• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    Meiiore schreef:
    Hoe is het eigenlijk afgelopen met die opmerking bij de evaluatie over de spotlights die sommige mensen zelf gebruiken en dat dat oneerlijk zou zijn? Is het nog steeds toegestaan om je eigen story in de spotlight te zetten?

    We hebben erover gesproken, maar we staan het nog steeds toe. De mensen die vaak met hun story in de spotlight komen, hebben daar zelf voor betaald en dat is nou eenmaal het doel van de spotlightfunctie. Mensen die geen geld kunnen of willen uitgeven aan spots, kunnen hun verhalen wel nog promoten op een hoop andere manieren en kunnen zelfs drie gratis spots krijgen tijdens het schrijven, dus het is niet zo dat de verhalen van schrijvers die de spotlight niet kunnen betalen, onopgemerkt hoeven te blijven. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Tijdreizen is AU, hé?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wiarda schreef:
    (...)
    We hebben erover gesproken, maar we staan het nog steeds toe. De mensen die vaak met hun story in de spotlight komen, hebben daar zelf voor betaald en dat is nou eenmaal het doel van de spotlightfunctie. Mensen die geen geld kunnen of willen uitgeven aan spots, kunnen hun verhalen wel nog promoten op een hoop andere manieren en kunnen zelfs drie gratis spots krijgen tijdens het schrijven, dus het is niet zo dat de verhalen van schrijvers die de spotlight niet kunnen betalen, onopgemerkt hoeven te blijven. (:


    Oké, super!


    For those I love, I will sacrifice

    Wasikowska schreef:
    Tijdreizen is AU, hé?

    Zolang het verhaal zich niet uitsluitend in de toekomst afspeelt, valt dat inderdaad onder AU. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    The Unseen World


    (Voorlopige cover)


    In het begin zaten Anna, Jack en Dave alle drie nog op de middelbare school. Op dat moment hadden ze nog hun eigen normale leventje, met hun eigen puber problemen. Na een vreemde ontvoering zijn de vrienden van elkaar gescheiden.
    Als Anna jaren later een hut erft, dat al vele generaties door de familie heen ging, bleek het dat deze hut geen normale simpele hut was. Het was iets wat men mogelijk nooit had mogen zien, eveneens de verrassing die ze tegen kwamen in één van de kamers.
    Een draken ei.
    Ten eerste kon dit leiden tot een eeuwige vriendschap, maar de natuur kent altijd een addertje onder het gras.

    Thema: Alternate Universe
    Klik hier voor link


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik heb wel al een ideetje, het heeft met Noord-Korea te maken en oorlog maar om het een beetje logisch te katen lijken is het ook handig als ik wat AU erin gebruik (dus futuristisch) is dat erg?

    + momenteel heb ik een verhaal (Case 99) die binnen deze genres valt en die ik ooit online heb gegooid maar nooit echt aandacht aan heb besteed, die mag ik niet gebruiken toch?)

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 0:12 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Laat maar

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 14:38 ]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    De naam Anna is populair dit jaar, toeval? Hahah.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ja valt mij ook op, alleen heet mijn hoofdpersoon Amicitia XD ook met een a


    i wanna die with you once or twice.

    Idee met die namen had ik al langer dan vandaag. XD Ik deed t ni omdat ik die naam toevallig bij iemand zag.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik vind het vooral grappig om Anna de vorige SOTY heeft gewonnen, hahah.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mmmm.... Misschien moet ik Abbony's naam ook maar veranderen XD
    Naja, eerst alles maar sowieso uitwerken. Dan kan ik verdere aanpassingen doen.


    obsessive rage

    Echt heel leuk dit. Helaas schrijf ik uitsluitend in het Engels, dus kan ik niet mee doen. Maar ik ben heel benieuwd naar alle inzendingen. (:


    The truth is out there.

    Cleese schreef:
    Echt heel leuk dit. Helaas schrijf ik uitsluitend in het Engels, dus kan ik niet mee doen. Maar ik ben heel benieuwd naar alle inzendingen. (:

    Dat probleem heb ik ook. Ik ben eigenlijk overgestapt naar Engels, en nu moet ik dat weer omzetten naar Nederlands haha. Vreselijk, aangezien ik met het schrijven altijd in het Engels denk.
    Maar ik wil mijn Nederlands op zich ook wel verbeteren. Dus het is een mooie uitdaging. :Y)

    KyloRen schreef:
    (...)
    Dat probleem heb ik ook. Ik ben eigenlijk overgestapt naar Engels, en nu moet ik dat weer omzetten naar Nederlands haha. Vreselijk, aangezien ik met het schrijven altijd in het Engels denk.
    Maar ik wil mijn Nederlands op zich ook wel verbeteren. Dus het is een mooie uitdaging. :Y)


    Ik kan Nederlandse one-shots wel doen maar echt verhalen lukt me gewoon niet meer. Mijn Nederlands is niet goed genoeg meer en dan erger ik me er aan dat ik me niet goed kan verwoorden. Dus voor mij Nederlands schrijven gaat 'm niet worden.
    Maar inderdaad als je je Nederlands wil verbeteren is dit natuurlijk wel een hele gave uitdaging. c:


    The truth is out there.