het jaar een cijfer te geven. Op gebied van gezondheid was dit jaar vreselijk, ik ben gestopt met tellen hoe vaak ik een bezoek heb gebracht aan de dokter en het ziekenhuis want dat was gewoon deprimerend. En er zijn nog een aantal andere dingen gebeurd die ook niet heel leuk zijn.
    Maar aan de andere kant heb ik dit jaar weer zoveel nieuwe mensen ontmoet en vrienden gemaakt, zoveel leuke dingen gedaan en genoten. Ik heb veel geleerd en ik denk dat ik dit jaar erg gegroeid ben als persoon.
    Daarom geef ik dit jaar een 6,3. Het was zeker een 7,5 of hoger geweest als mijn gezondheid beter was geweest.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Een 9. 2015 was awesome ^^.


    I am an idiot, I move.

    Een 9 -het verbaast me best wel tja-, er zijn dingen gebeurd in 2015 die erg goed voelden en waren op de momenten wanneer het gebeurde en daarna niet meer en ik werd er gewoon wat down en verdrietig van. Ik heb mensen die mijn leven er niet beter op maakten uit mijn leven verwijderd, ben veel meer mezelf gaan accepteren, heb een veel minder down gevoel en ik vind veel beter mijn echte, goede vrienden.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik denk dat ik 2015 ga missen. Dit jaar is een 9,4 waard.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…