• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    ProngsPotter schreef:
    (...)


    Ik had het net gevonden, whoops. Toch bedankt dat je het hebt laten zien


    all because i liked a girl

    Mag het ook een verhaal zijn dat bij het thema ''oorlog'' hoort maar zich afspeelt in de Tweede Wereld oorlog?
    Of valt dat dan weer net bij het thema ''geschiedenis''?

    Scribe schreef:
    (...)
    Vraagje:In hoeverre wil je Griekse Goden er dan bijtrekken? Als je namelijk Griekse Goden die al bestaan er bij wilt betrekken, valt het niet meer onder AU. Maar als je een oorlog erin hebt en er toevallig Griekse Goden in komen, kan het bij Oorlog.


    Ohh okay, ik zat zegmaar te denken dat er een oorlog op aarde afspeelt, maar dat dan de goden die oorlog eigenlijk gestart zijn. Maar ze hebben zeker geen hoofdrol


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!



    Julia Brugge is 16 jaar wanneer er oorlog uitbreekt. Ze moet onderduiken zonder haar ouders, die opgepakt zijn. Ze is gedwongen binnen te blijven en mag niet voor het raam komen te staan. Vaak zit ze in de kelder waar ze nadenkt over wat er buiten allemaal gebeurd. Haar wereld lijkt aan haar voeten af te sterven en ze begint steeds meer in zichzelf te keren. Het enige wat ze wil weten of ze ooit nog buiten zal komen.

    Thema: Oorlog
    Link: War Changed Me


    all because i liked a girl

    Fyrmester schreef:
    Mag het ook een verhaal zijn dat bij het thema ''oorlog'' hoort maar zich afspeelt in de Tweede Wereld oorlog?
    Of valt dat dan weer net bij het thema ''geschiedenis''?


    Alles wat te maken heeft met de tweede wereld oorlog valt binnen het thema oorlog.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Alles wat te maken heeft met de tweede wereld oorlog valt binnen het thema oorlog.


    Mooi ik was er niet zeker van maar bedankt!

    'The other side'


    Anna is achttien jaar.
    Normaal zou ze nu in Lark moeten zwoegen om wapens te maken.
    Maar dat doet ze niet. Ze vecht tegen de Larksen als leider van de Astryssianen.
    De Larksen komen steeds maar dichterbij.
    En Anna word gekweld in een moeilijke strijd.
    Ze ziet hoe haar familie vermoord word. Hoe haar vriendje mishandelt word.
    En bovenal. Hoe haar eigen zusje ontvoerd word.
    Zal ze deze strijd winnen?
    Amicia redden?
    Of is het einde in zicht?

    gens hier ver vandaan, honderden sterrenstelsels weg. Is er een planeet genaamd Taros.
    In een land genaamd Amicia is er een oorlog bezig. De twee groepen, de Larksen en de Astryssianen vechten voor hun grond.
    De larksen willen heel het land bezitten. Wat zou zorgen voor oneindige macht voor de leider.
    De moedige Anna besluit de kracht op zich te nemen en tegen de Larksen te vechten.

    linkje: Klikkie

    Thema: Alternate Universe (AU)

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 14:28 ]


    You are my piece of paradise.

    Ik zet dit even in mijn topics en ga dit jaar een poging wagen, denk ik :Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    ~A sky full of stars~




    ~
    Kiyoko Daniels-Riverdale is een getalenteerde jonge violiste die met haar concerten mensen uit heel Engeland trekt. Als haar ouders omkomen in een brand tijdens een concert in het Doebrovka Theater van Moskou weigert ze het instrument nog aan te raken. Ze word ondergebracht in een nieuw gezin en vergeet algauw haar echte ouders. Ondertussen is er in de wereld een oorlog begonnen die vijf ellendige jaren zou gaan duren. Als ze twintig is krijgt ze een anonieme brief in de vorm van een oude vriend van haar ouders. Die verteld haar dat ze geadopteerd is. Woedend confronteerd ze haar ''ouders'' er mee, maar ze krijgt geen gehoor. Een kat en muis spel begint om haar echte ouders te zoeken en de leugens te ontrafelen die haar al haar hele leven worden verteld. Uiteindelijk blijkt haar hele leven een grote leugen te zijn. ~

    ~




    Volledig Nederlands~
    Onbekende Personen~
    Motiverende kritiek , verbeterpunten en reacties zijn altijd welkom~
    Drama , Onbekende Personen en Historisch (Oorlog)~
    Doet mee aan Story of the Year 2016 Editie 4~
    Gestart op: 3-01-2016~
    Eindigt op: Ergens in November~


    Thema: Oorlog
    Story

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 12:04 ]

    Even een vraagje: Ik heb een idee maar dat gaat meer over de aanloop van de oorlog dan over de oorlog zelf, valt dat ook binnen het thema oorlog?


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert

    Mijn topics


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Clarick schreef:
    Even een vraagje: Ik heb een idee maar dat gaat meer over de aanloop van de oorlog dan over de oorlog zelf, valt dat ook binnen het thema oorlog?


    Oorlogsromans kunnen gaan over de oorlogstijd zelf, maar ook over de effecten ervan, dus bijvoorbeeld de nasleep, over het verzet etc. Een verhaal met als hoofdthema "de aanloop van een oorlog" vind ik hierom prima onder het thema passen, zolang dat maar echt centraal staat in het verhaal. Het is immers deel van de oorlog in mijn ogen.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Oorlogsromans kunnen gaan over de oorlogstijd zelf, maar ook over de effecten ervan, dus bijvoorbeeld de nasleep, over het verzet etc. Een verhaal met als hoofdthema "de aanloop van een oorlog" vind ik hierom prima onder het thema passen, zolang dat maar echt centraal staat in het verhaal. Het is immers deel van de oorlog in mijn ogen.


    Ok, bedankt.


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert

    Even MT, ik twijfel nog.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Ik denk dat ik dit jaar mijn kans ga wagen, aangezien ik een verhaal schrijf dat heel goed bij het thema 'Oorlog' past.


    Today's special moments are tomorrow's memories.