• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    Ik denk dat ik ook mijn kans ga wagen... maar ik kan er waarschijnlijk pas in februari aan beginnen, want (UGH) examens...


    Mhm?

    O, ik twijfel zo ontzettend of ik mee moet doen :S


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    O, ik twijfel zo ontzettend of ik mee moet doen :S


    Je kan altijd een kans wagen (:


    16 - 09 - '17

    [url=





    "De rivier kronkelde verder dan ik kon zien, het water sleet de rotsen uit helemaal tot aan Rhias. Daar, zo ver stroomafwaarts, lag hij midden in een oorlog te slapen of staarde hij net als ik naar het donker.
          De nacht was daar vast niet zo stil als hier. Het was alsof ik de slachtoffers van de revolutionairen kon horen smeken om genade."









    ***










    Eliviènne Leis weet al sinds ze klein was dat ze nooit voor de liefde zal kunnen trouwen, maar dat ze de rest van haar leven door zou brengen met iemand die haar ouders voor haar uitgekozen hebben. Het diplomatieke huwelijksbootje brengt haar naar industrialiserend Rhias – een rivierstad in het ondergrondse Vyta Noëla – waar ze trouwt met Liran Culedris, een jonge dokter en de zoon van een invloedrijk man in de stad.
          Tot haar verbazing lukt het haar uitstekend zich aan te passen aan haar nieuwe leven als echtgenote en geniet ze van de dagelijkse sleur in de familie.
          Maar buiten de muren om het landgoed verzetten steeds meer fabrieksarbeiders zich tegen de technologische ontwikkelingen en het lage loon waar ze voor werken. Een groot deel van de stad schaart zich achter Centro Cialdis, een politicus die pleit voor een onafhankelijk Rhias. De anderen tellen hun geld en broeden op een manier om van deze lastpak af te komen.

    Een slecht geplande wraakactie zorgt ervoor dat Viènna van haar echtgenoot gescheiden wordt. Vanuit een andere stad doet ze wat ze kan om ervoor te zorgen dat de inspanningen van Cialdis niet voor niets zijn geweest en zet ze alles op alles om haar familie uit de burgeroorlog weg te krijgen.

    “Stroomafwaarts” gaat over de waarde van tradities, afkomst en een vaak vergeten vorm van liefde.


    Volledig Nederlands
    Doet mee aan Story of the Year 2016
    Gestart op 3-1-2016
    Eindigt medio november

    Dit verhaal mag gerecenseerd worden


    Stroomafwaarts, alternate universe

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 20:08 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Ik wil graag meedoen, maar ben bang dat mijn idee teveel op dat van anderen kan lijken eventueel :c


    26 - 02 - '16

    Lucens schreef:
    O, ik twijfel zo ontzettend of ik mee moet doen :S


    Als je meedoet krijg je een koekje van me.


    You are my piece of paradise.

    Ik wil graag meedoen, maar ben bang dat mijn idee teveel op dat van anderen kan lijken eventueel :c

    Waar gaat jouwe dan over?

    Als je meedoet krijg je een koekje van me.

    Ik was vanplan mee te doen maar als ik een koekje krijg ^^


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    Waar gaat jouwe dan over?


    Ik heb nog niets op papier, maar wel een grove schets:

    [....] is professor en heeft vele dingen gezien in haar leven, waaronder de boom van het leven. Ze vertelt daar regelmatig over aan haar leerlingen, maar die geloven haar niet. Ze lachen haar uit. Op een gegeven moment besluit [....] om haar geloof in het fantasierijke in de doofpot te stoppen, omdat er niemand is die haar lijkt te begrijpen. Op een dag komt er echter iemand aan haar deur die haar een pakketje brengt. Het is een bijzonder artefact uit een andere wereld, aldus de brief die in het pakket zat. Als [....] het artefact onderzoekt, triggert het een portaal die haar naar een andere wereld brengt. Een wereld waar geen zuurstof in wordt geademd, maar men gevoed wordt door een speciale magische energie die ---- heet. Er komt een tekort aan ---- in die wereld. [....] wordt gevraagd om het probleem op te lossen. Alsof het nog niet erg genoeg is, wordt ze uitgehuwelijkt aan iemand die uit die wereld komt. Als ze niet onder het huwelijk uit kan komen, zal ze in de wereld vast blijven zitten en nooit meer naar haar eigen huis terug kunnen.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 20:40 ]


    26 - 02 - '16

    Yess! (: Leuke thema's (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys


    Amicitia word geboren in Ierland. Haar vader is dood, haar moeder mishandeld haar en daarom loopt ze weg als ze veertien jaar is. Ze vestigt zich bij een groepje vrienden en denkt gelukkig te zijn. Maar als één van die vriendinnen ernstig ziek word en nog één wens heeft, is ze vastbesloten die te vervullen. Daarvoor moet ze op reis, alleen die reis verloopt heel anders dan ze gedacht had...
    Thema: Oorlog
    Gisteren


    i wanna die with you once or twice.

    Mag voor AU ook gewoon de aarde, maar waarin wel andere 'wezens' in het geheim ook bestaan? Zoals Twilight om een voorbeeld te noemen. Ja toch?


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Mag voor AU ook gewoon de aarde, maar waarin wel andere 'wezens' in het geheim ook bestaan? Zoals Twilight om een voorbeeld te noemen. Ja toch?


    Ik hoop het wel, want ik heb ook een idee daarvoor.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    SPECS schreef:
    Mag voor AU ook gewoon de aarde, maar waarin wel andere 'wezens' in het geheim ook bestaan? Zoals Twilight om een voorbeeld te noemen. Ja toch?

    Een vergelijkbaar voorbeeld is ook in de uitleg gegeven, met de draken. ^^ Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een Twilight fanfictie wordt, dus letterlijk de vampieren uit Twilight mogen weer niet, maar bovennatuurlijke wezens op aarde zeker wel.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 21:05 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hier is je koekje!
    (Sorry, ik kon het niet weerstaan om een hapje te nemen :d)


    You are my piece of paradise.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Een vergelijkbaar voorbeeld is ook in de uitleg gegeven, met de draken. ^^ Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een Twilight fanfictie wordt, dus letterlijk de vampieren uit Twilight mogen weer niet, maar bovennatuurlijke wezens op aarde zeker wel.


    Nee nee, dat was ook niet het plan. Het was een voorbeeld.(:


    You were born original, don't die as a copy.