• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    Cleese schreef:
    (...)

    Ik kan Nederlandse one-shots wel doen maar echt verhalen lukt me gewoon niet meer. Mijn Nederlands is niet goed genoeg meer en dan erger ik me er aan dat ik me niet goed kan verwoorden. Dus voor mij Nederlands schrijven gaat 'm niet worden.
    Maar inderdaad als je je Nederlands wil verbeteren is dit natuurlijk wel een hele gave uitdaging. c:

    I know that feel. Dan wil je graag een uitdrukking beschrijven van een personage... en dan zit je daar met van die standaard verwoordingen zoals "ze keek boos"... dat is zo saai om te lezen. In het Engels ga je dan echt all the way haha.

    KyloRen schreef:
    (...)
    I know that feel. Dan wil je graag een uitdrukking beschrijven van een personage... en dan zit je daar met van die standaard verwoordingen zoals "ze keek boos"... dat is zo saai om te lezen. In het Engels ga je dan echt all the way haha.


    Ja precies. En dat gaat me dan echt opbreken. Dus ik vind het heel zonde maar ik moet soty toch aan me voorbij laten gaan.


    The truth is out there.

    Ik ben benieuwd naar mijzelf, het is altijd een verrassing hoe t gaat. Ik zit ieder geval vol met ideeën.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."



    Het zou je maar overkomen. Je bent een jonge professor en je hebt vele dingen gezien die anderen nooit zouden geloven. Je kan er met niemand over praten, niemand gelooft je en iedereen lacht je uit. Dit is het verhaal van Gaia. Niemand gelooft haar, waardoor ze aan zichzelf twijfelt. Hierdoor doet ze haar best alles te ontkennen wat ze ooit gezien heeft. Lang houdt ze het niet vol. Er wordt een mysterieus pakket bezorgd. Het bevat een artefact met een brief, uit een andere wereld. Ze onderzoekt het en dan beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Ze kan niet langer ontkennen dat er meer is dan alle anderen willen zien. Dit wordt bevestigd als ze meegezogen wordt naar een wereld waar ze nooit van heeft gehoord. De wereld kent geen zuurstof, maar een bijzondere energie waar iedereen zijn kracht uit haalt. Er breekt een crisis uit in de wereld en Gaia moet het oplossen. Dit alles terwijl ze zich uit een gepland huwelijk moet redden, die haar mogelijk aan deze wereld vastbindt. Zal ze ooit terug kunnen naar haar eigen wereld?

    Alternate Universe × Onbekende Personen × Drama


    Link


    26 - 02 - '16

    Chips, ik heb eens een kijkje genomen bij alle SOTY's en ze zijn allemaal zo goed (': pech voor mij dus. ik maak echt geen schijn van kans meer bij deze mensen XD


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    Chips, ik heb eens een kijkje genomen bij alle SOTY's en ze zijn allemaal zo goed (': pech voor mij dus. ik maak echt geen schijn van kans meer bij deze mensen XD


    Joh, je doet ook mee om een story af te ronden. Ik ga niet voor het winnen, maar om een schrijfdoel te halen. Als het onderwerp mij niet gelegen had, had ik ook niet meegedaan. Doe gewoon mee en maak er het beste van! Hoe meer verhalen meedoen, hoe beter!


    26 - 02 - '16

    Lucens schreef:
    Chips, ik heb eens een kijkje genomen bij alle SOTY's en ze zijn allemaal zo goed (': pech voor mij dus. ik maak echt geen schijn van kans meer bij deze mensen XD


    Doe mee voor de spotlights! *O*

    Oke, slecht advies :'D Gewoon proberen, zou ik zeggen, maar ik snap wat je bedoelt. Er zitten echt goede dingen tussen. Wel handig als je nieuw leesvoer zoekt. (:


    What would Emma do?

    Lucens schreef:
    Chips, ik heb eens een kijkje genomen bij alle SOTY's en ze zijn allemaal zo goed (': pech voor mij dus. ik maak echt geen schijn van kans meer bij deze mensen XD


    Zelfs als je niet wint kan je ongelofelijk trots op jezelf zijn. Je hebt een doel voor jezelf gesteld en dat in een jaar gehaald. ^^

    Lucens schreef:
    Chips, ik heb eens een kijkje genomen bij alle SOTY's en ze zijn allemaal zo goed (': pech voor mij dus. ik maak echt geen schijn van kans meer bij deze mensen XD


    Zo moet je echt niet denken. Zelfs als je geen schijn van kans denkt te maken, kan dat nog heel anders uitpakken, want ik dacht hetzelfde (maar wilde gewoon genoeg motivatie om eindelijk eens een OP af te ronden) en toen deed ik mee, rondde bijna niemand iets af, deed ik dit op een soort onmenselijke wijze op het laatste moment toch wel en bam gewonnen like whut? Dus tja... zo raar kan het zomaar lopen. Wie niet waagt wie niet wint. Bovendien zelfs als je niet wint heb je dan wel een vet coole afgeronde OP in de pocket en sta je wel mooi op dat lijstje van afgeronde SOTY stories en eigenlijk is dat al heel erg vet ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Zo moet je echt niet denken. Zelfs als je geen schijn van kans denkt te maken, kan dat nog heel anders uitpakken, want ik dacht hetzelfde (maar wilde gewoon genoeg motivatie om eindelijk eens een OP af te ronden) en toen deed ik mee, rondde bijna niemand iets af, deed ik dit op een soort onmenselijke wijze op het laatste moment toch wel en bam gewonnen like whut? Dus tja... zo raar kan het zomaar lopen. Wie niet waagt wie niet wint. Bovendien zelfs als je niet wint heb je dan wel een vet coole afgeronde OP in de pocket en sta je wel mooi op dat lijstje van afgeronde SOTY stories en eigenlijk is dat al heel erg vet ^^


    Ik doe ook gwn mee voor het plezier, wat er voor de rest gebeurd zie ik dan wel. :3


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Zo moet je echt niet denken. Zelfs als je geen schijn van kans denkt te maken, kan dat nog heel anders uitpakken, want ik dacht hetzelfde (maar wilde gewoon genoeg motivatie om eindelijk eens een OP af te ronden) en toen deed ik mee, rondde bijna niemand iets af, deed ik dit op een soort onmenselijke wijze op het laatste moment toch wel en bam gewonnen like whut? Dus tja... zo raar kan het zomaar lopen. Wie niet waagt wie niet wint. Bovendien zelfs als je niet wint heb je dan wel een vet coole afgeronde OP in de pocket en sta je wel mooi op dat lijstje van afgeronde SOTY stories en eigenlijk is dat al heel erg vet ^^


    Ik vind jouw verhaal, zoals het hier neergeploft is, geniaal. En het was volgens mij echt onmenselijk. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Persoonlijk vind ik soty niet gaan om winnen of verliezen. Op het moment dat je een project waar je een heel jaar keihard aan hebt gewerkt af krijgt, dan ben je eigenlijk al een winnaar c: Als je story als soty benoemd wordt is het natuurlijk gaaf, maar zoiets af krijgen zegt al genoeg over je vaardigheden als schrijver/schrijfster!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hmm, ik ga eerst even bedenken bij welk Thema mijn story het beste past en dan ga ik denk ik zeker een poging doen :3.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Dankjewel alleen gaat het daar niet om, in was van plan 500 blz teschrijven voor dit. Mijn vriendin zie dat ik mee moest doen en heeft me zover gekregen..Motivatie heb ik volgend mij genoeg, het beetje moeilijk uit te leggen XD


    i wanna die with you once or twice.

    500? o.o
    Das 137k woorden voor een boek en 300k woorden in word.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."