• Een dag waarop ik me in totaal zo'n zeven minuten ook daadwerkelijk op die universiteit heb bevonden. Dit zijn de gebeurtenissen tot nu toe:
    > Ik word wakker om 10:30 en de universiteitswebsite vertelt me dat alle colleges gewoon doorgaan, gladheid be damned.
    > Mijn zusje, een middelbare scholier, blijkt wel vrij te zijn wegens weersomstandigheden.
    > Er lijkt ook echt helemaal niets veranderd aan de gladheid ten opzichte van gisteren, toen ik wel vrij was, maar oké, ik maak de regels niet.
    > Ik twijfel of ik wel moet gaan, want ik heb alleen één college van 13:00 tot 15:00 en er is geen aanwezigheidsplicht.
    > Ik besluit dat ik het tenminste moet proberen om mijn titel als Brave Student te bewaren.
    > Ik ververs voortdurend websites om zeker te weten dat ik niet voor niets ga.
    > Ik trotseer de kou en begeef me om 12:10 richting Groningen (op de FIETS, geen soft "ik neem de trein wel" gedoe hier).
    > Ik breek bijna mijn nek in onze eigen straat, maar verder is alles verrassend ijsvrij, zelfs op de fietspaden. Ik dank de dappere fietsers die mij zijn voorgegaan.
    > Ik kom aan bij universiteit. Breek weer bijna mijn nek bij fietsenrekken.
    > Het is 12:50. Ik zoek een plek in de collegezaal en zeg hallo tegen medestudenten die ik sinds voor de vakantie niet meer heb gezien.
    > Er zijn nog maar zo'n twintig van een stuk of zestig leerlingen. Geen docent in zicht.
    > Om 12:55 komt een conciërge/gebouwbeheerder/Man Met Sleutels en Autoriteit binnen.
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Dames en heren-" (Ik geloof dat er echt maximaal één heer was, maar ik waardeer de poging.)
    > Iedereen: "Nee nee nee-"
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb net bericht gekregen dat we de gebouwen zullen sluiten. Jullie worden aangeraden om naar huis te gaan."
    > Iedereen: "SHIT."
    > Iedereen (inclusief Man Met Sleutels en Autoriteit, zij het in mindere mate): "MAAR WAAROM NU?"
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb alleen het berichtje gekregen."
    > De helft van iedereen is alweer vertrokken. Ik blijf nog even rondhangen, maar stap dan toch weer de kou in. Ik heb geen enkele docent gezien.
    > Ik breek weer bijna mijn nek bij de fietsenrekken.
    > Ik fiets terug naar huis met tegenwind.
    > Ik glibberglijschaats door mijn straat naar de achterdeur.
    > Ik kom er weer achter hoe het ook al weer voelt om geen ijsklontje te zijn.
    > Ik maak een gefrustreerd topic aan op Quizlet, want als ze zich dit een uurtje eerder hadden bedacht, hadden ze mij daarmee wat halfbevroren tenen kunnen besparen.
    > Op de website die ik de hele ochtend heb lopen verversen staat nu doodleuk de mededeling dat er geen colleges zijn na 13:00 en dat ze iedereen aanraden om terug naar huis te gaan of daar te blijven, GEPOST OM 13:54. Bedankt voor die tijdige waarschuwing, universiteit.

    Dat was dus mijn schooldag. Hoe was die van jullie? (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ben ik even blij dat ik niet op school of uni zit. This sounds shitty af. ><' Maar je hebt tenminste wel lekker gefietst! Kuch kuch.


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik kan me voorstellen dat dat echt ontzettend frustrerend is! ):
    Tot nu toe heb ik juist eigenlijk een goede dag, met net een heel leuk college. (Een van mijn docenten is Sloveens en het doel was eigenlijk om door hem te vragen allerlei zinnen te vertalen een idee te krijgen van hoe het Sloveens in elkaar zit. Ik vond het echt heel leuk. ^^) Nu weer huiswerk maken, dat is wat minder.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Mijn bus reed vandaag niet dus ik kon niet naar stage. Mijn broertje heeft al meerdere vrije dagen deze week. Een keer door stroomuitval (de stroom kwam net terug toen ze de leerlingen naar huis hadden gestuurd :'D) en door gladheid.


    26 - 02 - '16

    Well damn; al die moeite voor nada.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 15:40 ]


    -

    Ik vind je een echte bikkel!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gelukkig heb ik mijn huis niet hoeven verlaten. Maar ik herken de frustratie... Eerst werd vermeld dat HanzeHogeschool tot 10:00 gesloten zou zijn, nadere berichtgeving om 8:00. Toen gesloten tot 12:00, nadere berichtgeving om 10:00. Toen werd de school weer geopend en pardoes enkele uur later weer gesloten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik zit in Utrecht, maar had helemaal geen school vandaag. De helft van mijn jaar heeft toetsen vandaag; de andere helft (waar ik onder viel) had gister de toetsen
    En hier ligt toch geen sneeuw :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Balen zeg! Ik heb volgende week woensdag tentamen en ben tot die dag vrij, dus ik had me vandaag voorgenomen om naar de uni te gaan en Heel Hard Te Leren. Ik werd wakker om 12.00, ging mijn nest uit om 13.00 en heb het toen maar opgegeven. Morgen weer een dag.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Haha, ik ben vandaag en gisteren vrij geweest, en morgen ook weer. Go ijs! (Ik woon ook in Groningen btw)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Dat klinkt echt als een pretje. :') Ik zit nu nog midden in mijn examen periode.


    What would Emma do?

    Oh, ik heb ook een leuk idee. lang leve de RUG, right?

    Al om 9 uur was ik mijn bed uit, om met een aantal klasgenoten aan een groepsopdracht te werken. Ik besloot op de fiets te gaan, want hoe glad kon het nu zijn? De grootste crisis was gisteren en die had ik ook overleefd. Sterker nog, ik had de hele weg naar het werk gelopen en geen enkele verwonding opgelopen. Maar al toen ik op de fiets stapte, ging het fout. Niet alleen het zadel was bedekt met ijs, ook de pedalen waren zo glad als een ijsbaan. Dat leidde ertoe dat mijn voet uitgleed en die pedalen pijnlijk in mijn voet ramden. Ook goedemorgen, lieve fiets. Na een paar meter fietsen was ik zo gefrustreerd met het ijs dat dankzij mijn warme kontvlak langzaam in ijskoud water veranderde dat ik afstapte en het pas bij de volgende straat weer probeerde. Helaas, ik had niet gerekend op meneer pedaal. Nog een keer werd ik slachtoffer van het ijs en half-mank liep ik verder naar de harmoniekantine. Bij de groepsmeeting bleek dat al mijn werk voor niets was geweest en één van mijn klasgenoot verdween zo snel als hij kon. Gelukkig was een andere klasgenoot zo aardig om voor te stellen bij mij verder te gaan werken, waar het warm was. Daar kwam ik erachter dat mijn peperdure nieuwe schoenen nu kapot waren en onderweg bleek mijn nieuwe vriend in de illuminati te geloven. Maar goed nieuws! Het college waar we heen gingen, ging wel door. Op welke tijd die begon, vraag je? 1 uur. Pas een half uur in het college kwam een klasgenoot er op facebook achter dat het college waar we nu zaten, eigenlijk helemaal niet door had mogen gaan.

    En dat was mijn dag.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 17:21 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik had een prima dagje, ben niet zo van het klagen
    had wel een platte band maar goed

    Hahaha Inge, je verwoord het echt leuk x) Juist vanwege dat nek-breken-gedoe ga ik op zulke dagen toch liever wel met de trein ;x

    Debbaut schreef:
    (...)

    Het werd tijd om Jonas Van Geel op Quizlet te integreren.(;
    Ja, scholen stellen altijd teleur qua planning. Haha, bedankt.^^ Die vrije dag is niet erg.:Y)


    0.0
    Ik had totaal niet door dat dat Jonas Van Geel was. Goeie keuze wel. *O*
    OMG HET IS TEGEN DE STERREN OP STRAKS. Bedankt om mij daaraan te doen herinneren, Jarne. Ik ben je echt eeuwig dankbaar.


    @ Inge, mijn dag was verschrikkelijk. Mijn eerste examen gehad en, ondanks dat het het buisvak is bij ons, had ik toch gehoopt dat ik erdoor zou zijn. Maar ik ben nu al zeker dat ik in augustus nog eens terug mag keren. :c


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik begin hem nu wel een beetje te knijpen voor morgen. Net weer een mail gehad dat de uni morgen weer later open gaat. Ik wil er weer naartoe =[


    I am an idiot, I move.