Een dag waarop ik me in totaal zo'n zeven minuten ook daadwerkelijk op die universiteit heb bevonden. Dit zijn de gebeurtenissen tot nu toe:
> Ik word wakker om 10:30 en de universiteitswebsite vertelt me dat alle colleges gewoon doorgaan, gladheid be damned.
> Mijn zusje, een middelbare scholier, blijkt wel vrij te zijn wegens weersomstandigheden.
> Er lijkt ook echt helemaal niets veranderd aan de gladheid ten opzichte van gisteren, toen ik wel vrij was, maar oké, ik maak de regels niet.
> Ik twijfel of ik wel moet gaan, want ik heb alleen één college van 13:00 tot 15:00 en er is geen aanwezigheidsplicht.
> Ik besluit dat ik het tenminste moet proberen om mijn titel als Brave Student te bewaren.
> Ik ververs voortdurend websites om zeker te weten dat ik niet voor niets ga.
> Ik trotseer de kou en begeef me om 12:10 richting Groningen (op de FIETS, geen soft "ik neem de trein wel" gedoe hier).
> Ik breek bijna mijn nek in onze eigen straat, maar verder is alles verrassend ijsvrij, zelfs op de fietspaden. Ik dank de dappere fietsers die mij zijn voorgegaan.
> Ik kom aan bij universiteit. Breek weer bijna mijn nek bij fietsenrekken.
> Het is 12:50. Ik zoek een plek in de collegezaal en zeg hallo tegen medestudenten die ik sinds voor de vakantie niet meer heb gezien.
> Er zijn nog maar zo'n twintig van een stuk of zestig leerlingen. Geen docent in zicht.
> Om 12:55 komt een conciërge/gebouwbeheerder/Man Met Sleutels en Autoriteit binnen.
> Man Met Sleutels en Autoriteit: "Dames en heren-" (Ik geloof dat er echt maximaal één heer was, maar ik waardeer de poging.)
> Iedereen: "Nee nee nee-"
> Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb net bericht gekregen dat we de gebouwen zullen sluiten. Jullie worden aangeraden om naar huis te gaan."
> Iedereen: "SHIT."
> Iedereen (inclusief Man Met Sleutels en Autoriteit, zij het in mindere mate): "MAAR WAAROM NU?"
> Man Met Sleutels en Autoriteit: "Ik heb alleen het berichtje gekregen."
> De helft van iedereen is alweer vertrokken. Ik blijf nog even rondhangen, maar stap dan toch weer de kou in. Ik heb geen enkele docent gezien.
> Ik breek weer bijna mijn nek bij de fietsenrekken.
> Ik fiets terug naar huis met tegenwind.
> Ik glibberglijschaats door mijn straat naar de achterdeur.
> Ik kom er weer achter hoe het ook al weer voelt om geen ijsklontje te zijn.
> Ik maak een gefrustreerd topic aan op Quizlet, want als ze zich dit een uurtje eerder hadden bedacht, hadden ze mij daarmee wat halfbevroren tenen kunnen besparen.
> Op de website die ik de hele ochtend heb lopen verversen staat nu doodleuk de mededeling dat er geen colleges zijn na 13:00 en dat ze iedereen aanraden om terug naar huis te gaan of daar te blijven, GEPOST OM 13:54. Bedankt voor die tijdige waarschuwing, universiteit.
Dat was dus mijn schooldag. Hoe was die van jullie? (bloos)
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan
Nou ja, op zich was het ook wel oprecht leuk om even buiten de deur te komen. Altijd grappig om de straten zo leeg te zien, ha.