• Een dag waarop ik me in totaal zo'n zeven minuten ook daadwerkelijk op die universiteit heb bevonden. Dit zijn de gebeurtenissen tot nu toe:
    > Ik word wakker om 10:30 en de universiteitswebsite vertelt me dat alle colleges gewoon doorgaan, gladheid be damned.
    > Mijn zusje, een middelbare scholier, blijkt wel vrij te zijn wegens weersomstandigheden.
    > Er lijkt ook echt helemaal niets veranderd aan de gladheid ten opzichte van gisteren, toen ik wel vrij was, maar oké, ik maak de regels niet.
    > Ik twijfel of ik wel moet gaan, want ik heb alleen één college van 13:00 tot 15:00 en er is geen aanwezigheidsplicht.
    > Ik besluit dat ik het tenminste moet proberen om mijn titel als Brave Student te bewaren.
    > Ik ververs voortdurend websites om zeker te weten dat ik niet voor niets ga.
    > Ik trotseer de kou en begeef me om 12:10 richting Groningen (op de FIETS, geen soft "ik neem de trein wel" gedoe hier).
    > Ik breek bijna mijn nek in onze eigen straat, maar verder is alles verrassend ijsvrij, zelfs op de fietspaden. Ik dank de dappere fietsers die mij zijn voorgegaan.
    > Ik kom aan bij universiteit. Breek weer bijna mijn nek bij fietsenrekken.
    > Het is 12:50. Ik zoek een plek in de collegezaal en zeg hallo tegen medestudenten die ik sinds voor de vakantie niet meer heb gezien.
    > Er zijn nog maar zo'n twintig van een stuk of zestig leerlingen. Geen docent in zicht.
    > Om 12:55 komt een conciërge/gebouwbeheerder/Man Met Sleutels en Autoriteit binnen.
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Dames en heren-" (Ik geloof dat er echt maximaal één heer was, maar ik waardeer de poging.)
    > Iedereen: "Nee nee nee-"
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb net bericht gekregen dat we de gebouwen zullen sluiten. Jullie worden aangeraden om naar huis te gaan."
    > Iedereen: "SHIT."
    > Iedereen (inclusief Man Met Sleutels en Autoriteit, zij het in mindere mate): "MAAR WAAROM NU?"
    > Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb alleen het berichtje gekregen."
    > De helft van iedereen is alweer vertrokken. Ik blijf nog even rondhangen, maar stap dan toch weer de kou in. Ik heb geen enkele docent gezien.
    > Ik breek weer bijna mijn nek bij de fietsenrekken.
    > Ik fiets terug naar huis met tegenwind.
    > Ik glibberglijschaats door mijn straat naar de achterdeur.
    > Ik kom er weer achter hoe het ook al weer voelt om geen ijsklontje te zijn.
    > Ik maak een gefrustreerd topic aan op Quizlet, want als ze zich dit een uurtje eerder hadden bedacht, hadden ze mij daarmee wat halfbevroren tenen kunnen besparen.
    > Op de website die ik de hele ochtend heb lopen verversen staat nu doodleuk de mededeling dat er geen colleges zijn na 13:00 en dat ze iedereen aanraden om terug naar huis te gaan of daar te blijven, GEPOST OM 13:54. Bedankt voor die tijdige waarschuwing, universiteit.

    Dat was dus mijn schooldag. Hoe was die van jullie? (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Stoer van je om op de fiets te gaan. Achteraf gezien had je beter met de trein kunnen gaan, maar dat is achteraf.

    Hopelijk is het morgen niet hetzelfde liedje.

    Mijn dag was goed, hier geen ijzel.


    Physics is awesome

    Einar schreef:
    (...)

    I feel you

    Maandag: 1 college, dat niet doorging omdat iedereen nog zin had in vakantie
    Dinsdag: geen college
    Woensdag: college valt uit want docent zit vast in dorp, volgende college gaat niet door ivm met essays
    Donderdag: college gaat naar waarschijnlijkheid door
    Vrijdag: geen colleges


    En daar betaal je dan tweeduizend euro voor. :'D



    Nia schreef:
    Ben ik even blij dat ik niet op school of uni zit. This sounds shitty af. ><' Maar je hebt tenminste wel lekker gefietst! Kuch kuch.


    Dat is precies wat ik de hele tijd zei. (krul) Nou ja, op zich was het ook wel oprecht leuk om even buiten de deur te komen. Altijd grappig om de straten zo leeg te zien, ha.



    BlueJays schreef:
    Ik kan me voorstellen dat dat echt ontzettend frustrerend is! ):
    Tot nu toe heb ik juist eigenlijk een goede dag, met net een heel leuk college. (Een van mijn docenten is Sloveens en het doel was eigenlijk om door hem te vragen allerlei zinnen te vertalen een idee te krijgen van hoe het Sloveens in elkaar zit. Ik vond het echt heel leuk. ^^) Nu weer huiswerk maken, dat is wat minder.


    Oeh, dat klinkt inderdaad gaaf! Dat is een van mijn favoriete dingen aan universiteiten, dat je soms opeens een docent hebt uit een volkomen willekeurig land, en vooral dat ze dan natuurlijk ook een heel andere moedertaal hebben. Het is zo interessant om daar dingen over te horen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kerstkoekje schreef:
    Ik vind je een echte bikkel!


    Dankje, haha. Daar doe ik het natuurlijk voor. :Y)



    Adara schreef:
    Balen zeg! Ik heb volgende week woensdag tentamen en ben tot die dag vrij, dus ik had me vandaag voorgenomen om naar de uni te gaan en Heel Hard Te Leren. Ik werd wakker om 12.00, ging mijn nest uit om 13.00 en heb het toen maar opgegeven. Morgen weer een dag.


    Zeer herkenbaar. Maar hopelijk heb je morgen meer succes! Dat leren moet helaas toch ook ooit wel gebeuren.



    SonOfGondor schreef:
    Oh, ik heb ook een leuk idee. lang leve de RUG, right?

    Al om 9 uur was ik mijn bed uit, om met een aantal klasgenoten aan een groepsopdracht te werken. Ik besloot op de fiets te gaan, want hoe glad kon het nu zijn? De grootste crisis was gisteren en die had ik ook overleefd. Sterker nog, ik had de hele weg naar het werk gelopen en geen enkele verwonding opgelopen. Maar al toen ik op de fiets stapte, ging het fout. Niet alleen het zadel was bedekt met ijs, ook de pedalen waren zo glad als een ijsbaan. Dat leidde ertoe dat mijn voet uitgleed en die pedalen pijnlijk in mijn voet ramden. Ook goedemorgen, lieve fiets. Na een paar meter fietsen was ik zo gefrustreerd met het ijs dat dankzij mijn warme kontvlak langzaam in ijskoud water veranderde dat ik afstapte en het pas bij de volgende straat weer probeerde. Helaas, ik had niet gerekend op meneer pedaal. Nog een keer werd ik slachtoffer van het ijs en half-mank liep ik verder naar de harmoniekantine. Bij de groepsmeeting bleek dat al mijn werk voor niets was geweest en één van mijn klasgenoot verdween zo snel als hij kon. Gelukkig was een andere klasgenoot zo aardig om voor te stellen bij mij verder te gaan werken, waar het warm was. Daar kwam ik erachter dat mijn peperdure nieuwe schoenen nu kapot waren en onderweg bleek mijn nieuwe vriend in de illuminati te geloven. Maar goed nieuws! Het college waar we heen gingen, ging wel door. Op welke tijd die begon, vraag je? 1 uur. Pas een half uur in het college kwam een klasgenoot er op facebook achter dat het college waar we nu zaten, eigenlijk helemaal niet door had mogen gaan.

    En dat was mijn dag.


    Illuminati, oh gosh. :W
    Hopelijk heeft het je fiets ook flink pijn gedaan dat je hem per ongeluk hebt geschopt. En ah, wauw, jouw college is dus wel gewoon nog doorgegaan? Dat is wat jammer.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Krull schreef:
    Hahaha Inge, je verwoord het echt leuk x) Juist vanwege dat nek-breken-gedoe ga ik op zulke dagen toch liever wel met de trein ;x


    Ja, dat is eigenlijk ook wel slim, haha. ^^ Hoewel de wegen eigenlijk dus echt vrij genoeg waren om gewoon te kunnen fietsen. Het waren alleen helemaal het begin en het einde van mijn reis waar ik wat stond te glibberen, gelukkig. En nou ja, ik vertrouwde het OV niet helemaal, om eerlijk te zijn, dus ik nam liever een transportmiddel waarmee ik sowieso ook weer thuis zou komen, al schijnen de treinen zich heel braaf te hebben gedragen vandaag.



    Ledecky schreef:
    (...)

    @ Inge, mijn dag was verschrikkelijk. Mijn eerste examen gehad en, ondanks dat het het buisvak is bij ons, had ik toch gehoopt dat ik erdoor zou zijn. Maar ik ben nu al zeker dat ik in augustus nog eens terug mag keren. :c


    Ai, dat is naar. Hopelijk gaat de rest beter, dan! Ik zal voor je duimen.



    Fisher schreef:
    Ik begin hem nu wel een beetje te knijpen voor morgen. Net weer een mail gehad dat de uni morgen weer later open gaat. Ik wil er weer naartoe =[


    In alle eerlijkheid, ik hoop dat het laatste college van mij dat nog een kans heeft om door te gaan ook gewoon zal worden gecanceld. Ik heb er nu heel weinig zin meer in en de docent wil een opdracht bespreken waarvan ik weet dat ik hem niet zo geweldig heb gemaakt, dus dat kan ik wel missen in mijn leven. :W
    Maar ik zal speciaal voor jou hopen dat jouw college wel plaatsvindt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Illuminati, oh gosh. :W
    Hopelijk heeft het je fiets ook flink pijn gedaan dat je hem per ongeluk hebt geschopt. En ah, wauw, jouw college is dus wel gewoon nog doorgegaan? Dat is wat jammer.


    Mijn fiets valt zo uit elkaar, dat hij waarschijnlijk al aan chronische pijn lijdt. Oh nee, nu heb medelijden met een fiets. En ja, dat was flink jammer, want een enorme verspilling van mijn tijd. Of college morgen doorgaat, blijft een raadsel.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik heb werkelijk nog maar 3 uur geleden ontdekt dat er zoveel ijsproblemen zijn bij jullie... Belg in de blok.
    Wakker geworden om 6h45 ipv mijn 7h35 (helaas, verdorie, weer een uur slaap verloren)
    Ontbijten, examentje rocken, eten en wat ontspannen.
    Wil ik beginnen leren, komen mijn vrienden wel niet terug van de begrafenis van een maat. Kan ik wel niet meer leren.
    Naar huis gaan en proberen te concentreren. Lukt niet. Dus zit ik op Q.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please