• Hey iedereen!
    Enkele maanden geleden is mijn laatst geïnstalleerde uitbreiding van de Sims 2 verloren gegaan. Aangezien je die nodig hebt om te spelen, kan ik dus niet meer verder spelen. Ik vind online niet echt een oplossing waar ik iets van snap, dus vroeg ik me af of ik soms die laatste uitbreiding kan verwijderen en toch mijn spel kan bewaren door een bepaalde map ofzo te verplaatsen. Ik heb ondertussen namelijk al zo'n acht à negen jaar aan spel, dus dat wil ik liefst niet kwijt.
    Is er iemand die hier iets van weet of me kan helpen?


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Als je die uitbreiding op een cd hebt, kan je die toch weer installeren na het verwijderen? Als je dan graag je opgeslagen spel(len) wil behouden, dan moet je via het mapje van je Sims (kan je bij je documenten vinden), het mapje met je Saves/Opgeslagen spellen naar een andere plaats kopiëren of plakken (bv. op je bureaublad). Normaal zou je dan al je opgeslagen gegevens nog moeten hebben, als je je spel opnieuw gaat installeren.


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Als je die uitbreiding op een cd hebt, kan je die toch weer installeren na het verwijderen? Als je dan graag je opgeslagen spel(len) wil behouden, dan moet je via het mapje van je Sims (kan je bij je documenten vinden), het mapje met je Saves/Opgeslagen spellen naar een andere plaats kopiëren of plakken (bv. op je bureaublad). Normaal zou je dan al je opgeslagen gegevens nog moeten hebben, als je je spel opnieuw gaat installeren.

    Ze is de cd-rom kwijt. En zonder cd-rom kun je een uitbreiding vaak (weet niet hoe dat bij de nieuwe Sims is) niet spelen.
    Ik heb eens hetzelfde probleem gehad: Ik had de Sims 2 H&M- accessoires en daarbij had ik ook al het basisspel en een combinatie van studentenleven+beestenboel+en andere miniuitbreidingen. Toen ik mijn uitbreiding van H&M had geïnstalleerd, waren studentenleven en beestenboel ineens verdwenen uit mijn "opties". Ik heb er verder geen last van gehad, maar toen ik eens de versie van Beestenboel en Studentenleven opstartte, was mijn buurt hetzelfde, alleen waren alle mogelijkheden van H&M-uitbreiding verdwenen (je kon een winkel hebben, mijn winkel was nu ineens een leeg pand). Dus je kunt waarschijnlijk je basisspel opstarten, maar alle opties van je uitbreiding zal helaas verdwenen zijn.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik gebruik altijd een mod zodat ik geen cd roms nodig heb. Anders kunnen we er thuis niet met meerderen op spelen. Ik speel zelf de sims 3, dus ik weet niet helemaal hoe het met 2 zit. ^^


    What would Emma do?

    Als je de code nog hebt kan je die invoeren op Origin, dan krijg je hem terug via Origin.

    LordOfTheFries schreef:
    Als je de code nog hebt kan je die invoeren op Origin, dan krijg je hem terug via Origin.


    Ik denk niet dat die Sims 2 ondersteunt.


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat die Sims 2 ondersteunt.

    Het zou me verbazen als Origin dat niet (meer) zou ondersteunen. Ik heb de Sims 2 op mijn Origin gekoppeld staan.


    Let the Night embrace you

    Nyx schreef:
    (...)
    Het zou me verbazen als Origin dat niet (meer) zou ondersteunen. Ik heb de Sims 2 op mijn Origin gekoppeld staan.


    Oh, dat wist ik niet.
    Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

    [ bericht aangepast op 10 feb 2016 - 17:09 ]


    16 - 09 - '17

    Mijn cd-rom is inderdaad verloren gegaan. De code zit in dat boekje, dus die heb ik ook niet meer. En zonder die cd, kan ik het gehele spel niet meer spelen. Maar ik weet dus niet of, als ik dat uitbreidingspakket verwijder, ik ook alles kwijt ben wat er vanaf dan is gespeeld. Dus alle families etc.


    Has no one told you she's not breathing?

    Je zou een NoCD crack kunnen proberen, maar ik weet niet zo goes hoe dat werkt.

    LaJoie schreef:
    Mijn cd-rom is inderdaad verloren gegaan. De code zit in dat boekje, dus die heb ik ook niet meer. En zonder die cd, kan ik het gehele spel niet meer spelen. Maar ik weet dus niet of, als ik dat uitbreidingspakket verwijder, ik ook alles kwijt ben wat er vanaf dan is gespeeld. Dus alle families etc.

    Als je je neighborhoods en eventueel mods even naar je bureaublad ofzo kopieert verlies je normaal geen gegevens, hangt er een beetje van af welk uitbreidingspakket het was, want het kan wel zijn dat ie dan niet meer compatibel is en dus niet meer speelbaar jammer genoeg :/ . Dat kan je wel vermijden met een No-CD crack voor dat welbepaalde spel te downloaden. Dan kan je blijven spelen zonder het uitbreidingspakket te verwijderen en dus zonder het risico iets kwijt te raken


    Reigns schreef:
    (...)

    Oh, dat wist ik niet.
    Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

    Normaal gezien als je EA contacteert, kunnen zij voor je ze erop zetten, als Origin de codes niet accepteert.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2016 - 17:36 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik heb al vanalles opgezocht over die cracks, maar daar snap ik echt helemaal niets van! Het uitbreidingspakket dat weg is is Vrije Tijd.


    Has no one told you she's not breathing?

    Mulford schreef:
    (...)
    Normaal gezien als je EA contacteert, kunnen zij voor je ze erop zetten, als Origin de codes niet accepteert.


    Dus ja kan normaal gewoon die codes op Origin invoeren?

    @LaJoie, daar ken ik niks van, anders hielp ik je graag.


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    (...)

    Dus ja kan normaal gewoon die codes op Origin invoeren?

    @LaJoie, daar ken ik niks van, anders hielp ik je graag.

    Dat hangt er serieus van af. Sommige sims 2 uitbreidingspakketten niet, andere wel.


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Dat hangt er serieus van af. Sommige sims 2 uitbreidingspakketten niet, andere wel.


    Ah, bedankt!


    16 - 09 - '17

    Heeft er iemand nog een andere oplossing dan? :(


    Has no one told you she's not breathing?