• Oke in ieder geval heb ik jullie hulp nodig, aangezien ik zeer hopeloos ben op dit gebied.

    In het derde jaar van mijn opleiding, Technisch Commerciele Textielkunde, wat overigens erg leuk is. (Het heet nu Fashion & Textile Technologies op het Saxion Enschede, mochten jullie twijfelen met wat je wil studeren ^^)

    Oke, even serieus nu. In het derde jaar moet ik dus een minor doen. Nu wil ik een minor Fotografie gaan op de fotovakschool in Rotterdam, echt superleuk en alles, totdat ik me bedacht dat ik geen camera heb, lol.
    Nu zoek ik dus een camera, eentje met een goede kwaliteit voor een lage prijs, want ik bedoel, ik blijf toch een Nederlander..
    Weten jullie eventuele camera's die daaraan voldoen en makkelijk te snappen zijn? Want ik ben echt wanhopig..

    Thanks bitches xoxo


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Naz schreef:
    En deze dan? Deze heeft er al een lens bij.
    Hmm, ik koop altijd liever in een winkel dan online, omdat ik dat altijd wat vertrouwder vindt, en die winkels zijn nogal ver uit de buurt hahaha


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Hadid schreef:
    (...)Hmm, ik koop altijd liever in een winkel dan online, omdat ik dat altijd wat vertrouwder vindt, en die winkels zijn nogal ver uit de buurt hahaha


    Hmm, deze kan je ook in een winkel kopen ^^
    Bij de mediamarkt ook wel, geloof ik. Ik doe enkel een gooi op wat voor soort camera's er zijn c;


    26 - 02 - '16

    Naz schreef:
    (...)

    Hmm, deze kan je ook in een winkel kopen ^^
    Bij de mediamarkt ook wel, geloof ik. Ik doe enkel een gooi op wat voor soort camera's er zijn c;
    Oh thanks, hahaha. Zo zie je maar dat ik echt een nul ben op dit gebied.
    Maar als jij de keuze had tussen die en die andere Nikon. Welke zou jij dan doen?


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Hadid schreef:
    (...)Oh thanks, hahaha. Zo zie je maar dat ik echt een nul ben op dit gebied.
    Maar als jij de keuze had tussen die en die andere Nikon. Welke zou jij dan doen?


    Deze of de D3300?

    De D3300 heb ik zelf. Daar kan je zelf lenzen bij uitkiezen, wat hem dus handiger en meer multifunctioneel maakt dan deze. Ik zou kiezen multifunctionaliteit, want dan kan je er na de opleiding ook nog een andere kant mee op als je wil. Dan kan je bijvoorbeeld ook nog een lens voor macrofotografie kopen en daarmee experimenteren, of juist iets voor portretfotografie. Er zijn ook nog telelenzen, voor landschappen bijvoorbeeld, of lenzen met een vast brandpunt. De lens die ik net aanraadde, die ik zelf heb - de 18-200mm - is een telezoomlens, eentje met veel mogelijkheden. De foto's worden niet lelijk als je inzoomt, maar dat risico heb je wel met de Nikon P900, zag ik net.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2016 - 21:03 ]


    26 - 02 - '16

    Naz schreef:
    (...)

    Deze of de D3300?

    De D3300 heb ik zelf. Daar kan je zelf lenzen bij uitkiezen, wat hem dus handiger en meer multifunctioneel maakt dan deze. Ik zou kiezen multifunctionaliteit, want dan kan je er na de opleiding ook nog een andere kant mee op als je wil. Dan kan je bijvoorbeeld ook nog een lens voor macrofotografie kopen en daarmee experimenteren, of juist iets voor portretfotografie. Er zijn ook nog telelenzen, voor landschappen bijvoorbeeld, of lenzen met een vast brandpunt. De lens die ik net aanraadde, die ik zelf heb - de 18-200mm - is een telezoomlens, eentje met veel mogelijkheden. De foto's worden niet lelijk als je inzoomt, maar dat risico heb je wel met de Nikon P900, zag ik net.
    Dan ga ik voor de D3300 denk ik, thank you bitch xo


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Hadid schreef:
    (...)Dan ga ik voor de D3300 denk ik, thank you bitch xo


    You're welcome (cat)


    26 - 02 - '16