• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Ja, maar laat het dan duidelijk zijn dat je op een andere stelling je mening geeft.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de dag checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het gerust weten als je dit wilt.


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.
    [09/02/'16] Hagrid kwam het dichtst in de buurt als een vaderfiguur voor Harry.
    [11/02/'16] De beste eindscène is die in de tweede film.
    [14/02/'16] Van alle acteurs/actrices die in de eerste tot de laatste film hebben meegespeeld, is Matthew Lewis (Marcel Lubbermans) het meest verandert van uiterlijk.

    [02/04/'16] Peter Pippeling heeft alleen maar slechte kanten.
    [04/04/'16] De dood van Krenck is slecht uitgewerkt in de vierde film.
    [05/04/'16] Van alle fabeldieren zou ik de dementor het minst graag tegenkomen.
    [06/04/'16] Er is geen moment geweest in de boeken of films wanneer ik Harry haatte.
    [07/04/'16] Ondanks alle magie lijkt de Harry Potter wereld heel realistisch.
    [08/04/'16] Ze hadden beter wat meer tijd afgenomen van de zesde film van de missie in de grot, en wat meer gegeven aan de strijd die daarop volgde in Zweinstein.
    [10/04/'16] De as was er eerst, dan de feniks.

    [16/05/'16] Ron zijn persoonlijkheid staat me meer aan dan die van Hermelien.
    [17/05/'16] Harry past beter bij Cho dan bij Ginny.
    [18/05/'16] Het is onmogelijk om de Harry Potter boeken te haten als je ze hebt gelezen
    [20/05/'16] Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson zijn op een goede manier ouder gemaakt in de laatste scène.
    [21/05/'16] Er zijn grappigere personages dan Fred en George.
    [23/05/'16] Er zijn vervelendere personages dan Omber.
    [26/05/'16] Harry Potter als verplichte literatuur in het middelbaar heeft veel nut.
    [27/05/'16] Als je één boek moet noemen dat het meest afwijkt van de anderen, is dat de laatste.
    [28/05/'16] Ik zou graag een sneeuwuil als huisdier hebben.
    [29/05/'16] Er zijn momenten in de films, waarvan je na ze heel vaak gezien te hebben, nog altijd verschiet.

    [01/06/'16] De clown (boeman) uit de derde film, was veel enger dan de slang.
    [02/06/'16] Dobby heeft meer Harry geholpen dan dat hij hem in gevaar bracht.
    [04/06/'16] Als ik moest kiezen zou ik eerder een reliekenjacht dan een gruzielementenjacht doen.
    [05/06/'16] De geschiedenis van Perkamentus is interessanter dan die van Voldemort.
    [20/06/'16] Ron was een grotere hulp voor Harry dan Hermelien.
    [23/06/'16] Over Loena kan je niets slechts zeggen.
    [24/06/'16] Voldemort verdient geen medelijden.
    [25/06/'16] Het is onrealistisch dat James en Lily een koppel werden.
    [28/06/'16] Dobby heeft een treuriger leven gehad dan Knijster.
    [29/06/'16] Alleen het Warner Bross logo geeft al rillingen van geluk.

    [01/07/'16] Hagrid heeft Harry meer geholpen dat dat hij hem in gevaar bracht.

    [19/08/'16] De dood van Dobby was het ideale moment om het eerste deel van de Relieken van de Dood stop te zetten.
    [20/08/'16] Er is te weinig gedaan met het personage Groemp waardoor hij niet interessant is.
    [21/08/'16] Remus Lupos en Nymphadora Tops zijn een vreemd koppel.
    [22/08/'16] In de films zouden ze meer lessen moeten gefilmd hebben zodat je meer het gevoel kreeg van een school.
    [23/08/'16] Loena past niet in Ravenklauw.




    [ bericht aangepast op 23 aug 2016 - 9:09 ]


    I wanna be a wizard!

    Stelling van 2 juni
          Dobby heeft meer Harry geholpen dan dat hij hem in gevaar bracht.


    I wanna be a wizard!

    jaaaaa!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Eens!


    You are my piece of paradise.

    Stelling van 4 juni
          Als ik moest kiezen zou ik eerder een reliekenjacht dan een gruzielementenjacht doen.


    I wanna be a wizard!

    Ik zou voor beiden gaan. Zoveel mogelijk onrecht uit de wereld halen is voor mij een groot doel in mijn leven, maar hetzelfde geldt voor eigen ambitie. Eigenlijk is dat waar de twee om draaien: reliekenjacht is meer eigen ambitie, voor jezelf, waar gruzielementenjacht een soort opofferingsstrijd voor de wereld is. Als het mogelijk was, zou ik ze allebei doen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zou op jacht gaan naar de invisibility cloak, als ik die gevonden heb dan ga ik gruzielementen zoeken. De andere relieken hoeven van mij niet


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Tallata schreef:
    Ik zou op jacht gaan naar de invisibility cloak, als ik die gevonden heb dan ga ik gruzielementen zoeken. De andere relieken hoeven van mij niet


    Queer zijn is gewoon alles

    Stelling van 5 juni
          De geschiedenis van Perkamentus is interessanter dan die van Voldemort.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2016 - 9:52 ]


    I wanna be a wizard!

    Oneens. Ik vind de hele band met Voldy's ouders en het weeshuis heel belangrijk voor het verhaal omdat je echt de link ziet met Harry, allebei wezen, allebei Hogwarts zien als eerste echte thuis,...


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    oneens, ik heb altijd de stukjes krant en boek overgeslagen toen ik het één keer gelezen had, omdat ze gewoon zo saai waren...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Oneens, ik vind Voldemort eigenlijk het best uitgewerkte personage.


    Queer zijn is gewoon alles

    Frodo schreef:
    Oneens. Ik vind de hele band met Voldy's ouders en het weeshuis heel belangrijk voor het verhaal omdat je echt de link ziet met Harry, allebei wezen, allebei Hogwarts zien als eerste echte thuis,...


    Heaven is a place that we all have

    Zijn geschiedenis is op z'n minst even interessant, maar hij is gewoon niet zo goed uitgewerkt als Voldemort. Rowling had er veel meer mee kunnen doen, maar heeft alles in een rapje verteld.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben het eigenlijk wel eens. Ondanks dat Voldemorts verhaal 'belangrijker' is voor het verhaal, vindt ik Perkamentus interessanter.


    She was always looking for more..

    Toda schreef:
    Zijn geschiedenis is op z'n minst even interessant, maar hij is gewoon niet zo goed uitgewerkt als Voldemort. Rowling had er veel meer mee kunnen doen, maar heeft alles in een rapje verteld.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."