• Naar het idee van: Bostick


    STEMMEN:
    Woord van het jaar | Ronde 2

    Het is oudejaar vandaag en het viel me op dat er dit jaar nog geen "woord van het jaar" georganiseerd is! Natuurlijk is 31 december hier wat laat voor, maar in elk geval hebben we nu alle dagen van het jaar gehad om een woord te typen. :Y)
    Hoe dan ook, ik heb besloten die ongeveer hetzelfde te laten verlopen als vorig jaar, maar voor mezelf een paar praktische veranderingen erin te steken, omdat ik het anders niet georganiseerd krijg. Voor meer uitleg kan je de spoiler altijd aanklikken! Vragen mogen altijd gesteld worden!
    GELIEVE ENKEL WOORDEN TE NOMINEREN DIE MET QUIZLET TE MAKEN HEBBEN! Dit kan elk woord zijn. Als waterfles je op de één of andere manier aan Quizlet doet denken, ga je gang met het te nomineren. Als het echter niets met Quizlet te maken heeft, gelieve het niet te nomineren. (:


    Uitleg:
    Iedereen mag één woord nomineren. Dit omdat we anders zoveel woorden krijgen dat het onorganiseerbaar wordt voor me. Omdat we één finalepoll moeten hebben, kunnen daar uiteindelijk tien woorden in. Om deze reden zet ik een maximum aantal woorden op 50. Dit ligt een stuk hoger dan vorig jaar, dat is waar, maar zo kan ik (indien alle vijftig woorden worden opgegeven, waar ik niet vanuit ga) uit elke tussenpoll twee woorden selecteren met de meeste stemmen voor in de finalepoll. De woorden worden random in de polls gedaan. Omdat dit topic zo laat wordt aangemaakt, zal de uitslag er waarschijnlijk ook pas in februari zijn. Dit terzijde, hebben jullie tijd tot en met 14 januari om woorden te nomineren. Daarna stopt het.


    Ronde één:
    Tijdens de eerste ronde worden alle genomineerde woorden in de polls gestopt (RANDOM!) en mag iedereen één keer op elke poll stemmen. Naar gelang hoeveel woorden er genomineerd zijn, komen er uit elke poll x-aantal woorden in de uiteindelijke poll.


    Ronde twee:
    Tijdens de tweede ronde worden alle woorden waar genoeg op gestemd is, in één poll gegoten. Het woord met de hoogste uitslag, wordt het woord van het jaar.


    Woorden:
    1. Crewbie (Theroux)
    2. Sjoemelsoftware (Krampus)
    3. Qrew (Debbaut)
    4. F5'en (KyloRen)
    5. Vierkanthangen (Wiarda)
    6. Gehaakt (SPECS)
    7. Wijngaard (Wijngaard)
    8. Woorden (xStayPositive)
    9. Borken (Phoebus)
    10. Kapsonestrut (Clace)
    11. Uitgetolereerd (Buurman_Mol)
    12. Wordwar (Pterodactyl)
    13. Kat (Eshkeri)
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.

    (wordt aangevuld indien er meer woorden komen.)


    Vorige edities:
    2013 — Rondes
    2013 — Uitslag
    2014 — Rondes + uitslag

    [ bericht aangepast op 30 jan 2016 - 14:44 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ledecky schreef:
    Ouh, hier ga ik eens over nadenken. ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Theroux schreef:
    (...)

    ik wou net zeggen er is maar een woord dat hier op zijn plaats is, dus hierbij nomineer ik crewbie/crewbies als woord van het jaar.


    Hahahaha yes. Crewbies!
    Ik ga nog even over mijn nominatie nadenken.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Leuk dat er zo'n enthousiasme is! Als er trouwens dingen zijn die ik beter anders zou kunnen doen, weet het me zeker te vertellen, want het is ook de eerste keer dat ik zoiets organiseer, dus alle punten van verbetering zijn welkom! (:
    Daarnaast (ik gebruik even groen want ik weet niet of ik rood mag gebruiken. ^^): Op vraag van Felicia heb ik de oude edities in de beginpost gezet. Ik kan de uitslag van 2014 echter nergens vinden. Is er iemand die dit toevallig weet staan?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Bedankt! *O* 2014 was ook degene die ik zelf niet kon vinden. Daarom vroeg ik het.


    What would Emma do?

    Probie schreef:
    Leuk dat er zo'n enthousiasme is! Als er trouwens dingen zijn die ik beter anders zou kunnen doen, weet het me zeker te vertellen, want het is ook de eerste keer dat ik zoiets organiseer, dus alle punten van verbetering zijn welkom! (:
    Daarnaast (ik gebruik even groen want ik weet niet of ik rood mag gebruiken. ^^): Op vraag van Felicia heb ik de oude edities in de beginpost gezet. Ik kan de uitslag van 2014 echter nergens vinden. Is er iemand die dit toevallig weet staan?

    Die staat toch in het topic zelf? Ik dacht in ieder geval dat het zeiktopics was.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Die staat toch in het topic zelf? Ik dacht in ieder geval dat het zeiktopics was.


    Oh, right. Misschien moet ik toch eens voor een bril gaan kijken. :') Bedankt!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik nomineer Wijngaard, het blijft Awesome hoe een typefout mijn username werd


    You are my piece of paradise.

    Haha, aandachtsgeil en zeiktopics, wow, Q. Ik vind dat we dit jaar wel naar een wat positiever woord mogen streven. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Haha, aandachtsgeil en zeiktopics, wow, Q. Ik vind dat we dit jaar wel naar een wat positiever woord mogen streven. :'D


    met de inzendingen van nu gaat dat wel lukken


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Square schreef:
    Haha, aandachtsgeil en zeiktopics, wow, Q. Ik vind dat we dit jaar wel naar een wat positiever woord mogen streven. :'D


    Dat vind ik dus ook. :') Ik heb het sowieso niet zo voor dat soort negatieve connotaties van bepaalde berichten en topics, dus tja. :')
    @Wijngaard: Joepie! Ik was al aan het wachten tot iemand dat nomineerde!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mijn woord is: 'Woorden'! xD


    Everything happens for a reason, live it, love it, learn from it! <3

    Ik nomineer borken, het opzettelijk verpesten van de forum lay-out door te kloten met codes :Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik nomineer het woord kapsonestrut want we hadden een keer op een q meeting er over dat het een geweldig woord is.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Phoebus schreef:
    Ik nomineer borken, het opzettelijk verpesten van de forum lay-out door te kloten met codes :Y)


    YAY.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind uitgetolereerd een mooi woord dat toepasselijk is voor zoveel gebeurtenissen in 2015, of het nou terrorisme is, zwarte pieten, vluchtelingen of de complete politiek. Maar ook zeker Q hoor. Ik ben langzamerhand volledig uitgetolereerd.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2016 - 22:55 ]


    Sarah = ongewoon sexy