• Altijd leuk als je in de trein zit en er wordt het volgende omgeroepen: "Dames en heren, ik heb niet zo goed nieuws. Voor ons staat een kapotte goederentrein. Om van Utrecht Centraal af te komen, zal deze goederentrein aan de kant moeten. Sinds dat niet mogelijk is, wordt deze lijn opgeheven."
    Geluk dat ik mijn traject zowat van buiten ken, dus ik zit nu in de sprinter richting Breda, om er vervolgens op Den Bosch weer uit te stappen, maar ik denk dat ik net mijn aansluitende bus ga missen...

    Om dit mindere nieuwtje op te fleuren: heeft iemand toevallig iets leuks meegemaakt (met het ov, toevallig)?


    Deep inside, I've never felt alive

    De laatste tijd niet, maar ik heb ooit iets grappigs meegemaakt.

    Ik zat in zo'n tussenstuk, je weet wel, waar ook de conducteurs omroepen en deuren openen. Toen opende de conducteur zo'n deur en toen draaide hij zich om naar mij met de woorden 'makkelijk hè? En ik krijg er nog voor betaald ook!'

    Ik lag dubbel :W


    26 - 02 - '16

    Wat vervelend van je spoor. Hooelijk ben je gsuw thuis!

    Vandaag had ik geluk met het ov. Ik zat in de stadsbus richting het station, maar in twee minuten zou mijn bus overstapsbus gaan die ik net niet zou redden. Daarom dat ik de stadsbusschauffer vroeg of hij mijn bus wilde laten wachten. Dat deed hij. Yay! *O*


    Pretty is just a pretty word.

    Ah wat een bummer zeg. :c

    Ik zat vandaag in de bus, hij was nog op tijd ook. Verder niet zo spannend, het was erg druk. Het leuke is dat ik waarschijnlijk een baantje heb, en dat ik heel veel goede deals heb gehaald in de stad. Dus ik ben de bus wel dankbaar dat hij gewoon reed. (:


    The truth is out there.

    Nou ja OV......ik heb er nooit problemen mee (ik neem amper het ov) totdat ik mijn moeder op sleeptouw neem (en we na een halte een stroomstoring hebben op ons traject) en die keer dat ik terug kwam van het Questival midden in de nacht. Ik had die avond van het questival al een trein gemist, ik ging er samen met een meisje van Quizlet (naam kwijt sorry persoon) in en vroeg aan degene die er zat of de trein de goede kant op ging. Nou zij zei dus van niet en dus stapte wij weer uit, helaas was er op dat station letterlijk niks behalve een infopaal, godzijdank. Nou ja toen dus al een half uur vertraging omdat er nergens info boordjes waren die aangaven dat je trein eraan kwam. Uiteindelijk kwam ik alleen aan op station Den Bosch en daar werd aangegeven dat mijn overstap naar Eindhoven gecanceld was en dat de trein waar ik toen in zat dus zou door rijden naar Eindhoven. Nou eenmaal op station Den Bosch reed de trein dus alsnog niet door en toen belande ik met een bijna lege mobiel (panieeeeek want vorig jaar was voor het eerst dat ik meer dan 1 keer in het jaar het OV gebruikte) op dat station. Ik naar een conducteur en hij vertelde me welke trein ik kon nemen, nou daar wou ik dus heen lopen en toen zag ik een plots een boord waarop stond dat er een trein kwam in mijn richting, die eerder kwam dan die waar ik heen liep. Nou ik dus meer dan een half uur gewacht en toen kwam die trein gelukkig en uiteindelijk 1,5 uur later thuis gekomen dan gepland.(":

    Dat was voor mij een heel avontuur en me ouders waren niet bepaald blij want die haalde me op van het treinstation.x'D Al waren ze wel blij dat ik ondanks alles thuis was.=P


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ken het :')

    Met mijn examenpresentatie was ik om half 10 in de ochtend aan de beurt.
    Raad eens hoelaat ik pas op school was door OV problemen
    1 UUR
    cool bru


    I live for the applause, you will die for it.

    @Erieka: Hahaha, supergrappig. Toen ik bij een Groningenmeeting weer naar huis ging, heb ik (en Jip, Nina en Jeffrey) uitleg gekregen van de conducteur, hoe hij de deuren sluit (inclusief dat fluitje wat de trein dan doet, ten teken dat hij weg gaat rijden). Dat was best interessant ^^

    @Annemarije: Oeh, wat aardig! Ik had dat ook eens gevraagd, maar die buschauffeur kon geen contact krijgen met de buschauffeur die we moesten hebben.

    @Veerle: ah, nice! Wat heb je gekocht en waar ga je waarschijnlijk werken?

    @Jolijn: zo dan, dat is niet niks, haha. En dan ook nog eens verdwalen op A'dam Centraal, ik geloof dat ns jou niet zo lief vind, haha. (;

    Goed nieuws: ik heb vier à drie minuten overstap. Maar ik moet wel een trap op, stukske lopen en weer een trap af. Ben benieuwd of ik het ga halen ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Virtuoso schreef:
    Ik ken het :')

    Met mijn examenpresentatie was ik om half 10 in de ochtend aan de beurt.
    Raad eens hoelaat ik pas op school was door OV problemen
    1 UUR
    cool bru

    Oh, jeetje, dat is ook niet niks... Heb je er verder nog last van gehad?


    Deep inside, I've never felt alive

    Shego schreef:
    Goed nieuws: ik heb vier à drie minuten overstap. Maar ik moet wel een trap op, stukske lopen en weer een trap af. Ben benieuwd of ik het ga halen ^^

    Ik moest ooit hetzelfde doen voor een overstap en had er maar 2 minuten voor. :W Dat was even spannend, maar wel gelukt.
    Hopelijk haal je het!


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik heb eens meegemaakt dat ze waren vergeten af te roepen en et was al donker, en ik was vast even verzonken in gedachten, dus ik was niet afgestapt. Ik moest dus een halte verder doorreizen. Naar Luik. Helemaal aan de andere kant van België, en een nogal louche stad, en het was al laat op de avond.

    Het probleem was: de dag erna zouden er spoorstakingen zijn en toen ik de trein terug wilde nemen stond er ineens op dat bord: alle treinen richting Leuven en kust afgeschaft. Daar stond ik dan... Als één van mijn ouders zou moeten komen zou ik zeker tot 's nachts in dat griezelige station nog drie uren moeten wachten, geen treinen, ook geen busverbinding en een taxi nemen durfde ik niet echt... En toen zag ik ineens twee andere studenten en ik vroeg wat zij gingen doen, en één meisje haar vader kwam haar ophalen en ik kon mee.
    EN: héél toevallig. Dat meisje in kwestie dat bleek plotseling Manon/Patholoog te zijn van hier op Quizlet. :'D Die ik nog nooit had gezien of ontmoet, maar we spreken al jaren met elkaar en lezen al even lang elkaars stories. Dus ja, achteraf is dat wel leuk, omdat het goed afgelopen is. (;


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hazy schreef:
    (...)
    Ik moest ooit hetzelfde doen voor een overstap en had er maar 2 minuten voor. :W Dat was even spannend, maar wel gelukt.
    Hopelijk haal je het!

    Het is ook een puinhoop op Den Bosch en nu heb waarschijnlijk een of geen minuten om te rennen, ben er bang voor...
    Ik heb iets te vroeg gejuicht, geloof ik.
    Edit: ik had m bij twee minuten gemist. Ik ga nu via Veghel, whoop.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2016 - 21:37 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Met de OV/NS is er altijd wat. :')

    Ik ging met mijn moeder een paar jaar terug een weekje op vakantie naar Limburg met de trein. Vanaf Den Haag naar Limburg duurt ongeveer 3 uur reizen. Geen probleem. Maar je voelt het al aankomen. We kwamen toen na 6 uur reizen aan in Limburg. :') Ik weet niet wat er mis was gegaan, maar eerst deed een trein het niet, vervolgens was de bestuurder van de andere trein spoorloos. Halve wegen moesten we eruit omdat de trein niet verder reed. Toen was er een probleem dat de trein die we moesten hebben niet reed en daarna weer wel. We zaten eindelijk in de trein die naar Maastricht ging en toen stond hij midden in een weiland omdat hij niet mocht of kon rijden en daar stond hij al een half uur (misschien wel langer) stil. :') En we zaten ook nog met onze zware koffers. Ik heb zoveel lachwekkende situaties gehad met de NS.

    Maar veel succes met de OV/NS!!


    One Who Travels A Higher Path.

    Shego schreef:
    @Erieka: Hahaha, supergrappig. Toen ik bij een Groningenmeeting weer naar huis ging, heb ik (en Jip, Nina en Jeffrey) uitleg gekregen van de conducteur, hoe hij de deuren sluit (inclusief dat fluitje wat de trein dan doet, ten teken dat hij weg gaat rijden). Dat was best interessant ^^

    @Annemarije: Oeh, wat aardig! Ik had dat ook eens gevraagd, maar die buschauffeur kon geen contact krijgen met de buschauffeur die we moesten hebben.

    @Veerle: ah, nice! Wat heb je gekocht en waar ga je waarschijnlijk werken?

    @Jolijn: zo dan, dat is niet niks, haha. En dan ook nog eens verdwalen op A'dam Centraal, ik geloof dat ns jou niet zo lief vind, haha. (;

    Goed nieuws: ik heb vier à drie minuten overstap. Maar ik moet wel een trap op, stukske lopen en weer een trap af. Ben benieuwd of ik het ga halen ^^


    Wacht was jij daar daarbij?8D Ik ben echt slecht met namen, of ja...jullie maken me het hier moeilijk met al die username veranderingen hehe.(":
    Nou ja...Amsterdam.;-; Zo'n groot station had ik nog nooit gezien en jullie stuurde me van hot naar her.x'D Ik was als tweede op dat station aangekomen.='d Oh nou 3 a 4 minuten zou je moeten halen!=3 Ik had eerst twee minuten overstap tijd in Utrecht en zelfs deze ns noob had dat gehaald.='D (Ik rende eerst wel de verkeerde kant op.='d....Ns)


    You were born original, don't die as a copy.

    OV flashbacks. Horror. Afgelopen half jaar van Helmond naar Tilburg met de trein gedaan, lag er veel te vaak uit.
    Maar hey ik ben wat gewend, voor de minor een half jaar lang dagelijks 5 uur in de trein :x


    Sarah = ongewoon sexy

    Oh niets leuks meegemaakt trouwens. Wel leuke gesprekken gehad


    Sarah = ongewoon sexy

    Leuke verhalen jammer genoeg niet. Heb vandaag wel twee keer twintig minuten vertraging gehad bij m'n trein en dan nog eens tien minuten op mijn bus voor de campus waardoor ik eigenlijk te laat was (maar 1/3de van mijn aula zat in die bus en degene die er net achter reed, dus uiteindelijk kon de prof er niets van zeggen)


    Ex astris, sciencia