• Semi Final 1 : 10 mei

    Armenia
    Austria
    Azerbaijan
    Bosnia & Herzegovina
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Estonia
    Finland
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Russia
    San Marino
    The Netherlands


    Semi Final 2: 12 mei

    Albania
    Australia
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Denmark
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Ireland
    Israel
    Latvia
    Lithuania
    Norway
    Poland
    Romania
    Serbia
    Slovenia
    Switzerland
    Ukraine


    Finals : 14 mei

    France
    Germany
    Italy
    Spain
    Sweden
    United Kingdom


    [/spoiler]




    De deelnemers: 43

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bosnia & Herzegovina
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom



    New voting system:

    [ bericht aangepast op 10 mei 2016 - 21:38 ]


    Credendo Vides

    GO DOUWE BOB :Y)


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    MrsNeymessi schreef:
    GO DOUWE BOB :Y)


    Ben echt benieuwd morgen! (: Douwe moet als 6e van de 18.


    Credendo Vides

    Overzicht semi finals, wie wanneer op moet treden en in welke volgorde :

    Dinsdag 10 mei : Semi Final 1


    1. Finland
    2. Greece
    3. Moldova
    4. Hungary
    5. Croatia
    6. The Netherlands
    7. Armenia
    8. San Marino
    9. Russia
    10. Czech Republic
    11. Cyprus
    12. Austria
    13. Estonia
    14. Azerbaijan
    15. Montenegro
    16. Iceland
    17. Bosnia & Herzegovina
    18. Malta


    Donderdag 12 mei : Semi Finals 2

    1. Latvia
    2. Poland
    3. Switzerland
    4. Israel
    5. Belarus
    6. Serbia
    7. Ireland
    8. F.Y.R. Macedonia
    9. Lithuania
    10. Australia
    11. Slovenia
    12. Bulgaria
    13. Denmark
    14. Ukraine
    15. Malta
    16. Georgia
    17. Albania
    18. Belgium


    Credendo Vides

    Oh wow, België is allerlaatste, haha. Weet je toevallig ook het uur dat het begint? Heb dit topic niet gevolgd. c:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Welke zender word het uitgezonden? c':


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Philip schreef:
    Welke zender word het uitgezonden? c':


    In Nederland op 1


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ledecky schreef:
    Oh wow, België is allerlaatste, haha. Weet je toevallig ook het uur dat het begint? Heb dit topic niet gevolgd. c:


    Op NPO 1 om 21:00, maar om 20:30 is er een soort documentaire, een soort van 'op weg naar...' Althans, zo gaat het meestal elk jaar. xD


    Credendo Vides

    /distant chanting/ eurovision eurovision.
    Anyway, ik heb al proxy's geinstalleerd zodat ik de halve finales op de BBC website live kan kijken, en zaterdag ga ik weer vrolijk met mijn ouders en zusje naar Graham Norton's commentaar luisteren. Ik vind de Nederlandse commentatoren namelijk altijd bloedirritant: veel te biased naar Nederland en een en al gezeik op alles wat ook maar een beetje op de Nederlandse inzending lijkt. De Britten zeggen gewoon wat ze denken, en Graham Norton is bloody hilarious (mijn fav reactie van hem vorig jaar was nadat Trijntje had gezongen en Conchita met d'r ging praten en vroeg waar het nummer over ging en Trijntje daar zat te hijgen dat het over liefde en zo ging: "Are you sure? You've just been singing why for like three minutes..."), dus BBC is where it's at for me c:. Heb er wel zin in, though.
    Heb nog niet veel van de deelnemende nummers gehoord, maar eh, slow down is best okay.


    because i knew you, i have been changed for good

    Zelf is Slow Down zeker niet één van mijn favorieten en het word waarschijnlijk net kantje boord wilt NL in de finale zitten.
    Het Nederlandse commentaar is inderdaad niet altijd even gezellig en soms heb ik het gevoel dat ze gemaakt zomaar even dingen opzeggen om wijs over te komen. Maar goed...

    Ugh, wat ik echter nog wel erger vind dan dat, zijn de stukjes in de Veronicagids... Ik weet niet hoe ze op het idee kwamen om die persoon / personen het te laten schrijven, maar het slaat echt nergens op. Het meeste gaat niet eens over het liedje zelf, maar meer over uiterlijkheden en politiek, etc.
    Hier een aantal quotes uit de gids :

    Over Hongarije : Freddie - Pioneer
    Knappe, Hongaarse hitzanger met een hese stem. Qua looks is hij al door, maar hij zou met zijn theatrale geblaf niet uit de toon vallen in Pieterburen.

    Over Oekraïne : Jamala - 1944
    Als we hiervoor een referendum zouden uitschrijven, was de opkomst 99% en de uitslag een evenzo overweldigende NEE!


    Over Rusland ( Ze hebben Rusland op 3 staan in hun top 5, om de volgende reden...): Sergey Lazarev - You are the only one
    Een songfestival-feestje organiseren kost minstens 20 miljoen euro. Poetin trakteert.


    Credendo Vides

    Slow down doet het iig goed in de peilingen nadat de repetities gezien waren dus ja..
    Maar jesus, die stukjes zijn wel heel ernstig. Like, geef op z'n minst een beetje inhoudelijk commentaar. Waarschijnlijk hebben ze alleen foto's gezien van de artiesten en dacht de schrijver daarna dat hij of zij dacht dat het wel grappig zou zijn of zo. Then again, ik weet niet wat het 'normale' niveau van de stukjes in de Veronica-gids is. De enige soorten TV gidsen die ik ooit heb gezien in mijn leven zijn de Mikro en de tros (is dat ondertussen ook de avrotros? iunno) gidsen.


    because i knew you, i have been changed for good

    Ik denk dat slow down te slow is om het te gaan redden naar de finale.
    Wss sneuvelt i hoor, want het is wel een aardig nummer maar je moet hem denk ik vaker luisteren om te waarderen, en dat is nu net wat een songfestival nummer niet moet hebben.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ja precies, dat is ook wat allemaal die eurovision bloggers en zo zeiden: ze vonden het nummer niets met alleen de videoclip, maar na de tweede repetitie waren ze verkocht en nu denken ze dat NL als 5e naar de finale gaat vanavond.
    Maar eh, Slow Down heeft eigenlijk soort van hetzelfde 'probleem' als Calm after the storm had (iedereen was 'eh', totdat ze dat lange topshot zagen en ineens was er een kans op succes), en de Common Linnets hadden gewonnen als Oostenrijk geen bearded lady had gestuurd.


    because i knew you, i have been changed for good

    Hoe laat begint het? Ik baal echt dat ze het tegelijk met Drag Race uitzenden, lol.


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    Hoe laat begint het? Ik baal echt dat ze het tegelijk met Drag Race uitzenden, lol.


    21.00


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Meh, ik moet morgen om half zes mijn bed uit, dus eigenlijk zou ik om half tien naar bed moeten... Ik kijk wel even, want ik vind het wel altijd heel leuk om te volgen :/


    Happy Birthday my Potter!