• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Ja, maar laat het dan duidelijk zijn dat je op een andere stelling je mening geeft.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de dag checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het gerust weten als je dit wilt.


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.
    [09/02/'16] Hagrid kwam het dichtst in de buurt als een vaderfiguur voor Harry.
    [11/02/'16] De beste eindscène is die in de tweede film.
    [14/02/'16] Van alle acteurs/actrices die in de eerste tot de laatste film hebben meegespeeld, is Matthew Lewis (Marcel Lubbermans) het meest verandert van uiterlijk.

    [02/04/'16] Peter Pippeling heeft alleen maar slechte kanten.
    [04/04/'16] De dood van Krenck is slecht uitgewerkt in de vierde film.
    [05/04/'16] Van alle fabeldieren zou ik de dementor het minst graag tegenkomen.
    [06/04/'16] Er is geen moment geweest in de boeken of films wanneer ik Harry haatte.
    [07/04/'16] Ondanks alle magie lijkt de Harry Potter wereld heel realistisch.
    [08/04/'16] Ze hadden beter wat meer tijd afgenomen van de zesde film van de missie in de grot, en wat meer gegeven aan de strijd die daarop volgde in Zweinstein.
    [10/04/'16] De as was er eerst, dan de feniks.

    [16/05/'16] Ron zijn persoonlijkheid staat me meer aan dan die van Hermelien.
    [17/05/'16] Harry past beter bij Cho dan bij Ginny.
    [18/05/'16] Het is onmogelijk om de Harry Potter boeken te haten als je ze hebt gelezen
    [20/05/'16] Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson zijn op een goede manier ouder gemaakt in de laatste scène.
    [21/05/'16] Er zijn grappigere personages dan Fred en George.
    [23/05/'16] Er zijn vervelendere personages dan Omber.
    [26/05/'16] Harry Potter als verplichte literatuur in het middelbaar heeft veel nut.
    [27/05/'16] Als je één boek moet noemen dat het meest afwijkt van de anderen, is dat de laatste.
    [28/05/'16] Ik zou graag een sneeuwuil als huisdier hebben.
    [29/05/'16] Er zijn momenten in de films, waarvan je na ze heel vaak gezien te hebben, nog altijd verschiet.

    [01/06/'16] De clown (boeman) uit de derde film, was veel enger dan de slang.
    [02/06/'16] Dobby heeft meer Harry geholpen dan dat hij hem in gevaar bracht.
    [04/06/'16] Als ik moest kiezen zou ik eerder een reliekenjacht dan een gruzielementenjacht doen.
    [05/06/'16] De geschiedenis van Perkamentus is interessanter dan die van Voldemort.
    [20/06/'16] Ron was een grotere hulp voor Harry dan Hermelien.
    [23/06/'16] Over Loena kan je niets slechts zeggen.
    [24/06/'16] Voldemort verdient geen medelijden.
    [25/06/'16] Het is onrealistisch dat James en Lily een koppel werden.
    [28/06/'16] Dobby heeft een treuriger leven gehad dan Knijster.
    [29/06/'16] Alleen het Warner Bross logo geeft al rillingen van geluk.

    [01/07/'16] Hagrid heeft Harry meer geholpen dat dat hij hem in gevaar bracht.

    [19/08/'16] De dood van Dobby was het ideale moment om het eerste deel van de Relieken van de Dood stop te zetten.
    [20/08/'16] Er is te weinig gedaan met het personage Groemp waardoor hij niet interessant is.
    [21/08/'16] Remus Lupos en Nymphadora Tops zijn een vreemd koppel.
    [22/08/'16] In de films zouden ze meer lessen moeten gefilmd hebben zodat je meer het gevoel kreeg van een school.
    [23/08/'16] Loena past niet in Ravenklauw.




    [ bericht aangepast op 23 aug 2016 - 9:09 ]


    I wanna be a wizard!

    Heus wel. Dat dromerige is misschien heel charmant en leuk, maar heeft ook echt wel zijn nadelen. Loena is gewoon een heel lief meisje, mar dat betekent niet dat ook zij haar mindere kanten heeft ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Stelling van 24 juni
          Voldemort verdient geen medelijden.


    I wanna be a wizard!

    Kom op, het heeft geen neus, noch haren, natuurlijk verdient hij medelijden!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Stelling van 25 juni
          Het is onrealistisch dat James en Lily een koppel werden.


    I wanna be a wizard!

    Ergens ben ik het wel eens met deze stelling, aangezien z ein het begin niet echt wederzijds elkaar leuk vonden, maar je weet nooit hoe dat kan veranderen met de jaren.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik vind van niet - als ik naar mezelf kijk zie ik hoe ik nu best goed overeen kom met mensen die ik vroeger écht niet kon luchten. Dat dat bij Lily en James op een relatie uitdraait, is mogelijk. Ik vind het niet per sé heel realistisch, maar onrealistisch zou ik het ook niet noemen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zo oneens. Als ik alleen maar na mezelf kijk. Mijn vriend en ik hadden ook echt een hekel aan elkaar voordat wij iets kregen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    GrandR schreef:
    Ergens ben ik het wel eens met deze stelling, aangezien z ein het begin niet echt wederzijds elkaar leuk vonden, maar je weet nooit hoe dat kan veranderen met de jaren.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    Ik vind van niet - als ik naar mezelf kijk zie ik hoe ik nu best goed overeen kom met mensen die ik vroeger écht niet kon luchten. Dat dat bij Lily en James op een relatie uitdraait, is mogelijk. Ik vind het niet per sé heel realistisch, maar onrealistisch zou ik het ook niet noemen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Merlijns baard nog aan toe, hier ben ik 100% mee eens


    You are my piece of paradise.

    Oneens, mensen kunnen veranderen en het is algemeen geweten dat vrouwen vallen voor bad boys :Y)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb altijd gevonden dat ik te weinig informatie over hen had, en hoe ze waren vroeger, om daarover te oordelen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind het niet per se onrealistisch omdat ze elkaar eerst niet konden luchten of zien (Lily james in ieder geval niet). Ik vind het eerder onrealistisch omdat zij het zoveelste stelletje zijn dat na hun 'middelbare schooltijd' - om het zo maar even te noemen - bij elkaar is gebleven voor de rest van hun leven. Volgens mij is het best wel uniek als twee mensen bij elkaar blijven die elkaar al vanaf jongs af aan kennen, maar bij Harry Potter zijn het er nogal veel!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    Ik vind het niet per se onrealistisch omdat ze elkaar eerst niet konden luchten of zien (Lily james in ieder geval niet). Ik vind het eerder onrealistisch omdat zij het zoveelste stelletje zijn dat na hun 'middelbare schooltijd' - om het zo maar even te noemen - bij elkaar is gebleven voor de rest van hun leven. Volgens mij is het best wel uniek als twee mensen bij elkaar blijven die elkaar al vanaf jongs af aan kennen, maar bij Harry Potter zijn het er nogal veel!


    Hm, je hebt een punt, maar ik denk dat als je samen door zoveel shit gaat (Wizarding War I voor Lily en James en Wizarding War II voor Harry en co), het best mogelijk is dat je samen blijft. Je hebt namelijk zó veel te delen en zo'n geschiedenis tezamen dat het nogal moeilijk is die los te laten, denk ik.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    there's a thin line between love and hate

    Ik vind het wel meevallen hoe onrealistisch het is. Alleen ben ik het er wel mee eens dat 1. we eigenlijk te weinig weten en 2. het inderdaad het zoveelste high school stelletje is, om het zo even te noemen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."