• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    De 5 spirit wachters van de light.
    Door: BengPeng

    Aan de andere kant van het universum leeft een er een planeet genaamd Utopia.
    tussen de veel planeten en sterren in het universum.
    Op het eerste gezicht lijkt een doodgewoon planeet die beetje op de aarde lijk maar als je binnen de planeet gaat is het een heel bijzonder wereld.
    Vliegende stenen en speciaal ruimte schepen in de ruimte dan nog veel meer magische dingen.
    Tot op het moment is er een jong meisje genaamd bloesem opkomt in de wereld zij geeft de gave om dode dingen tot leven te wekken en contact hebben met de doden wereld.Als zij de volwassen leeftijd bereikt in de wereld utopia als 21 jarige komt ze keer per ongeluk in de dode wereld terecht via de doden wereld komt ze in een andere universem terecht waar er geen dood is maar levend universum die word bewaakt door de 5 spirit wachters van het light en 150 werelden die uniek op zijn eigen manier van leven.
    De reis van levende wereld komen dichterbij bij elkaar en beleven de gekste avonturen tot er een dark spirit onverwacht komt !!!.






    Kritiek mag je altijd geven het is altijd welkom :)
    Volledig Nederlands/
    Onbekende Personen/
    Gerne : onbekende personen,science fiction,fantasy(alternatieve universum)
    Het is gestart op 3 januarie 2016 en eindigt ergens in de zomer :)

    Link: http://www.quizlet.nl/stories/154738/de-5-spirit-wachters-van-de-light/

    Aserah schreef:
    Ik denk dat ik dit jaar mijn kans ga wagen, aangezien ik een verhaal schrijf dat heel goed bij het thema 'Oorlog' past.


    Is je verhaal wel dit jaar gestart? (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Superior schreef:
    Even MT, ik twijfel nog.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    -

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 18:08 ]


    For those I love, I will sacrifice

    MT, nog even in dubio


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Met dit thema doe ik zeker mee, ik ga de story aanmaken XD


    obsessive rage

    Ik wou dit jaar eens meedoen, maar ik zie dat het nog altijd in het Nederlands moet zijn. :c
    Ik schrijf liever in het Engels, maar dat is dus geen optie. >< Misschien dat ik het toch eens probeer. Ik heb wel een paar ideeën die heel goed in deze thema's passen. (:


    If I were once a planet, you were the axis

    Scribe schreef:
    (...)

    Is je verhaal wel dit jaar gestart? (:


    Oh ja ik dus niet mee doen aangezien ik er al langer aan bezig ben. Jammer. Maar heel veel succes voor de andere!


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Verblind door liefde


    (Voorlopige cover)


    In een wereld waar ze 'liefde is blind' iets te letterlijk nemen, verliest iedereen, ongeacht afkomst of rijkdom, zijn gezichtsvermogen zodra ze verliefd worden. Kleurrijke ogen die eerst vol leven zaten worden dof, grijs en doods.
    De negentienjarige Jesse, die erin is geslaagd om liefde te ontlopen en zo zijn zicht te bewaren, vraagt zich af of zijn ogen wel enig nut hebben in deze wereld. Niet alleen voelt hij zich eenzaam en 'anders' omdat hij de enige is van zijn leeftijd die de wereld nog kan zien, maar ook profiteren zowel zijn vrienden als zijn familie van het feit dat zijn ogen nog perfect in orde zijn.
    Is hopeloos wachten tot ook hij zijn zicht zal verliezen het enige wat hij kan doen, of wacht er een grotere lotsbestemming op hem?


    Thema: Alternate Universe
    Klik!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik schiet al een heel eind op met het schetsen van de karakters en het uitwerken van de rode draad. Als ik dat allemaal af heb (Volgens planning binnen drie weken) dan ga ik mijn inzending sturen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik speel met het idee mee te doen...

    Ik ben sinds enkele maanden bezig met een manuscript dat zich afspeelt in een alternate universe, maar dat verhaal wil ik niet online zetten aangezien ik het graag uitgegeven zie tegen dat het afgeschreven is in een veel te verre toekomst :'D
    Maar ik heb nog diverse 'geschiedenisverhalen' uit te werken voor m'n manuscript, dus het leek me ergens wel een leuk idee om een verhaal te schrijven voor SOTY, dat zich dus in de setting van m'n manuscript afspeelt, maar dan in een tijd van voor m'n huidige verhaal. Zodat het toch iets op zichzelf is, het bruikbaar is voor m'n manuscript en er niets verloren gaat als ik niet op tijd klaar geraak voor SOTY of aan te weinig woorden kom :'D

    Ik begin dus wel echt aan een compleet nieuw verhaal dat ik nog moet verzinnen, met een nieuwe verhaallijn en nieuwe personages, maar dit zal zich in een alternate universe afspelen dat ik al gedeeltelijk heb uitgewerkt/uitgedacht vanwege m'n manuscript... mag dat?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    Ik speel met het idee mee te doen...

    Ik ben sinds enkele maanden bezig met een manuscript dat zich afspeelt in een alternate universe, maar dat verhaal wil ik niet online zetten aangezien ik het graag uitgegeven zie tegen dat het afgeschreven is in een veel te verre toekomst :'D
    Maar ik heb nog diverse 'geschiedenisverhalen' uit te werken voor m'n manuscript, dus het leek me ergens wel een leuk idee om een verhaal te schrijven voor SOTY, dat zich dus in de setting van m'n manuscript afspeelt, maar dan in een tijd van voor m'n huidige verhaal. Zodat het toch iets op zichzelf is, het bruikbaar is voor m'n manuscript en er niets verloren gaat als ik niet op tijd klaar geraak voor SOTY of aan te weinig woorden kom :'D

    Ik begin dus wel echt aan een compleet nieuw verhaal dat ik nog moet verzinnen, met een nieuwe verhaallijn en nieuwe personages, maar dit zal zich in een alternate universe afspelen dat ik al gedeeltelijk heb uitgewerkt/uitgedacht vanwege m'n manuscript... mag dat?

    Zolang je een nieuw verhaal gaat schrijven, dan mag dat. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb denk ik al wel een outline voor een story c:


    take me back to the basics and the simple life

    Yasss ik heb een idee voor AU. Ik ga het straks lekker uitwerken. I'm excited


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Hoe is het eigenlijk afgelopen met die opmerking bij de evaluatie over de spotlights die sommige mensen zelf gebruiken en dat dat oneerlijk zou zijn? Is het nog steeds toegestaan om je eigen story in de spotlight te zetten?


    For those I love, I will sacrifice