• Hallo iedereen,

    Ik en een vriendin zouden willen afvallen en wat willen bewegen.
    Maar we hebben niet echt een idee hoe we er aan beginnen.
    Of hoe we aan een schema moeten houden. Of welk dat beter is.
    Het is vooral voor mij omdat ik nog al te graag eet en ik dat toch zou willen laten.
    Dus kan er iemand mij en die vriendin helpen?

    Bedankt al


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Ik heb ooit een tijdje aan Zumba gedaan, dat is gewoon fijn en helpt je met afvallen. Blijkbaar is elke dag minstens een kwartier fietsen ook ontzettend goed voor je, maar dan echt fietsen, niet op zo'n fiets in de fitness. Nu ben ik ook al even bezig met Yoga dat zou helpen met afvallen (kan je op youtube ook filmpjes van vinden), maar daar ben ik nog niet zo lang mee bezig om al te kunnen zeggen dat ik enig resultaat zie.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2016 - 0:29 ]


    16 - 09 - '17

    Ik vind persoonlijk gezegd apps als fatsecret en myfitnesspal best wel fijn, omdat je zo goed kan bijhouden hoeveel je eet en ook hoeveel je beweegt.


    Firm believer of all that is magic

    Barnabas schreef:
    Oh, er was ook eens een onderzoek waar ze een paar weken lang alleen maar pizza aten... En daar vielen ze ook nog echt van af. :')

    Maarre, ja. Daar heb je helemaal niks aan. Ik eet gewoon om de twee uur iets.


    Kom omdat het op zich niet uitmaakt wát je eet, zolang je maar minder eet dan je verbrand. Dit noemen ze CICO (calories in < calories out). Wat je hiervoor moet doen is je TDEE (de kcal die je verbrand per dag door te leven en je dagelijkse dingen te doen) berekenen Zoals hier, zet je instellingen op metric en je beweging op sedentary. Om een kilo vet kwijt te raken, moet je ongeveer 7000 kcal verbranden, dus minder 7000 kcal minder eten dan je TDEE (de meeste mensen berekenen dit over een week, dat is een tekort van 1000 per dag) of een gedeelte ervan verbranden met sporten. Je kan je eten in een app invoeren als myfitnesspal als je wilt weten hoeveel eigenlijk eet. Om af te vallen zou ik toch minstens 1200 kcal eten, gewoon omdat het beter vol te houden is en je zo je vitamines binnen krijgt als je gezonde keuzes maakt. Als je hieronder gaat eten, krijg je vaak niet je benodigde kcal binnen en over een langere periode kan dit erg schadelijk zijn voor je gezondheid.

    Daarnaast is er geen vaste manier om af te vallen met hoeveel maaltijden je eet. Sommige mensen eten graag drie maaltijden, sommige snacken graag tussendoor en sommige mensen eten liever zes kleine maaltijden. Er zijn ook mensen die aan Intermitting Fasting doen, dat betekent dat ze een gedeelte van de dag niks eten en binnen een paar uur al hun kcal eten binnen een tijdsframe van een paar uur. Het is maar net wat voor jou beter werkt, wat jij goed vol kan houden. Soms is het een beetje puzzelen, maar uiteindelijk vind je wel iets.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2016 - 12:55 ]


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    De eerste stap bij afvallen is het snoep en koek vervangen door gezonde tussendoortjes, bewustere keuzes maken met het eten en frisdranken etc. verruilen voor water. Ik ben altijd een beetje huiverig voor het woord dieët, want dat is op lange termijn simpelweg niet vol te houden. Het veranderen van je levensstijl echter wel, zeker als je één cheatdag in bv. de week aanhoudt.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2016 - 10:36 ]


    She's imperfect but she tries

    Nvm ik wilde mijn post wijzigen, niet quoten haha.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2016 - 10:37 ]


    She's imperfect but she tries

    Ik vind een sportschool met groepslessen altijd erg fijn. En geef niet te snel op, sporten wordt pas leuk na een paar maanden.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Het begint met de kleine dingen, doe ik ook.

    ipv als je bij de appie bent voor lekkere dingen, pak je wat gezonds!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Barnabas schreef:
    Oh, er was ook eens een onderzoek waar ze een paar weken lang alleen maar pizza aten... En daar vielen ze ook nog echt van af. :')

    Maarre, ja. Daar heb je helemaal niks aan. Ik eet gewoon om de twee uur iets.


    mono-diets kunnen idd helpen. Maar volgens mij is het inderdaad zo dat dat gewicht er gewoon terug bijkomt. Daarbij heb je trouwens een grote kans om ziek te worden, of je ziek te voelen. Maar dat hangt dan weer af van met welk product je een mono dieet doet.


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    De meest standaard manier van afvallen, die werkt, is carlories in/calories out. Dit is heel basis, als je meer inneemt dan je verbrand kom je aan, als je meer verbrand dan je inneemt, dan val je af. Het is dus ook vooral voeding waar je op moet letten in dit geval, aangezien het makkelijker is om 600 calorieën niet te eten dan ze te verbranden met sporten. Een app zoals myfitnesspal is daarom erg handig, daarin kan je ingeven hoeveel je weegt, beweegt, en je streefgewicht is, en de app geeft dan een max calorieën aan die je per dag kan eten. Alles wat je eet, vul je in, en zo krijg je een rekensommetje wat je die dag hebt gegeten en wat er nog bij kan. Hou je je hieraan, dan zal je afvallen.
    Let wel op dat dit blijvende veranderingen moeten zijn, anders kom je gewoon weer aan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Drink elke ochtend citroensap met warm water, want het is een goed middel om af te vallen.


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Flowerpowers schreef:
    Drink elke ochtend citroensap met warm water, want het is een goed middel om af te vallen.

    Da's onzin.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Flowerpowers schreef:
    Drink elke ochtend citroensap met warm water, want het is een goed middel om af te vallen.


    Dan moet ik maar snel eens citroenen halen. Bedankt voor de tip :)


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Porch schreef:
    (...)
    Da's onzin.


    Hoezo? Hmm ergens denk ik wel ook dat het niet kan.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Porch schreef:
    (...)
    Da's onzin.


    Waarom is dat onzin -.-
    Er is wetenschappelijke bewijzen, dat het gezond is. Het is goed voor vetverbranding. Het reinig je lichaam, je krijg een frisse adem en je verbrand paar kilo's. Er is zijn veel feiten dat het helpt. Het nadeel, is door te veel citroensap slecht voor je tandglazuur is.

    GossipGirl21 schreef:
    (...)

    Dan moet ik maar snel eens citroenen halen. Bedankt voor de tip :)


    Graag gedaan ;) ps Biologische citroenen is beter dan gemanipuleerde. Je kan ze kopen in de supermarkt, maar in bioplaza zijn ze wat goedkoper dan in gewone supermarkten.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2016 - 19:47 ]


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Porch schreef:
    (...)
    Da's onzin.


    Citroen helpt wel om je maag te doen 'inkrimpen' of zo iets. Het is in ieder geval altijd dat het een bepaald effect heeft op je maag, waardoor je minder snel zin hebt in snoep en andere zoetigheden.
    Ik heb ook een tijdje geprobeerd om in een glas water een citroen te doen, maar heb dit niet volgehouden omdat ik de smaak gewoon echt niet kon hebben hahaha.


    soul made of stardust and chaos.