• De weerwolven van Wakkerdam vallen aan!

    In het normaal zo rustige dorpje Wakkerdam is op een ochtend één van de inwoners verdwenen. Na een lange zoektocht wordt hij aan het eind van de middag in het bos gevonden; verslonden en wel. Dit blijkt het begin van een reeks doden: iedere nacht een nieuw sterfgeval, allemaal op dezelfde ruwe wijze gedood. Na onderzoek blijkt dat alle doden gedood zijn door de tanden van een wolf, maar met de overige kenmerken van een mens. Dit kan maar één ding betekenen: er zijn weerwolven in Wakkerdam...

    Uitleg

    De Weerwolven van Wakkerdam is een oorspronkelijk Frans kaartspel voor 8 tot 20 spelers. Deze worden ingedeeld in twee groepen: de burgers en een kleinere groep weerwolven. Het spel wordt geleid door een neutrale spelleider en verloopt in een opeenvolging van dagen en nachten: 's nachts eten de weerwolven een onschuldige burger op, overdag zoeken de inwoners van het dorp (samen met de weerwolven) wraak en wordt één van hen op de brandstapel gegooid. De burgers proberen alle weerwolven uit het dorp te vermoorden, omgekeerd willen de weerwolven alle burgers opeten.
    Bron: Wikipedia


    Rollen

    Weerwolven (4x)
    De weerwolven mogen 's nachts wakker worden en iemand aanwijzen die 's morgens dood zal zijn.

    Burgers (10x)
    Zij mogen 's nachts niets doen. Overdag lijkt iedereen een burger te zijn. Overdag helpen zij met het stemmen op een weerwolf. Stemmen de burgers verkeerd, dan sterft een onschuldige.

    Ziener (1x)
    Mag 's nachts een rol inzien van een inwoner. De ziener kan zich 'ontmaskeren' als hij een weerwolf heeft gezien. Daarvoor nog niet, want dan wordt hij waarschijnlijk verslonden door de weerwolven. Het is dan natuurlijk aan de rest om te geloven of diegene echt een ziener is of niet.

    Heks (1x)
    De heks heeft twee drankjes: een levenselixer en een dodelijk gif. Zij kan elke nacht kiezen om één drankje te gebruiken of niets doen. Met het levenselixer kan ze iemand die gedood is door de weerwolven terug tot leven brengen. Met het dodelijk vergif kan ze bovenop de dode van de weerwolven nog een slachtoffer maken. De heks kan de drankjes ook op zichzelf gebruiken, maar beide drankjes kunnen slechts één maal gebruikt worden.

    Jager (2x)
    Als de jager sterft, reikt hij uit naar zijn jachtgeweer en kan in een laatste wanhoopsdaad nog een schot aflossen en iemand naar keuze mee vermoorden. Dit kan 's morgens zijn als hij ontdekt dat hij sterft, maar ook wanneer de burgers besluiten hem te verbranden.

    Cupido (1x)
    Cupido schiet zijn beroemde liefdespijlen in twee mensen gedurende de eerste nacht (na de eerste nacht wordt hij burger). Deze twee mensen zullen elkaar kennen en hebben een alternatief doel in het spel, namelijk samen het spel overleven (ook als een van de twee geliefden weerwolf is). Zij moeten elkaar dus zo veel mogelijk verdedigen. Indien de ene geliefde sterft dan sterft de ander van liefdesverdriet.

    Burgemeester (functie)
    Voor overdag kan er door "verkiezingen" een burgemeester gekozen worden. Hij zal het gesprek leiden. De burgemeester krijgt een extra stem, en als de stemmen op wie dood moet 50-50 zijn, dan zijn de twee stemmen van de burgemeester doorslaggevend. Dit kan ervoor zorgen dat er niet eindeloos geargumenteerd wordt. Als de burgemeester vermoord wordt, kan hij, terwijl hij zijn laatste ademtocht uitblaast, nog een opvolger benoemen.

    Dief (1x)
    Na het verdelen van de rollen worden de twee overgebleven rollen aan de dief voorgelegd. Gedurende de eerste nacht mag deze beide rollen weten. Als hij dat wil, mag hij zijn rol met één van die rollen omruilen. Als beide rollen weerwolven zijn, is hij verplicht om zijn rol voor één van de weerwolven om te ruilen. Vanaf nu speelt de dief tot het spel is afgelopen dit karakter.


    Regels
    - Vanzelfsprekend gelden de huisregels van Quizlet in het spel
    - Een speler mag nooit zijn rol bekend maken aan één van de andere spelers (of überhaupt iemand op Quizlet)
    - Een speler mag niet in GB- of PB-berichtjes met een andere speler overleggen over het spel, iedere vorm van overleg gebeurt in het daarvoor betreffende hoofdstuk
    - Naamswijzigingen graag in een privéberichtje doorgeven, zodat ik alles goed op een rijtje heb
    - Als je vragen hebt, stel die dan even in een privébericht
    - Wees actief in het spel! Dit is het soort spel dat alleen leuk is als iedereen probeert actief mee te doen, dus als je er geen tijd voor hebt, doe dan niet mee


    Verdere info
    - Ik ben op zoek naar 18 mensen voor dit spel
    - Alle discussies, overleg of stemmingen gaan via de story in het daarvoor bestemde hoofdstuk, het topic is er alleen voor de inschrijvingen
    - Ik probeer iedere week een dag- en nachtfase te hebben gehad, de deadlines zal ik aangeven als de fase ervoor is afgelopen
    - Als jullie meedoen, geef dan ook je echte naam (of, als je dat niet wilt, een schuilnaam) aan, zodat naamsveranderingen minder relevant zijn
    - De overwinnaars zullen geen prijs ontvangen, behalve natuurlijk de eer van het winnen van het spel
    - Als ik nog meer info vergeet, zal ik dat later toevoegen
    - Veel plezier!!!


    Deelnemers [vol]
    1. Scribe - Tialda
    2. Ledecky - Melissa
    3. Inagua - Agent P.
    4. Pontmercy - Lisanne
    5. AtIas - Arlyn
    6. ProngsPotter - Froukje
    7. Nippon - Lucca
    8. PecuIiar - Britt
    9. Patholoog - Manon
    10. Value - Qing
    11. OakenshieId - Natas
    12. Cibis - Robert Langdon
    13. Lexipedia - Sarah
    14. Asil98 - Lisa
    15. Caprice - Louise
    16. xlunalovegood - Anne
    17. Scintellare - Sofie
    18. Ursula - Jessica


    Bijbehorende story

    Als jullie meedoen, geef dan ook je echte naam (of, als je dat niet wilt, een schuilnaam) aan, zodat naamsveranderingen minder relevant zijn

    [ bericht aangepast op 14 feb 2016 - 12:04 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Leuk! Ik doe mee! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Leuk! Ik doe mee! (:


    Wat voor naam mag ik bij je neerzetten? De naam waarmee je aangesproken gaat worden? (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Los schreef:
    (...)

    Wat voor naam mag ik bij je neerzetten? De naam waarmee je aangesproken gaat worden? (:


    Ah sorry. Je mag me aanspreken als Scribe of Tialda. c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik doe ook mee! ^^ Melissa. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik wil ook meedoen! Ik ga even een leuke schuilnaam bedenken hoor c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Yesyes I'm in! Lisanne (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Count me in!
    Atlas met een HOOFDLETTER i.

    Naam; Arlyn btw.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2016 - 17:52 ]


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Woow, dat is nummer twee :'D
    Well, I'm in ^^
    Froukje


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Mijn schuilnaam wordt..

    * tromgeroffel *

    Agent P.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Inagua schreef:
    Mijn schuilnaam wordt..

    * tromgeroffel *

    Agent P.



    Hahahahahaha :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Lucca.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jullie staan er allemaal bij :3


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Bijbehorende story


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Britt doet ook mee c:


    Spinning around, I'm weightless.

    Yaaaas, ik ben Manon.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt