• Oké ik ben dus altijd super slecht in tentamens (oftewel schriftelijke universitaire toetsen). Meestal moet ik gelukkig papers schrijven en onderzoeken en analyseren etc, wat ik wel talent voor heb, dus bij het halen van mijn vakken is dat niet heel verschrikkelijk erg. Nou moest ik afgelopen blok weer een tentamen maken en ditmaal was er niet sprake van een verplichte voldoende. Ik had er dus met de andere opdrachten voor gezorgd dat ik nog maar iets van een 2 voor dat tentamen hoefde te halen. Dat haal ik altijd wel, dus in de laatste week heb ik mij helemaal gericht op de deadline van een groot onderzoek voor een ander vak, wat dezelfde dag was als dat tentamen. Al met al was mijn doel dus minimaal die 2 te halen en heb ik amper geleerd. Echt, ik heb nog nooit een tentamen zo slecht voorbereid.

    Dus vandaag zijn eindelijk de cijfers verschenen en ik heb een 7,1, wat boven het gemiddelde ligt als ik de statistieken mag geloven. Hoe dan? Normaal leer ik veel meer dan alleen de dag ervoor en in de trein heen en haal ik tentamens echt op het randje. Ik lig echt in een deuk atm. Maar ja, wel blij, want dit betekent dat ik weer een vak binnen heb. Mijn doel om mijn bachelor binnen 3 jaar te halen en het 4e jaar als schrijfjaar en jaar om musical op te zetten bij de zelfstandige muziekschool in Uitgeest te gebruiken komt steeds dichterbij *O*

    Oh en ik heb mijzelf beloofd het geïllustreerde HP boek te kopen als ik beide vakken weer in één keer heb gehaald, dus nu maar hopen dat dat grote onderzoek ook voldoende is, ghehehe.

    Dus, zijn er nog meer mensen verrast met goede cijfers vandaag? Of iets anders misschien?

    Edit: Whoop, net eindelijk te horen gekregen dat ik het andere vak ook gehaald heb (het cijfer is echter niet duidelijk, vet vaag, but oh well. Allebei gehaald in één keer) ^^

    [ bericht aangepast op 16 feb 2016 - 10:05 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Ah, wat fijn! Wie weet kende je de stof gewoon veel beter omdat je er al opdrachten over moest maken? Het klinkt alsof dat voor jou de beste manier is om dingen te leren. In ieder geval gefeliciteerd, want met dat cijfer mag je heel blij zijn. *O*

    Voor Dyslexie II bleek ik een 7,2 te hebben, waar ik ook heel tevreden mee was, want ik vond het best wel een lastig vak. Verder wacht ik nog op mijn twee andere cijfers van de afgelopen tentamenperiode. :c


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb echt compleet het tegenovergestelde: geef me alle tentamens die je wilt, maar alsjeblieft geen onderzoek of essay. Voor tentamens kun je tenminste nog leren, voor essays wordt je het diepe in gegooid. Ik heb laatst een 6,3 gehaald, dus dat was wel oké.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Ik heb echt compleet het tegenovergestelde: geef me alle tentamens die je wilt, maar alsjeblieft geen onderzoek of essay. Voor tentamens kun je tenminste nog leren, voor essays wordt je het diepe in gegooid. Ik heb laatst een 6,3 gehaald, dus dat was wel oké.


    Haha, ik leef echt van essays etc, want ik kan totaal niet stampen, maar ik begrijp dingen wel en kan ze wel toepassen en uitleggen. Ze hebben bij mijn dyslexietest geconstateerd dat vooral het opslaan/automatiseren van dingen (bijvoorbeeld woorden) gewoon niet goed gaat. Ik kan bijvoorbeeld 5 uur of 14 uur stampen op tien pagina's engelse woordjes, maar mijn cijfer blijft een 1. Ik moet het echt snappen en er logica in vinden, wil ik het kunnen onthouden, dus dan zou ik bijvoorbeeld bij elk woordje/begrip een context moeten bedenken waardoor ik het onthoud, alleen dat is vaak niet te doen bij de hoeveelheid stampwerk die je krijgt voor een tentamen :/


    Happy Birthday my Potter!

    Verrast wel, goede cijfers nee. Juist het tegenover gestelde, helaas. Maar ja.
    Wel super goed! Gefeliciteerd!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Gaaf man! Ik hoop dat je dat boek kan kopen, perfecte beloning ^^
    Toevallig is mijn 8 voor biologie over de theorie van het hart naar een 9 gegaan, de hoogste van de klas :Y)

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Haha, ik leef echt van essays etc, want ik kan totaal niet stampen, maar ik begrijp dingen wel en kan ze wel toepassen en uitleggen. Ze hebben bij mijn dyslexietest geconstateerd dat vooral het opslaan/automatiseren van dingen (bijvoorbeeld woorden) gewoon niet goed gaat. Ik kan bijvoorbeeld 5 uur of 14 uur stampen op tien pagina's engelse woordjes, maar mijn cijfer blijft een 1. Ik moet het echt snappen en er logica in vinden, wil ik het kunnen onthouden, dus dan zou ik bijvoorbeeld bij elk woordje/begrip een context moeten bedenken waardoor ik het onthoud, alleen dat is vaak niet te doen bij de hoeveelheid stampwerk die je krijgt voor een tentamen :/


    Dyslexie is a bitch. Ik had het dan niet met Engels (daar had ik juist een aanleg voor), maar met formules bij economie....vreselijk.(': Die kon ik maar niet onthouden.


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik moest heel mijn syllabus samenvatten alvorens ik het kon leren. Daar stak enorm veel tijd in. Maar doordat ik het verwerkte, begreep ik de leerstof en kon ik makkelijker linken leggen tussen hoofdstukken en dergelijke. Dat nam altijd veel tijd in beslag, maar eenmaal het af was, kon ik het wegleggen tot de dag ervoor en dan leerde ik het pas echt. Een combinatie van het eenmaal al verwerkt en begrepen te hebben, zorgde ervoor dat het in mijn lange termijn geheugen zat en dan moest ik enkel nog mijn korte geheugen in gang zetten.

    Eigenlijk werkt heel mijn brein wel zo. Ik kan de onnuttigste of de gekste dingen onthouden omdat ik daarmee linken heb gelegd of op een bepaalde manier heb verwerkt. Ik heb dat veel met dingen die ooit eens gezegd zijn geweest en ik merk het ook veel op Quizlet. Ik vraag me soms echt af hoe ik al die dingen toch steeds onthoud. :')
    Op zich heb ik een geweldig geheugen. =P

    In ieder geval gefeliciteerd met je punten. Op naar dat boek op het einde van het jaar! Ikzelf heb geen punten aangezien ik al 2x afgestudeerd ben. *O*
    Komaan, you can do it. *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oehhh nicee^^ gefeliciteerd!^^

    Ik heb een 6,4 voor Natuurkunde. Daar ben ik ook heel blij mee. Had ook al een 7 voor mijn natuurkunde verslag.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Oehhh nicee^^ gefeliciteerd!^^

    Ik heb een 6,4 voor Natuurkunde. Daar ben ik ook heel blij mee. Had ook al een 7 voor mijn natuurkunde verslag.


    Yay zo goed van je, ik zei toch dat het allemaal wel goed zou komen daarmee (bloos)


    Happy Birthday my Potter!

    Super! Gefeliciteerd!!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wow, gaaf! Dat is echt super!
    En ja, gisteren was ik heel tevreden toen ik zag dat ik 20/20 had voor geschiedenis (ging over de Belgische staatsstructuur), al was die test wel verrassend makkelijk, haha. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nou, ik heb EIN DE LIJK te horen gekregen dat ik het andere vak ook in één keer heb gehaald, dus geen herkansingen *O*


    Happy Birthday my Potter!

    Yay for you!
    Ik heb niks speciaal bereikt op school, tot nu toe. Woeps.


    Heaven is a place that we all have

    Wat fijn! (:


    26 - 02 - '16